Hyundai XCIENT Fuel Cell je prvý vodíkový kamión, ktorý prichádza do Európy

Hyundai spustil predaj prvého čisto vodíkom poháňaného kamiónu Hyundai XCIENT Fuel Cell aj v Európe. Prvé kusy pritom už automobilka exportovala priamo do Švajčiarska. Ešte tento rok by chcela dodať celkovo 50 ťažkých kamiónov.

Dojazd 400 kilometrov

Kórejská automobilka Hyundai prišla s oznámením o spustení predaja prvého čisto vodíkom poháňaného kamiónu. Ide pritom o verziu určenú pre ťažký náklad, a to s hmotnosťou presahujúcou 12 ton. Samozrejme, nie je to prvýkrát, čo o vodíkom poháňanom kamióne počujeme.

Firma ho v rôznych verziách ukázala už viackrát, no až teraz sa konečne dostáva k spotrebiteľom: “XCIENT Fuel Cell je skôr vozidlo každodennej reality, nie ako budúci projekt z rysovacej dosky. Tým, že dostávame toto prelomové vozidlo na cesty teraz, Hyundai dosahuje významný míľnik v histórii komerčného využitia vozidiel a vývoja vodíku,” hovorí In Cheol Lee, výkonný viceprezident a šéf divízie pre komerčné využitie vozidiel v Hyundai Motor.

Súvisiacie články

Firma však plánuje dodať celkovo 50 kusov Hyundai XCIENT Fuel Cell ešte tento rok. Z pohľadu parametrov však možno až tak neohúri, najmä v porovnaní s plánovanými čisto elektrickými modelmi iných značiek. Ťažký kamión od Hyundai ponúkne dojazd približne 400 kilometrov na jedno plné tankovanie.

Celkový výkon palivových článkov je 190 kW, pričom sú použité dva, teda každý s výkonom 95 kW. Vozidlo je zároveň vybavené siedmymi nádržami na vodík, ktoré dokážu uskladniť 32,09 kilogramov tohto paliva. Z pohľadu dojazdu ale nejde o vyslovene zlú hodnotu, nakoľko tankovanie vodíka nie je až tak časovo náročné.

Elektrické či vodíkové kamióny sú na zozname u viacerých automobiliek, pričom najmä v poslednej dobe stále viac počúvame o pripravovanom modely od Tesly. Vyššia verzia by pritom mala ponúknuť dojazd až 800 kilometrov a zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 20 sekúnd, a to pri plne naloženom návese – teda 35 ton. Ďalšie údaje, napríklad o rýchlosti nabíjania, však zatiaľ nie sú známe. Je však jasné, že výkon tradičných Superchargrov nebude postačovať.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.