MojElektromobil

Jedná sa o druhý elektrifikovaný model talianskeho výrobcu športových automobilov. Prvým bol model LaFerrari, no ten nevedel elektromotor nabíjať priamo zo zástrčky, ale len pomocou rekuperácie. Novinka nesie označenie SF90 Stradale PHEV a zaujme dizajnom, typickým pre automobilku a rovnako aj ohromným výkonom. Navyše, batériu už môžete dobíjať štandardne, nie je odkázaný len na rekuperáciu.

Takmer 1000 koní pod kapotou

Ferrari má ambície predstaviť aj elektromobily, no zatiaľ sa nič nekoná. Tešiť sa môžeme aspoň z tohto modelu. Pod kapotou je to teda poriadna mašina. Nachádza sa tu totiž osemvalcový motor s výkonom 780 koní. O presun výkonu na kolesá sa postará dvojspojková 8-stupňová prevodovka. Celková hmotnosť sa zastavila na hodnote 1570 kilogramov. Pri výrobe boli použité materiály, ktoré sú odolné ale aj ľahké. Nešetrilo sa ani uhlíkovými vláknami. Hlavný benzínový motor je doplnený elektromotorom s výkonom ďalších 217 konských síl. Dohromady to dáva výkon ohromných 997 konských síl. Jedná sa tak o najvýkonnejšie sériovo vyrábané ferrari.

25 kilometrov na elektriku

Do rýchlosti 135 km/h môže byť nové Ferrari SF90 poháňané len elektromotorom. Samozrejme, pokiaľ zašliapnete plynový pedál silnejšie, pridá sa aj hlavný benzínový motor. Na elektrickú energiu dokáže vozidlo prejsť 25 kilometrov. Nie je to veľa, no od batérie s kapacitou 7,9 kWh viac ani očakávať nemôžeme. Vzhľadom na to, že pri takomto type automobilov je dôležitá aj výsledná hmotnosť, väčšia batéria by v tomto smere pravdepodobne narobila viac škody, ako osohu.

Zrýchlenie za 2,5 sekundy

Zaujímavejšie je však zrýchlenie. Z 0 na 100 km/h zvládne toto auto zrýchliť za 2,5 sekundy. Samozrejme, na to používa kombináciu oboch pohonov. Dizajn je typický, pri Ferrari sme si už naň zvykli. Model SF90 je klasickým stelesnením krásy, výkonu a rýchlosti. Exteriér je navrhnutý tak, aby čo najviac znížil odpor vzduchu.

Interiéru vládne jednoduchosť, pokiaľ sa teda nepozrieme na priestor pred šoférom. Tu sa totiž nachádza množstvo rôznych tlačidiel. Najviac ich je na volante, nechýbajú ani rôzne dotykové plochy. Vodič sa v tomto automobile už nepozerá na klasické budíky. Použitý je zakrivený displej s uhlopriečkou 16 palcov.

Náš tip
Koenigsegg je frustrovaný z akcelerácie Tesly Roadster
31. mája 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+