MojElektromobil

Automobilka Jaguar Land Rover vstupuje do elektrifikácie svojich modelov naozaj vo veľkom, a to hneď s veľmi zaujímavými modelmi v segmente plug-in hybridov. Je vidieť, že elektrický pohon nie je pre nich nový a odráža sa to aj na súčasnej ponuke áut.

Príchod nových elektrifikovaných modelov sprevádzala aj zaujímavá akcia organizovaná dílerom T.O.P. Auto Premium. Samozrejme sme sa jej zúčastnili aj my a urobili sme dobre. Počas asi 90 minút trvajúcej jazdy sme si mohli v krátkosti otestovať všetky nové vozidlá. Konkrétne ide o štyri modely, a to Range Rover Evoque plug-in hybrid, Range Rover Sport plug-in hybrid, Jaguar F-Pace plug-in hybrid a čisto elektrický model Jaguar I-Pace. Túto ponuku čoskoro doplní aj plug-in hybridný Defender, ktorý sa vyrába v nitrianskom závode.

Výkonné motory a dobrá dynamika

Každé z vozidiel má určite čo ponúknuť, a to z pohľadu výkonu, tak aj z pohľadu jazdného zážitku, komfortu, jazdnej dynamiky a pri elektromobile aj z pohľadu dojazdu. Jaguar I-Pace nie je absolútnou novinkou, no stále ide o solídny elektromobil, ktorý právom získal ocenenie auto roka 2019. Samozrejme, na trhu už je konkurencia veľká, takže v niektorých parametroch sa už nedrží na prvých priečkach, na bežné jazdenie plne postačuje. Jaguar sa pustil aj do plug-in hybridu s modelom F-Pace, ktorý kombinuje 2-litrový benzínový štvorvalec so 105 kW elektrickým motorom. Celkový výkon pohonnej jednotky je až 297 kW s krútiacim momentom 640 Nm.

Z pohľadu dynamiky určite vyhrával elektromobil Jaguar I-Pace a z plug-in hybridných modelov sa opäť najlepšie ukazoval model Jaguar F-Pace. Je to logické a očakávané, keďže vozidlá Range Rover nie sú o zrýchlení. Skôr sú optimalizované do väčších rozmerov, s lepším vnútorným priestorom a možnosťou ťahať ťažší náklad. Hodia sa tiež viac do náročných podmienok, čo prirodzene pridáva na váhe. Napriek tomu sa Range Rover Evoque cítil komfortne aj po zošliapnutí plynu až na podlahu.

Podpora rýchleho nabíjania

Pri plug-in hybridoch je podstatný dojazd, a ten sa pri všetkých modeloch pohybuje niekde okolo hodnoty 50 kilometrov na jedno nabitie. Čo je ale zároveň podstatné, je podpora rýchleho DC nabíjania. Priamo na akcii sme si osobne overili, že Jaguar F-Pace a Range Rover Evoque sú vybavené aj CCS konektorom pre DC nabíjanie. Pri modeli Range Rover Sport sa nám to overiť nepodarilo, avšak zdá sa, že tu je k dispozícii iba pomalé AC nabíjanie. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom je bezpochyby veľká výhoda, ktorá dokáže rapídne znížiť spotrebu paliva a tvorbu emisií.

Aj keď je pravda, že majitelia elektromobilov môžu mať voči takémuto kroku námietky. Totiž, vozidlá tohto typu budú obsadzovať výkonné DC nabíjačky, no pri nabíjaní dokážu prijať výrazne nižší výkon ako je nabíjacia stanica schopná dodať. Modely Jaguar a Land Rover sa môžu nabíjať výkonom 32 kW, čo sa pri plug-in hybridoch jednoznačne zaraďuje medzi nadpriemer, ale elektromobiloch podpriemer.

Majiteľom tak nezostáva nič iné ako sa navzájom tolerovať v rámci dobre známej etiky. K spotrebe a dojazdu v elektrickom režime sa zatiaľ vyjadriť nevieme, keďže s každým vozidlom sme strávili doslova pár minút. Na komplexné výsledky si budeme musieť počkať do plnohodnotného testu.

10. júna 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+