MojElektromobil

Obchodný reťazec Kaufland čoskoro sprevádzkuje svoje prvé rýchlonabíjacie stanice pre elektromobily na Slovensku. Prvá z nich je umiestnená pri novom Kauflande v Trnave, druhá pred parkovacím domom pri prevádzke na Trnavskej ulici v Bratislave.

Nabíjací stojan značky ABB Terra 54 CJG ponúkne výkon 50kW s možnosťou využitia štandardnej trojice konektorov – CCS a Chademo pre rýchle DC nabíjanie, a Type 2 pre AC nabíjanie.

Ako nás informovala hovorkyňa spoločnosti Lucia Langová, nabíjacie stanice budú pre všetkých zákazníkov Kauflandu zadarmo. Dobrou správou je aj to, že prvé nabíjačky doplnia aj ďalšie:

„Prvé nabíjačky pre elektromobily by mali byť v Bratislave a v Trnave. V tomto projekte chceme aj naďalej pokračovať.“

Spoločnosť už prevádzkuje nabíjacie stanice pre elektrobicykle, konkrétne v Trnave a v Považskej Bystrici.

Reťazce sa zaujímajú o nabíjačky

Zo slovenských reťazcov je Kaufland ďalším, ktorý stavia vlastné rýchlonabíjačky pri svojich predajniach. Prvým reťazcom s vlastnými rýchlonabíjačkami bol Lidl (rovnako zo skupiny Schwarz Gruppe), ktorý ich má postavené pri predajniach v Novej Dubnici a na Trenčianskej ulici v Bratislave. Nabíjanie na nich je rovnako bezplatné.

Billa taktiež ponúka možnosť bezplatného nabíjania elektromobilov, konkrétne v Bratislave, Žiari nad Hronom, Záhorskej Bystrici, Senci, Galante, Malackách a vo Veľkom Mederi. Ide však iba o pomalé AC nabíjanie, navyše bez kábla, čo nie je najvhodnejším riešením pre zákazníkov. V tomto smere by sa javilo lepším rozhodnutím partnerstvo s existujúcou sieťou rýchlonabíjacích staníc ako napríklad ZSE Drive či Greenway, ktorá by ich pre reťazec na vlastné náklady stavala a následne prevádzkovala. Nabíjanie by síce nebolo bezplatné, no bolo by výrazne rýchlejšie, a model by umožnil aj rýchlejšie rozširovanie samotnej nabíjacej siete.

Presne touto cestou sa zatiaľ rozhodlo ísť Tesco. Rýchlonabíjacie stanice pri viacerých hypermarketoch tohto reťazca prevádzkuje GreenWay a nabíjanie na nich je spoplatnené podľa štandardného cenníka.

A aký názor máte vy? Ktorou cestou by mali ísť slovenské reťazce? Je bezplatné rýchlonabíjanie trvalo udržateľné? Alebo by ste viac ocenili spoplatnené nabíjačky a ich rýchlejšie rozširovanie? Dajte nám vedieť v diskusii pod článkom alebo na Facebooku.

2. februára 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

7 odpovedí na “Kaufland spustil svoju prvú rýchlonabíjačku na Slovensku – Aktualizácia 1”

  1. velmi im kvitujem, ze chystaju aj Trnavu. Tam som sluzobne casto a moze sa to hodit.
    Inak montuje to pre nich GW, Kaufland si to bude sam potom riadit, podobne ako Lidl.
    Som zvedavy, kedy sa to rozhlasi (a hlavne spojazdni) a zacnu to ludia vyuzivat v takom pocte ako Lidl, kde ide viacmenej nonstop.

    • a este doplnim, ze je dost cudne, ze v CR aj inde Lidl dava aspon po 2stojanoch, ale u nas kazdy jeden jediny poskytovatel trva na 1ks, snad okrem Avionu, kde ma GW dva stojany, z coho Delta vie nabijat sucastne aj Combo aj Chademo.

  2. radsej rychle rozsirenie a nabijanie za poplatok…potrebujeme elektromobilitu dostat medzi ludi co cajskor a koniec koncov,tie nabijacie stanice zadarmo budu casom tiez spoplatnene ked bude viac ludi vlastnit elektromobil a chodit im tam pravidelne zadarmo nabijat..to,ze teraz to daju zadarmo nepodporia rozsirenie e-aut lebo momentalne tieto auta stoja velmi vela a ludia ktori si ich kupia nemaju problem zaplatit za dobijanie,takze to nema vyznam…ibaze,ako kazdy spravny slovenskysdedincan,kupi si drahe auto na uver len aby mal BMW aj z posledneho a potom place v servise na rocnych prehliadkach 😁 takych tu je plno co si nedaju nokopy 5 a 5 a na prevadzkove naklady nepozeraju…len nech ma to BMW a aj koleno si za posledny cent da prevrtat…tym sa nabíjanie zadarmo hodi ako soľ

  3. Zadarmo nabky sú fajn, trochu to ľudí zaujme. Lebo keď si prepočitaju náklady napr. pri GW tak ta výhoda až taká nieje. Škoda, že nie len p. Robert F. si myslí, že „na východe nič nie je“, ale v tomto duchu idú aj reťazce…. ja viem, že ťahať kábel z BA do HE, BJ alebo MI je poriadna drina, ale na východ od KE a PO už nabky nie sú !!!! To že sú aspoň v krajských mestách česť Tescu a GW 🙁

  4. Ja som za bezplatne nabijanie. Nabijaciek na sucasny pocet elektromobilov je dostatok a v plane je vela onabijaciek v najblizsich dvoch rokoch a pritom vsetky budu spoplatnene takze z toho dovodu nabijacky pri obchodnych retazcoch by mohli byt zdarma. Taktiez by mi vobec nevadilo ak by tam boli pomale nabijacky (ved aj pomala nabijacka 22kW nie je az taka pomala a zalezi od toho ci v aute je jedno alebo trojfazova nabijacka) a nie rychlo, ved ked sa pohybujem po meste tak aj pri pomalej nabijacke a pri pobyte v nakupnom centre hodinu co je bezne sa nabije elektromobil o cca 40-50km co na pohyb po meste uplne staci a na druhej strane zneuzivat obchodne centrum ze si tam pridem rychlo nabit auto tiez sa mi nezda fer … viem kazdy si pomysli ved oni maju peniaze …ano…ale ako kazdy tu pise ze aj tak to casom spoplatnia…. keby to bolo pomale nabijanie po dobu pobytu v nakupnom centre tak je to si myslim dlhodobo udrzatelnejsie ako rychlo nabijanie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+