MojElektromobil

Hyundai prichádza s ďalším zaujímavým modelom. Športový elektromobil IONIQ 6 N nadväzuje na úspech prvého elektrického N-ka – IONIQ 5 N, ktorý sa stal najrýchlejším modelom v histórii značky, bez ohľadu na typ pohonu. Nesie sa v rovnakom duchu ako predchodca. To znamená, že vychádza zo základného modelu Hyundai IONIQ 6, ktorému dodáva športového ducha a s tým súvisiace prvky.

Novinka stojí na troch známych pilieroch športovej divízie: byť plne pripravený na plnohodnotnú jazdu na pretekárskej dráhe, ponúknuť bezprostrednú zábavu z jazdy v zákrutách a zároveň disponovať charakterom športového auta na každý deň.

Hyundai IONIQ 6 N | Zdroj: Hyundai

IONIQ 6 N: Elektrické N-ko s parametrami pretekárskeho auta

Hlavné úpravy oproti základnému modelu IONIQ 6 zahŕňajú kompletne prepracovanú geometriu závesov kolies, zdokonalenú funkciu N e-Shift (virtuálne radenie), prevzatú z modelu IONIQ 5 N, a lepšiu akustickú kvalitu vďaka modifikovanému hardvéru a extenzívnemu odhlučneniu.

Pod karosériou modelu IONIQ 6 N sa skrýva kompletne prepracovaný podvozok s novou geometriou, zabezpečujúci presnejšiu ovládateľnosť a lepšie jazdné vlastnosti v oblasti vysokých rýchlostí. Pre zlepšenie stability vozidla bola v porovnaní so základným modelom znížená aj svetelná výška a pribudli adaptívne tlmiče pruženia ECS.

Hyundai IONIQ 6 N | Zdroj: Hyundai

Ide o model stavaný do pozície športového elektromobilu, takže je jasné, že o výkon nebude núdza. Maximálny systémový výkon dosahuje až výkon 478 kW (650 k) a systémový maximálny krútiaci moment 770 Nm. Tieto hodnoty sa pretavujú do zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximálnej rýchlosti 257 km/h.

Spomínaný súrodenec Hyundai IONIQ 5 N to z nuly na stovku zvládne za 3,4 sekundy, no taký Tesla Model S Plaid sa pýši časom 2,1 sekundy a pri najvýkonnejšom Taycane (Porsche Taycan Turbo GT) je to 2,2 sekundy. Takéto časy zrýchlenia sú typické primárne pre svet takzvaných hyperšportových vozidiel, s ktorým sa spája obmedzená dostupnosť vozidiel a poriadne vysoká cena.

Hyundai IONIQ 6 je vybavený batériou s kapacitou 84 kWh, ktorá sa z 10 na 80 % dokáže za ideálnych podmienok nabiť za 18 minút. Dojazd má podľa metodiky WLTP a informácii zo zahraničia dosahovať až 469 kilometrov.

Hyundai IONIQ 6 N | Zdroj: Hyundai

Zvuk, výkon, aj drift

Zaujímavosťou modelu IONIQ 6 N je špeciálny systém manažmentu batérie, označovaný ako N Battery. Ten je navrhnutý pre optimálny teplotný manažment za každých okolností a dynamicky sa prispôsobuje rozličným scenárom jazdy na pretekárskom okruhu – či už ide o preteky v zrýchlení (drag racing), šprint alebo vytrvalostné preteky. Jednak ide o udržiavanie dobrej kondície batérie, ako aj schopnosti podávať vysoký výkon.

Je celkom prirodzené, že pri návrhu športového elektromobilu sa veľký dôraz kládol na celkovú aerodynamiku – koeficient aerodynamického odporu 0,27. Prvky inšpirované automobilovým športom, ako zhora uchytené zadné prítlačné krídlo alebo rozšírené blatníky, preto ponúkajú nielen agresívny vzhľad, signalizujúci pripravenosť na pretekový okruh, ale prispievajú aj k zvýšeniu stability pri rýchlom prejazde zákrut.

Hyundai IONIQ 6 N | Zdroj: Hyundai

Ústredným prvkom interakcie je systém N Active Sound+, ktorý dotvára zážitok z jazdy dynamickým zvukom. Špeciálny zvukový procesor ADP (Acoustic Design Processor) generuje zvuk, ktorý sa reprodukuje prostredníctvom ozvučovacieho systému vozidla. Tento zvuk, modulovaný podľa výkonu motora a rýchlosti jazdy, poskytuje vodičovi spätnú väzbu pri dynamickej jazde a akusticky obohacuje zážitok zo športovej jazdy.

Model IONIQ 6 N ponúka pokročilé funkcie pre zlepšenie výkonnosti a zážitku z jazdy:

  • N e-Shift simuluje radenie prevodových stupňov, čím zvyšuje pocit športovej jazdy a prepojenie vodiča s vozidlom.
  • N Ambient Shift Light poskytuje vizuálne signály na radenie cez ambientné osvetlenie, čo umocňuje jazdný zážitok.
  • N Track Manager umožňuje analyzovať výkon na okruhu pomocou vizualizácií, dátových analýz a funkcie „ghost car“.
  • N Drift Optimizer ponúka presné nastavenie driftovacích parametrov, vďaka čomu vodič lepšie ovláda vozidlo počas pretáčavého šmyku.

Technické parametre

Technické údaje IONIQ 6 N
Výkon elektromotora Predný 166 kW (226 k)
Zadný 282 kW (383 k)
Celkový 448 kW (609 k)
Výkon v režime boost* 478 kW (650 k)

Predný: 175 kW (238 k) / Zadný: 303 kW (412 k)

Vysokonapäťová batéria Kapacita 84,0 kWh
Doba nabíjania Pri výkone 350 kW (DC), 10 – 80 % za cca 18 minút 

(za optimálnych podmienok)

Rozmery Dĺžka 4 935 mm
Šírka 1 940 mm
Výška 1 495 mm
Rázvor 2 965 mm
Pneumatiky 275/35R20

* Pirelli P-Zero 5 so značením HN, exkluzívne vyvinuté pre IONIQ 6 N 

Brzdy Vpredu / Vzadu Kotúčové 400 mm, štvorpiestové / kotúčové 360 mm, jednopiestové
Rekuperačné brzdenie Do 0,6 G (0,35 G počas aktivácie ABS)
Koeficient aerodynamického odporu 0,27
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 3,2 sekundy (s N Launch Control) 
Maximálna rýchlosť 257 km/h 
Dojazd Bude zverejnený pri uvedení na trh
Farby karosérie Performance Blue Pearl, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Gravity Gold Matte
Farby interiéru Čierna s akcentmi Performance Blue
Prvky pre vysokú výkonnosť N Launch Control – Automaticky moduluje krútiaci moment elektromotorov pre dosiahnutie maximálnej trakcie a bleskového štartu z miesta.
N e-Shift – Simuluje manuálne radenie vozidiel so spaľovacím motorom pre jedinečný zážitok z jazdy
N Active Sound+ – Umelým zvukom poskytuje vodičovi lepšiu akustickú spätnú väzbu pri dynamickej jazde
N Grin Boost – Maximalizuje zrýchlenie po dobu 10 sekúnd

– Krátkodobé zvýšenie výkonu motorov pre predbiehanie

N Battery – Zabezpečuje optimálnu tepelnú prípravu batérie pre daný účel (Drag/Sprint/Endurance)

– Rýchlejšia tepelná príprava batérie s optimalizovaným tepelným manažmentom a zväčšeným objemom ohrievača chladiacej kvapaliny batérie

N Drift Optimizer – Individuálna regulácia driftovania

– Iniciácia (RTO) / Uhol (ESC) / Prešmykovanie kolies (TCS)

N Torque Distribution – Umožňuje plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy, ktoré sa dá nastaviť v 11 stupňoch
N Pedal – Umožňuje agilnú jazdu v zákrutách s 3 nastaviteľnými úrovňami pre rýchlejšie zatáčanie
N Brake Regen. – Maximálne spomalenie 0,6 G pri rekuperačnom brzdení pre zvýšenie odolnosti bŕzd voči namáhaniu s rekuperačným brzdením 0,35 G pri použití ABS
TPMS Custom Mode – Umožňuje vodičovi nastaviť želaný tlak pneumatík
Náš tip
Zo spaľováku prešiel na Enyaq. Ročne najazdí 33 000 km a nabíja takmer zadarmo | Rozhovor
10. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+