MojElektromobil

V piatok 25.8. vyhlásilo Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie už 13. výzvu z Programu Slovensko. Jej cieľom prechod verejnej osobnej dopravy na bez-emisnú, čo zvýši kvalitu života v jednotlivých regiónoch. Výzvu vyhlásil minister Peter Balík a správu prináša TASR.

Z Fondu na spravodlivú transformáciu poskytla Európska únia prostriedky pre najdotknutejšie regióny, ktoré zasiahla výrazná transformácia. Tá je podľa EÚ jednou z najväčších výziev viacerých krajín, nielen Slovenska. K takýmto regiónom u nás patria najmä tie, ktoré boli zamerané na banskú ťažbu ale aj ťažký priemysel.

Vodíkový autobus v Bratislave | Zdroj: DPB

Do tejto výzvy sa tak môžu zapojiť subjekty, ktoré pôsobia na danom území a majú záujem využívať elektrobusy alebo vodíkové autobusy k svojej činnosti. Okrem toho však výzva hovorí aj o budovaní nabíjacej infraštruktúry a vodíkových čerpacích staníc. Prostriedky z výzvy budú môcť žiadatelia využiť aj na vybavenie do autobusov, ktoré prispeje k rozvoju inteligentných dopravných systémov.

O dotáciu môžu požiadať tieto regióny

Výzva je zameraná najmä na región horná Nitra (Prievidza a Partizánske) a navyše aj v okresoch Košického kraja (Košice I – IV, Košice – okolie a Michalovce). Ak náhodou prekročia spoločnosti rámec príspevku pri projektoch, dofinancuje ho štát zo štátneho rozpočtu.

“Z fondu, ktorý je súčasťou nového eurofondového Programu Slovensko, sme už v júni vyhlásili vôbec prvú výzvu z nových eurofondov. Som rád, že môžem na hornej Nitre oznámiť vyhlásenie ďalšej výzvy, vďaka ktorej do tohto regiónu, ale aj do Košického samosprávneho kraja (KSK), pribudnú nové elektrobusy a vodíkové autobusy. Moderné a ekologické formy verejnej dopravy tak dostávame aj do slovenských regiónov.”

minister Peter Balík

Náš tip
Slovensko spúšťa dotácie na nabíjacie stanice pre elektromobily aj pre firmy. Rozdelí 6 miliónov €
28. augusta 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+