MojElektromobil

Elektrifikácia neobchádza ani špecializované značky s nižším objemom produkcie. Dôkazom je taliansky výrobca prémiových športovo ladených automobilov – Maserati. Jeho filozofia je nastavená jasne. Každý jeho model, ktorý príde na trh po roku 2019, bude obsahovať nejakú formu elektrického pohonu. Dočkáme sa aj elektromobilu.

Koncern FCA Group, ktorý zgrupuje automobilky Fiat a Chrysler priznáva, že čakal na jednoznačné potvrdenie smerovania automobilového priemyslu k elektromobilite. Dnes už vie, že cesta je nastavená jasne. Preto začína realizovať prvé kroky. Koncern vyhlásil, že viac ako polovica jeho portfólia bude do roku 2022 elektrifikovaná. Jednou z prvých značiek koncernu, ktorá predostrela svoje plány v tejto oblasti už dávnejšie, bolo Maserati. Tie boli teraz upresnené.

Náš tip
Maserati pripravuje plug-in hybrid bez kompromisov
maserati levante plug-in hybrid
Maserati Levante. Zdroj: Maserati

Prvým elektromobilom bude Gran Turismo

Prvým elektrifikovaným Maserati bude športové SUV Levante, ktoré príde vo verzii plug-in hybrid. Napriek novému druhu pohonu to má byť Maserati bez kompromisov, so všetkým, čo k značke patrí. V roku 2020 by sme sa mali dočkať aj prvého elektromobilu. Ten bude postavený na základe konceptu Alfieri, ktorý mal premiéru ešte v roku 2014 na autosalóne v Paríži, a to ako “spaľovák”. Bude sa teda jednať o 2-miestne športové “Gran Turismo”.

Náš tip
Čo by ste povedali na kríženca BMW i8 a BMW M2?
maserati elektromobily plug-in hybridy Maserati Alfieri concept
Maserati Alfieri concept. Zdroj: caranddriver.com

A Maserati neostane len pri týchto 2 elektrifikovaných automobiloch. Veď každý nový model, ktorý príde na trh po roku 2019, bude elektrifikovaný. A to s najväčšou pravdepodobnosťou minimálne “plug-in hybridne”.

Zdroj: autocar.co.uk


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

2. augusta 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+