MojElektromobil

Medzi zmeny štvrtej generácie X5 a tretej generácie X6 patrí ľahké prepracovanie exteriéru, modernizovaný interiér s novým digitálnym displejom a upravené hnacie ústrojenstvo v mnohých premenovaných modeloch.

Ako sa píše v článku autocarindia.com, v rámci faceliftu v polovici životnosti dostanú X5 a X6 voliteľnú osvetlenú mriežku chladiča v reprofilovanom prednom nárazníku. Model X5 modelového roku 2023 tiež štandardne využíva dizajnové prvky xLine, zatiaľ čo model X6 je vybavený balíkom M Sport. Vo vnútri sú zmeny vo faceliftovaných X5 a X6 podobné faceliftovaným X7, popri ktorých sa vyrábajú v továrni BMW v Spartanburgu v USA.

Zdroj: autocarindia.com

V čele zmien v interiéri je aj nový zakrivený digitálny panel namontovaný na ľahko prepracovanej palubnej doske. Používa najnovšiu verziu 8.0 operačného systému BMW iDrive a štandardne obsahuje 30 cm prístrojový displej a 38 cm dotykový displej infotainmentu. Dostane tiež systém BMW Live Cockpit Plus, ktorý zahŕňa navigáciu BMW Maps v cloude. Dotykové funkcie dostáva aj ovládanie klimatizácie.

Možnosti sú vo forme head-up zobrazovacej jednotky s funkciou rozšírenej reality, panoramatického skleneného strešného okna s LED osvetlením, sklenených aplikácií pre rôzne ovládacie prvky a zvukového systému Bowers & Wilkins.

Aktualizovaný vylepšený pohon

Modelový rok 2023 X5 a X6 poháňajú revidovaný rad benzínových, naftových a benzínovo elektrických plug-in pohonov. O všetkých sa tvrdí, že ponúkajú vyššiu efektivitu a hospodárnosť v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a systémom pohonu všetkých štyroch kolies BMW xDrive.

Vďaka zmenám v spaľovacom procese, ovládaní ventilov a zapaľovacom systéme poskytuje preplňovaný 3,0-litrový radový šesťvalcový benzínový agregát na modeloch X5 xDrive50i a X6 xDrive40i 380 koní a 520 Nm (až 47 koní a 70 Nm). Dieselový variant (X5 xDrive30d, X6 xDrive30d) dáva maximum 298 koní a 670 Nm.

Inde, štandardný benzínový a naftový šesťvalec, ako aj benzínový V8, všetky získavajú 48V batériu, ktorá pridáva 12 koní a 200 Nm prostredníctvom elektromotora namontovaného v prevodovke.

Zdroj: autocarindia.com

Zmeny v hornej časti modelového radu sa udiali aj s modelmi X5 M50 xDrive a X6 M50 xDrive, ktoré teraz preberajú typový štítok M60. Napriek tomu stále poháňajú rovnaký 4,4-litrový preplňovaný benzínový motor V8 ako predtým s výkonom 530 koní a 750 Nm. To poskytuje dvom modelom M Performance nárokovaný čas 0-100 km/h za 4,3 sekundy.

Vylepšený bol aj benzínovo elektrický plug-in hybridný pohon v staršom modeli X5 xDrive45e – teraz X5 xDrive50e. Najnovšia generácia 3,0-litrového preplňovaného šesťvalcového benzínového motora má teraz výkon 313 koní, čo je o 27 koní viac ako predtým. Spolu s výkonnejším elektromotorom namontovaným na prevodovke s výkonom 84 koní sa celkový výkon systému zvýšil na 490 koní. Krútiaci moment tiež stúpol o 100 Nm na 700 Nm. Kapacita batérie sa zvýšila o 3,4 kWh na 25,7 kWh. To mu pomáha poskytnúť nárokovaný dojazd iba na elektrický pohon medzi 94-110 km v testovacom cykle WLTP.

9. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+