MojElektromobil

Renault koncom minulého roka predstavil elektromobil Renault Megane eVision, ktorý by sa mohol dostať na trh v priebehu budúceho roka. Pôvodné zverejnené obrázky oslovili aj tých náročnejších, nakoľko automobilka príjemne prekvapila moderným dizajnom.

Na tlačovej konferencii Renault boli ešte v októbri predstavené dva elektromobily. Ako prvá sa predstavila elektrická Dacia Spring Electric a ako druhý sa novinárom ukázal koncept Renault Megane eVision. Po dizajnovej stránke ide naozaj o veľmi pekné auto, ktoré sa ale k zákazníkom dostane najskôr budúci rok. Už teraz ale jazdí testovací model po cestách. Zachytiť sa ho podarilo fotografom portálu InsideEVs vo Francúzsku a s klasickým maskovaním.

Všetky dôležité prvky má tak vozidlo poctivo prekryté, no aj napriek tomu je možné identifikovať niekoľko častí s pôvodne zverejnenými fotografiami konceptu. Najvýraznejšie sú úzke predne svetlá, ktoré sú poodhalené len mierne, ale dostatočne na to, aby sa dali spojiť práve s konceptom Renault Megane eVision.

Náš tip
Renault Megane eVision príde ako elektromobil, takto vyzerá prototyp

 

Parametre Renault Megane

Postavené bude na novej elektrickej platforme CMF-EV, ktorá zabezpečí vyššiu efektivitu. Teda aspoň sa to zdá zo zatiaľ zverejnených parametrov. V podvozku by mala byť batéria s kapacitou 60 kWh, no aj napriek tomu by mal byť WLTP dojazd 450 kilometrov. Očakáva sa ale, že zároveň prídu aj ďalšie verziu s inými veľkosťami batérie. Už táto verzia má ale podporovať nabíjanie s výkonom do 130 kW.

Vďaka tomu dokáže nabiť 200 kilometrov za 30 minút. Renault prekvapil výkonom palubnej nabíjačky, ktorá má byť až 22 kW. Nakoľko pôjde o jeden z kľúčových elektrických modelov, pozornosť si bude vedieť získať aj výkonom. Elektromotor umiestnený vpredu dostane bude mať výkon 160 kW s krútiacim momentom 300 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne pod 8 sekúnd.

5. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+