MojElektromobil

Automobilka MG na autosalóne v Ženeve predstavila viacero noviniek. Najväčšiu pozornosť prilákala európska premiéra nového elektrického sedanu IM L6. Za tým netradičným názvom sa skrýva skratka označenia Inteligent Mobility, čo je značka prémiových modelov, ktoré sa doteraz predávali len v Číne.

MG svoju podznačku IM začala ešte v roku 2020 a doteraz predstavila už tri luxusné plne elektrické modely LS6, L7 a LS7. V našich končinách ale nebola prakticky vôbec známa. To sa aktuálne mení, pretože najnovší počin, elektrický sedan IM L6 bude dostupný už aj pre európskych zákazníkov.

A tým to nekončí. Portál AutoCar uvádza, že do Európy majú namierené aj ďalšie dva modely. Značka zatiaľ nepotvrdila o ktorú dvojicu pôjde, no keďže má ísť o sedan a SUV, tak sa odhaduje, že by mohlo ísť o v Číne predávané modely LS7 a L7.

Zdroj: https://carnewschina.com/

Prémiový model IM L6 ako rival pre Teslu či Taycan

Tento model je otvorene stavaný do pozície rivala pre Tesla Model 3 a v niektorých parametroch má prekonávať aj nedávno modernizovaný model Porsche Taycan. V prípade rivality s Teslou je to celkom pochopiteľné a ide o parametre, cenu aj dojazd.

Tvrdenie o tom, že IM L6 prekonáva aj nový Taycan je vybraté ako skôr ako perlička a platí napríklad pre maximálny nabíjací výkon. Ten má vďaka 875 V architektúre dosahovať až 396 kW, zatiaľ čo pri Taycane je to “len” 320 kW. 

Zdroj: https://carnewschina.com/

Čínsko-britský model IM L6 ale môže zabojovať aj v zrýchlení. Informácie o výkone zverejnené oficiálne neboli, no automobilka tvrdí, že v šprinte sa z 0 na 100 km/h dostane za menej ako 3 sekundy. Ak sa by tento údaj skutočne potvrdil, tak tento elektromobil bude patriť medzi najrýchlejšie na trhu a postaviť by sa mohol aj proti spomínanému Porsche Taycan.

Počas autosalónu v Ženeve bolo zverejnených niekoľko kľúčových informácií o pripravovanej novinke. Zaujímavé je, že pri konfigurácii má byť na výber medzi klasickou lítium-iónovou batériou a batériou s pevným elektrolytom (solid-state). Konkrétne kapacity spomenuté neboli. Referenčný dojazd by sa ale má pohybovať na úrovni 600 kilometrov a 800 kilometrov.

Zdroj: https://carnewschina.com/

Kontroverzný volant “yoke”

Niektoré diery v informáciách vypĺňa portál CarNewsChina s odvolaním sa na svojej zdroje z prostredia automobilky. Ten uvádza, že elektrický sedan bude mať dĺžku 4931 mm, šírku 1960 mm, výšku 1474 mm a rázvor kolies 2950 mm. Poukazuje aj na netradičné prevedenie volantu, ktoré poznáme pod označením “yoke” a vidieť sme ho mohli v elektromobiloch Tesla.

Elektromobil vraj bude dostupných vo verzii s jedným elektromotorom s výkonom 216 kW a pohonom zadnej nápravy. Alebo bude možné siahnuť po konfigurácii s dvomi elektromotormi s výkonmi 200 kW vpredu a 379 kW vzadu. Pri batériách uvádza, že pôjde o kapacity 90 a 100 kWh.

Zdroj: https://carnewschina.com/

Náš tip
Nový Renault 5 E-Tech electric: retro imidžovka od 25 000 eur!
26. februára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+