MojElektromobil

Nový Leapmotor B10 predstavuje tretí model čínskeho výrobcu na trhu po nedávno uvedenom mestskom T03 väčšom C10. Berie si na mušku segment kompaktných elektrických SUV, pričom bol vyvíjaný pre globálny trh. V Číne totiž obľubujú ešte väčšie autá, naopak v Európe, Austrálii či Južnej Amerike tvoria najväčšie objemy predaja práve kompaktné SUV.

Kľúčovým prvkom vstupu Leapmotor na európsky trh je partnerstvo s koncernom Stellantis, ktorý získal 20-percentný podiel v automobilke a má rozhodujúci podiel 51 percent v spoločnom podniku zameranom na predaj vozidiel mimo Číny. Výhodou oproti konkurenčným čínskym značkám na Slovensku je najmä zázemie Stellantisu v podobe predajnej a servisnej siete, či skladov náhradných dielov.

leapmotor product line models bev c10 b10 t03 2023
Modelové portfólio Leapmotor: C10, B10 a T03 (zľava doprava)

Tento model sme už pri statickej prezentácii palety modelov vďaka jeho priestoru, spracovaniu a parametrom považovali za najlepší z portfólia značky, čo ešte podčiarkuje agresívna cenová politika. Presvedčil nás však aj počas jazdy v okolí francúzskeho Nice?

Exteriér a jazdné vlastnosti

Leapmotor B10 je sa s dĺžkou 4,52 m, šírkou 1,89 m, výškou 1,66 m a rázvorom 2,74 m sa radí do triedy kompaktných SUV, no je o niečo dlhší ako väčšina priamych konkurentov. Dizajn je minimalistický, s dennými svetlami spojenými svetelným pásom, ktoré zvýrazňujú šírku.

2025 Leapmotor B10 BEV Design Max
2025 Leapmotor B10 Design Max

Zadná časť s plochými zadnými svetlami dokonca pripomína Porsche Cayenne. Prekvapivým detailom je ukryté tlačidlo na otváranie batožinového priestoru, ktoré sa nachádza pod pravým zadným svetlom. Napriek tomu, že sme ho spočiatku hľadali, sa naň dá rýchlo zvyknúť. Otázkou je, či sa na tomto mieste nebude špiniť.

Napriek veľkosti pôsobia 18-palcové zliatinové disky vizuálne trochu malé. Lakovaná masa v oblasti blatníkov by si zaslúžila väčší obvod kolies, alebo aspoň opticky rozbiť. Vo fialovej metalíze (ktorá je v tieni tmavá, no na svetle prizná farbu) však vyzerá výborne.

Leapmotor B10 BEV 2025 review test
Leapmotor B10 BEV

Podvozok B10 nastavený veľmi príjemne a komfortne. Jeho naladenie mali na starosti Európski inžinieri Stellantisu v Taliansku. Silnou stránkou je na túto triedu vozidiel až nevídané ticho v kabíne. Aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach prichádza len z oblasti vonkajších spätných zrkadiel.

Jazda s Leapmotor B10 driving impression
Jazda s Leapmotor B10

Napriek zameraniu na komfort a takmer dokonalému rozloženiu hmotnosti 50:50, je Leapmotor B10 na kľukatých cestách o čosi menej presvedčivý. Najmä pri jazde z kopca má pri nerovnej ceste tendenciu k rozhojdaniu.

Limitom testovaných vozidiel boli však hlavne pneumatiky, ktoré veľmi skoro v zákrutách pískali a pri ostrejšej jazde nedržali priečne sily. Prítomní zástupcovia značky však ochotne počúvali spätnú väzbu a tak uvidíme, s akými pneumatikami prídu sériové vozidlá pre náš trh.

2025 Leapmotor B10 BEV REEV
2025 Leapmotor B10 BEV

K dispozícii sú tri jazdné režimy – Comfort, Standard a Sport – ktoré menia odozvu plynu a tuhosť riadenia. V režime Sport reaguje pohon spontánne, zatiaľ čo Comfort je zdržanlivejší. Rekuperácia je jemná; dokonca ani maximálne nastavenie „Strong“ neposkytuje jazdu s jedným pedálom (one-pedal drive). Výrobca sľubuje, že režim jedného pedála by mal prísť prostredníctvom aktualizácie OTA (over-the-air) v nasledujúcom roku.

Interiér a asistenčné systémy

Interiér je navrhnutý jednoducho a čisto. Kvalita spracovania sa zdá byť lepšia než v prípade väčšieho C10, kovovo vyzerajúce diely sú naozaj z kovu a ako celok na nás interiér pôsobil podobným štýlom ako pri elektromobiloch Hyundai.

interior leapmotor b10 violet white design max
Najluxusnejšie pôsobí bledý interiér s tmavofialovým kontrastnými doplnkami

Dominantou interiéru je centrálny 14,6-palcový dotykový displej, cez ktorý sa ovláda takmer všetko – fyzické tlačidlá z interiéru zmizli. Systém infotainmentu je rýchly, ale niekedy pôsobí zložito. Cez neho sa ovládajú aj základné funkcie, ako je ovládanie klimatizácie, zrkadiel alebo dokonca slnečnej clony panoramatickej strechy. Apple CarPlay a Android Auto sme si zatiaľ nevyskúšali, pretože prídu až dodatočne ako aktualizácia OTA (over-the-air) až začiatkom roka 2026.

Interiér Leapmotor B10
Interiér Leapmotor B10

Za volantom sa nachádza 8,8-palcový digitálny prístrojový štít. Zaujímavosťou je, že tieto dva displeje môžu zobrazovať dve rôzne limity rýchlosti, pričom jeden čerpá informácie z kamery a druhý z mapových podkladov TomTom.

leapmotor b10 digital dashboard digi kokpit
Ovládanie je podobné Tesle, tempomat spúšťa volič smeru jazdy

Pokiaľ ide o asistenčné systémy, B10 ponúka množstvo funkcií. Model je navrhnutý a pre autonómnu jazdu 3. úrovne aj s lidarom, avšak verzia pre Európu ho zatiaľ neobsahuje (keďže takáto jazda nie je povolená). Výrobca cielil na päťhviezdičkové hodnotenie Euro NCAP, podobne ako C10. Implementácia bezpečnostných systémov však nie je ideálna; najmä systém udržiavania v jazdnom pruhu bol neraz príliš agresívny.


Nemali by ste prehliadnuť:


leapmotor b10 interior camping mode
Kabína sa dá upraviť do lôžkovej podoby

Kabína B10 je mimoriadne priestranná, s vysokou polohou sedenia a rovnou podlahou. Chýbali nám však možnosti nastavenia bedrovej opierky, či v prípade sedadla spolujazdca aj výškového nastavenia.

Interiér Leapmotor B10 front seats interior
Interiér Leapmotor B10

Vzadu je na túto triedu prekvapivo veľa priestoru pre nohy, a to aj pre vyšších pasažierov. Štandardom je obrovská panoramatická strecha, ktorá je vždy vybavená elektricky ovládanou roletkou. Tú niekedy neponúknu ani luxusné modely s 5-násobnou cenovkou.

Interiér Leapmotor B10 rear seats interior legroom space
Interiér Leapmotor B10

Leapmotor B10 je mimoriadne dobre vybavený už v štandarde, v prípade vyššej verzie s minimálnym príplatkom ponúkne aj vyhrievanie a ventilovanie predných sedadiel, vyhrievanie volantu, bezdrôtové nabíjanie smartfónov, automatickú klimatizáciu, 360-stupňovú kameru a tepelného čerpadlo.

Praktickú stránku podčiarkuje množstvo úložných priestorov a predný batožinový priestor (frunk) s objemom 25 litrov. Jeho vrchná časť však nie je nijako chránená od vonkajších podmienok, takže je vhodný skôr pre nabíjacie káble. Objem kufra je 430 litrov, čo je priemerná hodnota v triede.

Batéria, dojazd a nabíjanie

Tento model využíva novú architektúru Leapmotor 3.5, ktorá integruje batériu do štruktúry vozidla, zefektívňuje elektronické riadiace jednotky a zlepšuje energetickú účinnosť. Ďalším technickým detailom, ktorý podčiarkuje snahu o efektivitu, je fakt, že vozidlo obsahuje menej než 1 km kabeláže, čo je len tretina oproti iným modelom.

Platforma Leap 3.5 bev leapmotor b10 range consumption km kwh
Platforma Leap 3.5

Leapmotor B10 sa ponúka s dvoma kapacitami batérií: 56,2 kWh alebo 67,1 kWh. Obe batérie využívajú technológiu LFP (lítium-železo-fosfát) typu cell-to-chassis. Vďaka chemickému zloženiu takáto batéria nepotrebuje veľký buffer, a preto mu postačuje len 0-1 % z celkovej kapacity.

Nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) dosahuje maximum 140 kW (menšia batéria) alebo 168 kW (väčšia batéria). Výrobca udáva, že nabíjanie z 30 na 80 percent trvá menej ako 20 minút, čo sú solídne a konkurencieschopné hodnoty. Referenčný údaj nabíjania z 10-80 % SoC je potom približne okolo 26 minút v prípade väčšieho z dvojice akumulátorov.

charging leapmotor b10 kw soc time
Nabíjací port sa nachádza v pravom zadnom blatníku

Väčší akumulátor poskytuje dojazd 435 km v kombinovanom režime WLTP. V testovacích podmienkach okolo 20 stupňov Celzia a bez dažďa, avšak v kopcovitom profile dosiahol kombinovanú spotrebu okolo 17 kWh / 100 km aj napriek dynamickejšej jazde a plnému využitiu komfortných funkcií vrátane klimatizácie a ventilácie sedadiel. Spotreba na diaľnici pri rýchlosti 110 km/h dosahovala okolo 19 kWh/100 km.

Navigačný systém automaticky plánuje zastávky na nabíjanie, avšak neukazuje zostávajúce percento batérie v cieli, či do akého stavu treba akumulátor na danej zastávke nabíjať. Vozidlo tiež disponuje funkciou Vehicle-to-Load (V2L) pre nabíjanie externých zariadení, vrátane špeciálneho režimu pre kempovanie.

Spotreba a dojazd Leapmotor B10 BEV range consumption
Spotreba a dojazd Leapmotor B10

Pohon zabezpečuje jeden elektromotor umiestnený vzadu, s výkonom 160 kW (217 koní) a krútiacim momentom 240 Nm. Leapmotor B10 dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 8 sekúnd. V budúcnosti mám pribudnúť aj REEV verzia s predlžovačom dojazud (spaľovacím motorom použitým ako generátor).

Cena a konkurencia

Cena Leapmotor B10 predstavuje pre konkurenciu veľkú výzvu. Vozidlo štartuje na cene 30 490 eur, súčasná obchodná akcia však posúva cenu Leapmotor B10 ešte nižšie na 27 490 eur. Vďaka tomu sa aj nami testovaná vrcholná verzia Design MAX (najvyššia výbava a väčší akumulátor) tesne zmestí pod 30-tisíc eur.

MG S5
MG S5 EV

Spomedzi čínskych vozidiel ide jednoznačne o jeden z najlepších modelov, a vo svojej triede nielen z nich. Tento elektromobil tak ponúka zaujímavú alternatívu ku SUV ako Škoda Elroq, Kia EV3 alebo MG S5 EV.

Náš tip
Exkluzívne: Jazdili sme Mercedes-Benz CLA EQ, ponúkne výnimočný elektrický dojazd aj po diaľnici? | Prvé jazdy
20. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+