Leapmotor je čínska automobilka, ktorá sa zameriava na výrobu elektromobilov. Založená bola v roku 2015, pričom v roku 2024 predala na domácom trhu takmer 30 tisíc vozidiel. Rovnako, ako aj iné čínske automobilky, snaží sa preraziť aj v Európe.
Vstup značky na Slovensko je súčasťou jej globálnej expanzie, kvôli ktorej vytvoril už v roku 2023 Leapmotor a európsky koncern Stellantis spoločný podnik Leapmotor International B.V. V ňom vlastní Stellantis 51 % podiel s cieľom urobiť z automobilky jedného z lídrov na globálnom trhu s elektromobilmi.

Oficiálnym importérom na Slovensku sa stala spoločnosť Emil Frey Slovakia. Ide o strategické partnerstvo, ktorého cieľom je ponúknuť slovenským zákazníkom dostupné a inovatívne riešenia v oblasti elektromobility. Emil Frey Slovakia tak rozširuje svoje portfólio popri distribúcii ostatných značiek koncernu Stellantis – Citroen, DS, Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Abarth a Jeep. Na trh vstupuje s tromi modelmi.
Malý elektromobil Leapmotor T03
Prvým ponúkaným modelom bude T03. Ide o kompaktné 5-dverové mestské elektrické vozidlo segmentu A, ktoré ponúka priestor segmentu B. Vďaka akumulátoru s kapacitou 37,3 kWh má WLTP dojazd 265 kilometrov.

Z 30 na 80 % sa nabije za 36 minút a elektromotor ponúkne výkon 70 kW (95 koní). Viac informácií o tomto elektromobile nájdete v článku Stellantis bude v Poľsku vyrábať lacný čínsky elektromobil Leapmotor T03. Medzičasom sa však zrejme z politických dôvodov výroba presunula do Portugalska.
Prekvapí najmä bohatou štandardnou výbavou – príplatkové prvky neexistujú, všetko je už v základe. Napríklad ide o online navigačný systém, panoramatické strešné okno dokonca s elektrickou roletkou (!), pokročilé asistenčné systémy vrátane adaptívneho tempomatu, bezkľúčové štartovanie, či OTA (over-the-air) aktualizácie softvéru bez nutnosti návštevy servisu.

Počas krátkej jazdy nás potešil veľkorysý priestor pre predných pasažierov (autor meria 190 cm), toho tu je skutočne ako vo veľkom aute, nikde nič nezavadzia a všetko je na dosah. Pre zadných pasažierov je to už pochopiteľne stiesnenejšie, ide skôr o núdzové sedenie. Rovnako batožinový priestor je maličký, nemá dokonca ani plato.
Vozidlo ponúkne príjemné jazdné vlastnosti porovnateľné s B-segmentom, pri jazde s ním sa necítite ako na kolobežke, čo je bežné pri niektorých konkurentoch – tu ide o plnohodnotné auto, ktoré má proste menej priestoru vzadu.
Poteší aj veľký 10″ displej infotainmentu s veľmi dobrým rozlíšením parkovacej kamery, tu sa majú čo učiť aj niektoré nemecké či francúzske značky s cenovkou 2-3x vyššou.
Cena Leapmotor T03
Malý elektromobil Leapmotor T03 stojí 17 900 € s DPH, ponúkne aj 5-ročnú záruku na vozidlo a 8-ročnú záruku na trakčný akumulátor. Medzi konkurenciu môžeme zaradiť napríklad model Dacia Spring(od 16 900 €), alebo Hyundai Inster (od 23 250 €). Leapmotor by sme ako cenovo, tak aj parametrami a spracovaním zaradili niekam uprostred. Základnou výbavou aj priestorom pre predných pasažierov však vyčnieva.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Jazdili sme s Hyundai Ioniq 9: Prémiové elektrické SUV ohromí priestorom a komfortom | Prvé jazdy
- Na Slovensku pribudli ďalšie 400 kW nabíjačky. Sú v blízkosti diaľnice D1, pomôžu najmä nákladnej doprave
- Kontroverzný elektromobil rozdelil ľudí. Chýba mu dôležitá vec, no predajom sa darí

Ďalším vozidlom v ponuke je model C10. Ide o priestranné SUV strednej triedy s dĺžkou 4,74 metra, ktoré je postavené na platforme LEAP3.0. Ponúka LFP akumulátor s kapacitou 69,9 kWh a WLTP dojazd na úrovni 424 kilometrov. Výkon motora je 160 kW (217 koní), ten poháňa zadnú nápravu.
Leapmotor C10 v ponuke aj s range extenderom
K dispozícii bude aj vo verzii REEV. To znamená, že kolesá bude poháňať elektromotor a spaľovací motor slúži iba ako generátor, ktorý dobíja batériu. Toto vozidlo má kombinovaný dojazd vyše 970 kilometrov, pričom čistý elektrický dojazd dosahuje približne 145 km (kapacita batérie 28,4 kWh).

K dispozícii je DC nabíjanie s výkonom 65 kW, batéria sa z 30 na 80 percent kapacity vďaka tomu nabije len za 18 minút. Zaujímavosťou je, že elektromobil a aj REEV model sú vybavené funkcionalitou V2L.
V bezpečnostných testoch EuroNCAP získal Leapmotor C10 5 hviezdičiek, za čo okrem iného vďačí aj množstvu asistenčných systémov – má 12 senzorov a 17 bezpečnostných funkcií. Pri jazde sme ocenili ticho v kabíne a komfortne naladený podvozok.

Zaujímavosťou je, že palubná doska aj stredová konzola majú presne 0 fyzických tlačidiel – všetko sa ovláda cez displej infotainmentu, vrátane klimatizácie. Sedadlá pasažierov sa potom dajú úplne sklopiť do roviny, čím sa dá dosiahnuť ležadlová úprava interiéru.
Základná cena Leapmotor C10 štartuje na sume 33 490 €, ktorá platí rovnako pre BEV ako aj REEV verziu. Koncom roka bude uvedený aj variant s väčším 81,9 kWh akumulátorom, 800 V vysokonapäťovou sústavou pre rýchlejšie nabíjanie, a výkonom až 215 kW (pohon zadnej nápravy), resp. 430 kW pre variant s pohonom všetkých kolies. Konkurovať bude modelom ako Tesla Model Y, alebo Škoda Enyaq.
Kompaktné SUV Leapmotor B10 vám prinesieme už čoskoro
Ešte v tomto roku sa ponuka rozšíri o model B10, ktorý je kompaktným SUV s dĺžkou 4,52 metra. Z celej ponuky práve tento model na nás pôsobil najlepšie a je aj najviac prispôsobený európskym požiadavkám na vozidlo.

S cenou od 27 490 € ponúka Leapmotor B10 zaujímavú alternatívu ku SUV ako Škoda Elroq alebo MG S5 EV. Najmä na zadných sedadlách však ponúkne radikálne viac priestoru pre posádku.
K dispozícii bude ako čisto elektrická verzia (kapacity LFP batérie 56,2 a 67,1 kWh), tak aj verzia s predlžovačom dojazdu (REEV). V tejto triede poteší aj zadný náhon.
Interiér pôsobí veľmi hodnotne až prémiovo, zatiaľ však vieme poskytnúť len statické dojmy z vozidla. Skúsenosti z prvých jázd s touto novinkou vám prinesieme už čoskoro.
Ponuku rozšíri aj kompaktný hatchback B05
Do budúcnosti má pribudnúť aj nedávno predstavený kompaktný hatchback Leapmotor B05, globálne známy ako Leapmotor Lafa 5. Pri ňom sa očakáva cenovka v rozpätí 20- až 30-tisíc eur.

Značka ponúka po celom Slovensku 8 predajných a servisných stredísk, ktoré dlhodobo zastupujú iné značky koncernu Stellantis. Na rozdiel od iných čínskych značiek ponúkne aj veľký centrálny sklad náhradných dielov v Taliansku a ďalší sklad Stellantisu priamo na Slovensku.