Mercedes sa pustil do vylepšovania svojich známych elektrických modelov EQA a EQB. Dvojica SUV vo verziách pre rok 2024 prešla niekoľkými úpravami. Tie prebehli jednak po dizajnovej stránke, no súčasne došlo aj k technickej optimalizácii pre lepší dojazd a nezabudlo sa ani na softvér.
Po stránke dizajnu ide o čierny panel v prednej časti, na ktorom sú jemne stvárnené hviezdy. Dodáva sa ako štandard. Menšie modely sa po tejto úprave majú vizuálne viac približovať svojim súrodencom EQE a EQS, z ktorých môžeme poznať toto prevedenie prednej masky. Úpravou prešli nárazníky, predné aj zadné svetlá, aby modely EQA a EQB boli pre zákazníkov atraktívnejšími. Pridávajú sa štyri nové zliatinové kolesá v 18- , 19- a 20- palcovom prevedení a dva nové lakované prevedenia vozidla – „spectral blue“ a „high-tech silver“.
Úpravami prešiel aj interiér. Nový volant, lepšie materiály, možnosť zvoliť zvukový systém Burmester a možnosť zvoliť balíček Zvukové zážitky, teda balíček zvukov, ktoré vytvárajú osobitný zvukový zážitok vnútri vozidla aj vonku. Okrem zvukových prejavov „Silver Waves“ a “Vivid Flux” je cez príplatkový paket „Individualisation Package“ možné odomknúť dva ďalšie zvukové profily.
Súčasťou štandardnej výbavy modelov EQA a EQB sa stal 10,25-palcový centrálny displej s dotykovým ovládaním. Samozrejmosťou je aj najnovšia verzia infotainmentu MBUX, ktorá obsahuje tri režimy rozloženia obrazovky (jemný, športový, klasický) a tri módy. Vylepšené malo byť aj zobrazovanie informácií o aktuálnom stave nabíjania, ale aj schopnosti inteligentného hlasového asistenta. Taktiež sa spomína intuitívnejšie a rýchlejšie ovládanie parkovacích systémov cez rozhranie MBUX. Modernizáciou prešli aj jazdné asistenčné systémy.
Mercedes prezrádza, že model EQA prešiel technickou optimalizáciou. Výsledkom má byť navýšenie dojazdu až na 560 kilometrov, podľa WLTP. Toto je celkom pozoruhodná informácia, nakoľko pri doterajšej generácii tohto modelu bol uvádzaný dojazd 402 – 438 kilometrov.
Zlepšená mala byť aerodynamika vozidla, nasadené sú nové pneumatiky so špičkovým valivým odporom a spomína sa aj nová funkcia pre maximalizovanie elektrického dojazdu. Umožňuje vypnúť alebo obmedziť rôzne prvky, ktoré navyšujú spotrebu energie (napríklad obrazovky a klimatizáciu) za účelom dosiahnutia maximálneho dojazdu. Jednotlivé možnosti ako predĺžiť dojazd sa zobrazia priamo na obrazovke, pridáva sa odporúčanie použiť režim ECO a ECO+. V závislosti od aktuálnej úrovne nabitia a naplánovanej trasy funkcia odporučí obmedzenie maximálnej rýchlosti a podobne.
Veľkou novinkou v prípade 5-miestneho modelu EQB je dostupnosť ťažného zariadenia, dokonca priamo s elektronickým stabilizačným systémom pre ťahaný príves. Maximálna brzdená ťažná kapacita je 1400 alebo 1700 kg, podľa konkrétneho modelu (pohon prednej nápravy/4MATIC). Ťažné zariadenie pre EQB je súčasťou voliteľnej výbavy.
Dvojica EQA a EQB sa v rámci modernizácie dočkala aj pridania podpory pre technológiu Plug & Charge, ktorá ešte viac uľahčuje nabíjanie elektrických vozidiel na verejných nabíjacích staniciach. Zjednodušene to funguje tak, že elektrické vozidlo sa začne nabíjať automaticky po pripojení kábla a zákazníkovi odpadá akákoľvek starosť s autentifikáciou pomocou mobilnej aplikácie či nabíjacej karty. Potrebná výmena informácií prebieha na úrovni auto-nabíjacia stanica.
Funkciu Plug & Charge podporovali modely EQS a EQE, a tým sa teraz menší súrodenci dorovnávajú. Tento spôsob nabíjania cez službu Mercedes me Charge možné využívať v sieti IONITY (2400 nabíjacích staníc v Európe) a na 1400 nabíjacích staniciach Aral v Nemecku.
Modernizované verzie EQA a EQB bude možné objednať od jesene 2023 a do ponuky európskych predajcov dorazia začiatkom roka 2024. Konkurencia nespí a viaceré značky majú elektromobily, ktoré sa môžu postaviť modelom EQA a EQB. Napríklad tu máme Volvo XC40 RECHARGE, Audi Q4 e-tron, ŠKODA Enyaq či Volkswagen ID.5.