Mazda predstavila elektromobil MX-30. Vieme cenu aj oficiálny dojazd

Mazda MX-30 sa odtrhne od štandardu elektromobilov, ktorý hovorí, že liekom na úzkosť z dojazdu sú väčšie batérie. To by malo byť viac ako dosť pre denné dochádzanie väčšiny ľudí, dokonca aj pre tých, ktorí dochádzajú do mestských centier z prímestských oblastí.

Nová Mazda má motor architektúry e-Skyactive o výkone 105 kW, s krútiacim momentom 264 Nm. Batéria vozidla má kapacitu 35,5 kWh. V praxi to znamená, že jedno plné nabitie postačí na 210 kilometrov, čo by malo byť viac ako dosť pre denné dochádzanie väčšiny ľudí. Dokonca aj pre tých, ktorí dochádzajú do mestských centier z prímestských oblastí. V porovnaní s konkurenčnými elektromobilmi ale ide o približne polovičnú vzdialenosť na jedno nabitie.

Nabíjanie vozidla bude možné uskutočniť prostredníctvom jednosmerného (DC) a striedavého (AC) prúdu. Pri DC nabíjaní dosiahnete výkon 50 kW a elektromobil nabijete na 80 % za 30 – 40 minút. Na domácej nabíjačke so striedavým prúdom plné nabitie trvá tri až štyri hodiny.

Prečo tak málo?

Ale namiesto toho, aby Mazda MX-30 ponúkla väčšiu batériu, pridáva benzínový motor ako “predlžovač dojazdu”. Čo znamená, že súčasný nedostatok dobíjacej infraštruktúry by nemal byť problém. A nie je to len taký predlžovač dojazdu. Je to Wankelov motor, ktorý je kompaktnejší, poskytuje veľkorysý priestor v kabíne a udržiava sa pri konštantných otáčkach (keďže generátory sú v tento moment najefektívnejšie). Inými slovami, MX-30 vyzerá ako elektromobil, ktorý by verejnosť mohla oceniť. Ponúka dostatok dojazdu v meste bez emisií a k tomu vhodný predlžovač dojazdu na dlhšie diaľničné trasy.

Z hľadiska dizajnu najviac vyčnieva spôsob otvárania dverí, ktorý je dosť podobný elektromobilu BMW I3. Výrobca označuje tento typ dverí ako „freestyle“, mali by zabezpečiť väčšie pohodlie pri vystupovaní a nastupovaní do vozidla.

Súvisiacie články

Interiér je z recyklovateľných materiálov. Bohužiaľ chýba podpora autonómneho riadenia, avšak nezabudlo sa na vlastný bezpečnostný systém i-Activsense, ktorý pomáha so sledovaním mŕtvych uhlov a dopomáha pri držaní sa v jazdných pruhoch.

Prvé ohlásené predobjednávky budú v Európe, pričom samotný predaj by mať začať v priebehu budúceho roka. Cena tohto elektromobilu v rámci ponúkanej výbavy First Edition je 33 900 eur, takže vozidlo spĺňa zákonnú podmienku na to, aby ste si mohli nárokovať nedávno schválené štátne dotácie.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.