MojElektromobil

Mazda v súčasnosti nemá vo svojej ponuke žiadny hybridný model, plug-in hybrid ani plnohodnotný elektromobil. Spoločnosť presadzuje svoje štandardné riešenia a aj vďaka tomu bola automobilka vyhodnotená ako značka z najnižšou priemernou reálnou spotrebou (v rámci USA).

Náš tip
TOYOTA, MAZDA A DENSO ZAKLADAJÚ SPOLOČNOSŤ, KTORÁ SA BUDE VENOVAŤ VÝVOJU TECHNOLÓGIÍ PRE ELEKTROMOBILY

Budúcnosť Mazdy nie je spojená výlučne s elektrifikáciou

Pohľad do budúcnosti značky však takisto neprináša plnokrvnú elektrifikáciu. Podľa portálu auto.pravda.sk aktuálne automobilka finišuje na novej generácii motorov SkyActiv-X, ktorý bude spaľovať benzín, avšak okrem klasického zážihového cyklu využije aj vznetový spolu s homogénnym spaľovaním a so spaľovaním extrémne chudobnej zmesi. Pripravovaný motor by sa mohol objaviť v automobile Mazda 3 už budúci rok.

Šéf vývoja motorov Mazdy Mitsuo Hitomi povedal, že automobilka pracuje aj na ďalšej generácii spaľovacích motorov SkyActiv-3, ktoré by mohli priniesť istú revolúciu po stránke účinnosti. Konkrétne hovorí o účinnosti 56 %. Motor Skyactiv-X má účinnosť 44 %, čo je naozaj rekordná hodnota a aj motory kombinované s elektromotorom sa obvykle nedostanú vyššie ako na 41 %.

Podľa portálu auto.pravda.sk by mal mať pripravovaný motor SkyActiv-3 účinnosť až úctyhodných 56%.

Matsuo Hitomi hovorí tiež, že ak zoberieme do úvahy celý proces výroby, aj s ťažbou ropy či výrobou elektrickej energie, budú nové modely Mazdy s týmito spaľovacími motormi čistejšie ako elektromobily.

Termín nástupu nového a čistejšieho modelu SkyActiv-3 zatiaľ nie je známy. Predpokladom ostáva približne rok 2025. Dovtedy by sa však fanúšikovia automobilky Mazda mali dočkať spomínaného motora SkyActiv-X a tiež motora SkyActiv-D druhej generácie. To však neznamená, že Mazda trh elektromobilov úplne ignoruje, svoj koncept elektrického modelu by mala automobilka odhaliť už tento rok.

Zdroj: auto.pravda.sk

6. februára 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+