MojElektromobil

Elektrický športový Hyundai RM20e so 4-motorovým pohonom a výkonom 600 kW vznikol aj s pomocou chorvátskeho Rimacu. Pozrite si ako jazdí a čo všetko skrýva “pod kapotou”.

Hyundai RM20e (skratka pre prototyp Racing Midship Sports Car) je ďalším stupňom v evolúcii projektu Hyundai Veloster N ETCR kórejskej automobilky.

Elektromobil Hyundai Veloster N ETCR na okruhu Hungaroring (Foto: InsideEVs)
Elektromobil Hyundai Veloster N ETCR na okruhu Hungaroring (Foto: InsideEVs)

Prototyp RM20e je vybavený batériou o kapacite 60 kWh. Jeho alebo čas na okruhu však automobilka nezverejnila.

Batéria má napätie 605V (max. 705V) a je schopná sa nabíjať pri napätí 800V. Výkon pohonného ústrojenstva je 596 kW (4×148 kW) teda 810 konských síl a krútiaci moment je 960 Nm.

Hyundai RM20e (Foto: Hyundai)

Z nuly na 100 km/h dokáže vystreliť za menej ako 3 sekundy a na 200 km/h za menej ako 10 sekúnd. Max. rýchlosť je softvérovo obmedzená na 250 km/h. Celkové rozmery v mm sú 4319 (dĺžka) x 1945 (šírka) x 1354 (výška) / 2672 (rázvor).

Prototyp je jeden z troch projektov Hyundai, na ktorých participuje chorvátsky výrobca superšportových elektromobilov Rimac. Hyundai vlastní podiel a je strategickým partnerom Rimacu.

Okrem elektrického RM20e spolu vyvíjajú aj model s vodíkovým pohonom, ktorý ešte len bude predstavený.

28. septembra 2020
Zdroj: Performance Drive

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+