MojElektromobil

Prvý slovenský poskytovateľ nabíjacích služieb pre elektromobily, Greenway, pozval v posledný školský deň majiteľov elektromobilov na neformálne raňajky spojené s diskusiou.

Stretnutie sa nieslo v príjemnej atmosfére a konalo sa v sídle firmy. Okrem pohostenia bola výdatná aj diskusia. Už od samého začiatku sa nás ujal tím technikov, IT špecialistov, hotline a aj konateľ firmy Peter Badík. Práve toto je výhoda menšej firmy, kde doslova na jednom poschodí stretnete všetky oddelenia a tak na čokoľvek sme sa opýtali, bol tam kompetentný pracovník.

Sám konateľ odpovedal na obsiahle a niekedy aj nepríjemné otázky zákazníkov. Účastníci sa tak dozvedali odpovede na otázky o minulosti, súčasných stratégiach, roamingu či konkurenčnom boji a cenách. Veľká časť diskusie bola aj o novej, pripravovanej aplikácii do telefónu. Na tú sa už teraz tešíme. Aj vďaka pripomienkam majiteľov elektromobilov totiž Greenway môže niektoré jej vlastnosti prepracovať, aby vyhovovali užívateľovi ešte viac.

Peter Badík nám prezradil viac aj k téme ultrarýchlych nabíjačiek. Ešte počas tohto roku by sa mali na slovenskej mape Greenway-u objaviť 3 nové lokality s ultrarýchlym nabíjaním. Presné lokality nám však neprezradili.

Firma sa v tomto prípade bude spoliehať na niektorú zo zabehnutých značiek, ale sekundovať jej budú aj stojany Delta. Tie vďaka predpríprave vie firma rozširovať výmenou výkonových modulov postupne na 100-150kW. Technológiu navyše môže dopĺňať tzv. gridbooster, teda externá batéria pripravená vydať uloženú energiu v prípade špičky (pre výkon 50kW už teraz napr. v bratislavskom Avione v podzemnej garáži). Vďaka tomu nie je potrebné dimenzovať hlavný istič na veľkú kapacitu čo zbytočne zvyšuje prevádzkové náklady. Na jednom stojane bude možné súčasné nabíjanie CCS aj japonského štandardu Chademo.

Práve dimenzovanie prívodu paradoxne spolu s vybavovaním lokality a samotným stojanom tvoria najväčšiu sumu pre jeho prevádzku. Málokto si to uvedomuje, keď vidí na faktúre sumu za nabíjanie. Greenway v poslednom čase venoval veľa síl a financií aj budovaniu siete v Poľsku, kde sa osádzanie nabíjacích stojanov rozbehlo na plné obrátky. Tento rok už ale operátor so zeleným logom začal byť aktívnejší aj na domácom Slovensku. Zatiaľ najočakávanejšia správa je oficiálne potvrdenie výmeny stojanov DBT za spoľahlivé Efacec a Delta. Aj tu sa to mohlo zdať účastníkom ako jednoduchá vec, no opak je pravdou. Je za tým množstvo administrácie a iných nepriamych úloh. Návštevníci otvorili aj tému cenotvorby, či počet registrovaných zákazníkov a trend nabíjania v sieti Greenway.

Náhľad na novú aplikáciu. Používatelia najviac kritizovali zlučovanie nabíjacích lokalít na mape

Viacero ľudí ocenilo kvalitný hotline servis v prípade problémov s nabíjaním. Tu si dvojica pánov, ktorí sú k dispozícii nonstop zaslúži iba slová chvály. Rozumejú tomu, čo robia, v mnohých prípadoch pomôžu bez problémov na diaľku. Práve takéto služby v kombinácii s dobrými lokalitami umiestnenia stojanov robia z prevádzkovateľa skúseného hráča na poli elektromobility. Na druhej strane má Greenway niektoré oblasti zameškané a rozhodne má čo doháňať. Len čas ukáže, ako zareagujú na ceny a paušály konkurencie.

Časom sa ukáže aj správnosť výberu výrobcu pre ultrarýchle nabíjacie stojany a tiež dodávateľa aplikácie. Do nej totiž vkladajú veľké nádeje a práve pri nej sa našlo niekoľko rozdielov medzi predstavami Greenwayu a používateľov.

Greenwayu prajeme veľa úspešne ukončených nabíjaní a ďakujeme za pozvanie.

29. júna 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+