Lexus ES mal po čínskom predstavení v Šanghaji aj svoju európsku premiéru. Predávať sa začne v prvom kvartáli budúceho roka, a to vo viacerých variantoch. Automobilka konečne zverejnila aj podrobnejšie špecifikácie. Na tému upozornil portál Electrive.
Pohon predných kolies aj štvorkolka
Variant ES 350e s pohonom predných kolies a akumulátorom s kapacitou 77 kWh a výkonom 165 kW. Štvorkolka (500e) ponúka o niečo menšiu kapacitu – 75 kWh. Celkový systémový výkon je na úrovni 252 kW a na stovku zrýchli za 5,7 sekundy. Model s pohonom predných kolies za 8,2 s.

Oba modely ponúkajú rovnaký nabíjací výkon, pričom maximum je na úrovni 150 kW. Za ideálnych podmienok tak trvá nabitie z 10 na 80 percent presne 30 minút. Lexus chválime za to, že uvádza časy aj pri nižších teplotách, napríklad pri 10 stupňoch pod nulou je to až 60 minút. Tieto čísla však môžeme brať len orientačne, pretože ak sa podarí batériu dobre zahriať aj v zime, čas môže byť kratší.

Lexus tvrdí, že oba modely majú ukázať plný potenciál vlastnej platformy Lexus-K, napríklad prostredníctvom nových pohonov náprav, v ktorých je riadiaca jednotka výkonu integrovaná s motorom a prevodovkou. To znižuje celkovú hmotnosť a vytvára viac priestoru v interiéri.
Nový Lexus ES prichádza aj ako elektromobil: Prvý elektrický sedan prekvapí pohonom prednej nápravy
25.4.2025
Lexus uviedol v poradí ôsmu generáciu svojho luxusného sedanu ES, ktorá prichádza s revolučnými technológiami, lepším pohodlím a novým dizajnovým jazykom. Tento model bude uvedený na európske trhy začiatkom budúceho roka. Automobilka informovala o novinke na svojich stránkach.
Moderné technológie a atraktívny dizajn
Novinka je stelesnením konceptu Clean x Tech, ktorý spája čisté línie a technologickú vyspelosť. Exteriér sa vyznačuje minimalistickým prístupom, pričom dôraz kladie na aerodynamiku a eleganciu. Zaujímavá je predná časť s novým dizajnom, ktorá má symbolizovať elektrifikovanú budúcnosť značky.

Interiér sa nesie v duchu sofistikovanosti a jednoduchosti. Navrhnutý bol tak, aby vodičovi a aj ostatným pasažierom ponúkla otvorený priestor, pričom nechýbajú ani prémiové materiály či ambientné osvetlenie s efektnými bambusovými detailmi.
Lexus ES kladie dôraz na maximálne pohodlie
Lexus s príchodom tohto modelu uviedol aj revolučné Hidden Tech ovládače. Tieto minimalistické prvky sa objavujú až po naštartovaní vozidla, pričom ponúkajú intuitívnu a hmatovú spätnú väzbu. Táto inovácia dokonale zapadá do filozofie značky, ktorá kladie dôraz na pohostinnosť a pohodlie cestujúcich.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ceny jazdených elektromobilov klesli o 40 %. Ktoré sú tie najobľúbenejšie?
- Kanada inštaluje 400 kW nabíjačky pre elektromobily. Nabíjanie je zadarmo
- Huawei prináša nabíjanie s výkonom 1,44 MW. Nabije aj osobné elektromobily
Vozidlo je vybavené úplne novým 12,3-palcovým digitálnym kokpitom a chýbať nesmie ani multimediálny systém LexusConnect so 14″ displejom.
Dve možnosti elektrifikovaného pohonu
Najnovší Lexus ES prichádza s viacerými možnosťami pohonu, nás samozrejme zaujímajú elektrické varianty. Tie sú konkrétne dva. Lexus ES 350e ponúka pohon predných kolies s výkonom 165 kW (224 koní). Model 500e prichádza s pohonom všetkých kolies a výkonom 252 kW (343 koní). Tento variant využíva inteligentný systém pohonu všetkých kolies DIRECT4, ktorý umožňuje plnyulé prerozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy, reaguje na vstupy vodiča a podmienky na ceste.

Bohužiaľ, automobilka zatiaľ nezverejnila ďalšie dôležité údaje, ktoré sa týkajú elektrifikácie. Nepoznáme teda dojazd, kapacitu batérie a ani nabíjací výkon.