Elektromobily niektorých výrobcov sa nepredávajú podľa predstáv, aj preto nie je žiadnou novinkou, že sa dve automobilky v tejto oblasti spoja a ohlásia spoluprácu. Ford teraz oznámil novú strategickú spoluprácu s Renaultom, ktorá mu umožní uviesť na trh minimálne dva nové elektrické modely na základe francúzskej platformy Ampr. Prvým bude nástupca populárneho modelu Fiesta, ktorý dorazí začiatkom roka 2028 a bude sa vyrábať v závode ElectriCity v meste Douai, spolu s novým Renaultom 5, informuje autoCar.

Druhý pripravovaný model bude menší elektrický crossover odvodený od Renaultu 4, ktorý by mohol nahradiť pripravovaný model Puma Gen-E. Ford zatiaľ neuviedol žiadne konkrétne detaily ani termíny uvedenia. Oproti niektorým modelom iných značiek však značka sľubuje, že jeho elektrické vozidlá budú dizajnovo a jazdne jedinečné a nebudú to len premenované Renaulty.
Spolupráca by mala priniesť výsledky
Oba nové modely budú zdieľať hardvér s Renaultmi, vrátane predného elektromotora s výkonom od 121 do 215 koní a batérií s kapacitou 40 alebo 52 kWh. Do roku 2028 by mali tieto batérie prejsť z NMC chemického zloženia na lacnejšie LFP články. To má pomôcť udržať cenu modelov dostupnú pre širšiu verejnosť, aj keď zhorší niektoré vlastnosti vozidla.

Fiesta bola z ponuky vyradená v roku 2023 po ôsmich generáciách a takmer 50 rokoch výroby. Ford sa vtedy rozhodol sústrediť na drahšie elektrické SUV ako Explorer a Capri. Tie však nezaznamenali očakávaný úspech a nízky dopyt viedol k zníženiu výroby a prepúšťaniu v nemeckom Kolíne, kde sa tieto dva modely vyrábajú.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Na Slovensku sa začína nová éra železničnej dopravy. Prichádzajú batériové vlaky
- Test Leapmotor T03: Dámska nákupná taška, alebo schopný všestranný elektromobil za lákavú cenu?
- Nemecko opäť spustí dotácie na kúpu elektromobilov. Uprednostní chudobnejšie rodiny
Partnerstvo s Renaultom je druhé svojho druhu pre Ford v Európe. Už skôr využil platformu MEB od Volkswagenu pre modely Explorer a Capri. Platforma Ampr však predstavuje úspornejšiu alternatívu, ktorá umožní návrat do cenovo dostupného segmentu. Aj týmto krokom chce Ford získať späť časť svojho niekdajšieho podielu na trhu, ktorý klesol pod 4 percentá.




