MojElektromobil

Samsung vyvíja inovatívne grafénové batérie, ktoré sa budú vyznačovať vysokou energetickou hustotou, rýchlym nabíjaním a dlhším životným cyklom. 

O grafénových batériách sa už toho popísalo pomerne dosť, zatiaľ sa im však nepodarilo opustiť múry laboratórií. To sa snaží zmeniť spoločnosť Samsung SDI, ktorá je renomovaným výrobcom batérií do elektromobilov. Pri vývoji grafénových batérií sa doteraz používal grafén len v rámci anódy. Samsung však testuje použitie tzv. grafénových guličiek aj v rámci NCM katódy. To má priniesť podstatné zlepšenie vlastností batérií do elektromobilov.

Nový typ grafénovej batérie od Samsungu by mal mať vynikajúcu energetickú hustotu, a to až 444 Wh na 1 kg. Zaujímavosťou je, že maximálnu energetickú hustotu dosahuje pri teplote 60 °C, čo by znamenalo, že systém manažmentu teploty batérie by fungoval v podstate len ako “záloha”. Objemová hustota batérie má dosahovať taktiež výbornú hodnotu, a to takmer 800 Wh/l. To znamená, že napríklad do malého mestského elektromobilu Renault Zoe by sa zmestila batéria s kapacitou 75 kWh, čo je takmer 2-krát viac, ako má jeho najvyššia verzia.

Náš tip
Švédsky startup chystá stanice na výmenu batérií. „Nabíjanie“ tak potrvá len 3 minúty

grafenova bateria samsung sdi

Nabitie za menej ako 10 minút

Batéria zabezpečujúca dojazd 500 km sa má nabiť na 80 % kapacity pri teplote teplote 5 °C za menej ako 10 minút. Retencia kapacity batérie je 78,6 % po 500 nabíjacích cykloch, a to pri teplote 5 °C a 60 °C. To znamená 20 % pokles kapacity po 250 00 km (500 cyklov pri dojazde 500 km).

Budeme dúfať, že sa táto či iná technológia batérie, ktorá by výraznejšie posunula súčasné limity elektromobilov, dostane do praxe už čoskoro.

Zdroj: nature.com cez pushevs.com

4. decembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+