MojElektromobil

Dnes sa do zoznamu automobilových výrobcov, ktorí presedlávajú na Severoamerický štandard nabíjania (NACS) spoločnosti Tesla, pridal ďalší významný hráč. Japonský gigant Toyota oznámil, že jeho budúce elektrické vozidlá, vrátane tých od značky Lexus, sa pripoja k viac ako desiatke automobilových výrobcov, ktorí už zaviedli NACS. O správe informuje TheVerge.

“V súlade so stratégiou elektrifikácie vozidiel Toyota, ktorá ponúka rôznorodé možnosti elektrických pohonných jednotiek, budú mať zákazníci Toyota a Lexus pohodlný prístup k viac ako 12 000 nabíjačkám Tesla Supercharger v Severnej Amerike.”

spoločnosť Toyota

Podľa Toyoty bude tento nový konektor dostupný na “niektorých” elektrických vozidlách od roku 2025. Pre existujúce vozidlá, ktoré momentálne používajú konektory Combined Charging System (CCS), bude dostupný adaptér, ktorý im umožní prístup k nabíjačkám Tesla Supercharger taktiež od roku 2025.

test Toyota bZ4X
Toyota bZ4X

Táto zmena nie je prekvapujúca, pretože viacerí automobiloví výrobcovia smerujú touto cestou. Nedávno oznámila zmenu BMW Group, ktorá opúšťa CCS konektory, ktoré tvoria väčšinu verejných nabíjačiek v Spojených štátoch, a prechádza na štandard nabíjania Tesla. Tendencia meniť začala od chvíle, kedy automobilka Ford oznámila svoje plány na prechod na NACS toto leto. General Motors, Mercedes-Benz, Nissan, Hyundai, Kia a mnoho ďalších automobilových výrobcov, už odvtedy taktiež oznámili zmenu. Rovnako aj u nich majú nové konektory dostať vozidlá od roku 2025.

Toyota má veľké plány v oblasti elektromobility

Toyota zatiaľ nezverejnila zoznam konkrétnych elektrických vozidiel, ktoré majú využívať konektor NACS, no je zrejmé, že sa pripravuje na veľké zmeny, keď zvyšuje výrobu elektromobilov a batérií pod novým generálnym riaditeľom Koji Sato. Medzi plány Toyoty patrí vytvorenie platformy BEV od základu, nové výrobné postupy konkurencieschopné s tým, čo dokáže Tesla a čínski výrobcovia, vývoj vysokoúčinných batérií a až 10 nových modelov elektromobilov Toyota a Lexus do roku 2026. 

Zaujímavosťou je, že Toyota nechcela poskytnúť informácie o tom, aký vplyv bude mať táto zmena na line-up plug-in hybridných vozidiel. Tie momentálne využívajú tradičné konektory J1772. Nevieme povedať, či by tieto hybridné autá mohli nejako začleniť konektory NACS, aj keď ide o pomalšie AC nabíjanie. To práve štandardne využívajú plug-in hybridy, no už aj tie prechádzajú na podporu DC nabíjania pomocou CCS konektorov.

Náš tip
Čaká nás záplava lacnejších elektromobilov? Známy koncern chystá viacero modelov
20. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+