Čínsky výrobca Leapmotor, známy najmä malými a cenovo dostupnými elektromobilmi, rozširuje svoje portfólio o úplne opačný koniec trhu. Nedávno dokonca prišiel aj na Slovensko, čiže jeho autá sú pre nás už dostupnejšie. V domácej Číne teraz predstavil nové luxusné SUV s označením D19, ktoré má ambíciu konkurovať najvýkonnejším elektrickým vozidlám na svete. S dĺžkou 5,2 metra, šírkou približne 2 metre a rázvorom cez 3 metre ide o vozidlo štandardnej veľkosti, informuje Electrive.

Verzia s čisto elektrickým pohonom stojí na 1 000-voltovej architektúre, čo umožňuje extrémne rýchle nabíjanie. Batéria s kapacitou 115 kWh podľa čínskeho štandardu CLTC zabezpečuje dojazd 720 kilometrov, podľa WLTP to bude o niečo menej. Vďaka vysokému napätiu sa dá získať energia na prejdenie 350 kilometrov jazdy už za približne 15 minút. Výkon 540 kW a pohon všetkých kolies zaručujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod tri sekundy, čo púta pozornosť už pred oficiálnym predajom.
Leapmotor D19: konkurent pre výkonné elektromobily
Zaujímavosťou je aj variant D19 EREV so spaľovacím motorom, ktorý slúži ako generátor energie. Tento plug-in hybridný systém kombinuje dva elektromotory s celkovým výkonom 400 kW a veľkú 80,3 kWh batériu. To je najväčšia batéria, aká bola zatiaľ použitá v elektromobile s predĺženým dojazdom (EREV). Vďaka 800-voltovej technológii zvládne nabitie z 30 na 80 percent približne za 15 minút.
Oba varianty D19 používajú nový typ batérie od spoločnosti CATL, ktorý v samostatnej článkovej bunke kombinuje LFP a NMC chémiu. Kombinácia prináša výhody oboch technológií, a to vyššiu životnosť aj lepšiu energetickú hustotu. Verzia EREV má navyše v interiéri inováciu, akú sme zatiaľ v sériových autách nevideli – generátor kyslíka, ktorý produkuje až 8 litrov kyslíka za minútu, čo je zrejme určené najmä pre výlety vo vysokých nadmorských výškach, no pomôže to aj pri iných situáciách.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Dôležitá bezpečnostná funkcia sa vytratí z áut. Už onedlho ostaneme odkázaní na telefón
- Nová základná verzia elektromobilu Mercedes-Benz CLA 200 stojí pod 50-tisíc eur. Má stále čo ponúknuť?
- Sekundárny trh s elektromobilmi na Slovensku, neprimerané riziko, nová lokalita IONITY aj policajný Elroq | Prehľad týždňa
Vo výbave nechýba ani výkonný výpočtový hardvér založený na dvojici čipov Qualcomm Snapdragon 8797 s vysokým výkonom. Tie zabezpečujú chod infotainmentu aj pokročilých asistenčných systémov. Očakáva sa, že predaj v Číne začne v prvej polovici budúceho roka. Cena sa má pohybovať okolo 300 000 jüanov, teda približne 36 000 eur. Vstup modelu D19 na európsky trh zatiaľ potvrdený nie je, no mnoho fanúšikov by sa mu potešilo.