MojElektromobil

Len krátko po uvedení verzie Fastback v Kórei sa v apríli stal elektromobil Kia EV4 najpredávanejším sedanom na domácom trhu. Európa však viac holduje inému typu karosérie, a práve EV4 príde ako prvý elektrický hatchback značky Kia. Ten sa navyše bude vyrábať v žilinskom závode Kie – ako prvý elektromobil Kia vyrábaný na Slovensku. Ako pôsobí naživo?

Kia EV4 Hatchback je postavená na rovnakej platforme E-GMP ako sedan EV4 a ostatné elektromobily Kia, ale je viac prispôsobený európskym zákazníkom.

Kia EV4 hatchback 2025
2025 Kia EV4 Hatchback

S dĺžkou 4 430 mm, šírkou 1 860 mm a výškou 1 485 mm je hatchback EV4 približne rovnako veľký ako spaľovací model Kia XCeed.

Elektromobil Kia EV4 Hatchback: Dojazd a batéria

Aerodynamický dizajn s nízkym koeficientom odporu vzduchu 0,23 cd umožňuje dosiahnuť zaujímavé dojazdy. Novinka ponúka najdlhší dojazd spomedzi všetkých elektromobilov, ktoré Kia kedy vyrobila. Kia EV4 Hatchback ponúkne dojazd 625 km pre verziu s väčšou baterkou, zatiaľ čo Fastback dosiahne 633 km podľa WLTP.

2026 Kia EV4 GT-Line fastback
Kia EV4 GT-Line

Elektroauto Kia EV4 je k dispozícii s dvoma batériami: 58,3 kWh alebo 81,4 kWh. Všetky verzie sú poháňané (jedným) predným motorom s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 283 Nm. Z 0-100 km/h zrýchli za 7,5 sekundy.

S menšou baterkou sa Kia EV4 dokáže nabiť z 10 % na 80 % za 29 minút, zatiaľ čo väčšia batéria sa nabije za približne 31 minút. Tu už konkurencia ponúkne lepšie parametre, rovnako ako väčší model Kia EV6 s 800 V architektúrou. Maximálny DC nabíjací výkon Kia EV4 je totiž 128 kW, resp. 101 kW pre menší akumulátor.

Interiér Kia EV4 interior dashboard infotainment ccnc
Interiér Kia EV4

Interiér má podobné usporiadanie ako iné nedávne elektromobily značky Kia, napríklad EV3 a EV9, s novým infotainmentom ccNC (connected car Navigation Cockpit). Zostava obsahuje dve 12,3″ obrazovky infotainmentu v zakrivenom panoramatickom displeji.

Súčasťou je aj ďalší 5,3″ dotykový displej pre ovládanie klimatizácie, ktorý umožňuje jednoduchý prístup k funkciám kúrenia a klimatizácie. Podobne ako EV3, aj elektrický hatchback Kia bude obsahovať asistenta s umelou inteligenciou ChatGPT.


Nemali by ste prehliadnuť:


Z pohľadu priestoru potom v kabíne hlavne na šírku a dĺžku ponúkne viac priestoru, než malé SUV Kia EV3 s rovnakou pohonnou technikou. V porovnaní s fastbackom EV4 zase hatchback ponúkne viac priestoru nad hlavami zadných pasažierov, či praktickejší vstup do batožinového priestoru.

objem kufra kia ev4 hatchback boot space kofferraum
Batožinový priestor Kia EV4 Hatchback

Elektrický hatchback Kia EV4 má batožinový priestor s objemom 435 litrov, čo z neho podľa značky Kia robí „jedno z najpraktickejších vozidiel vo svojom segmente“.

Elektrický sedan Kia EV4 Fastback

Okrem toho do ponuky pribudne aj variant EV4 Fastback so spomínaným ešte lepším dojazdom a dĺžkou približne 4,7 metra.

Kia EV4 Fastback GT-Line
Kia EV4 Fastback GT-Line

Tento typ karosérie stále obľubujú niektoré trhy, a to najmä v Ázii, či Severnej Amerike. U nás už posledných dekád minulého storočia stráca na popularite.

Menej praktický otvor batožinového priestoru totiž znamená jeho horšiu využiteľnosť aj napriek väčšiemu objemu. Práve tu víťazí kratší hatchback EV4, alebo liftback EV6.

Sedenie na zadných sedadlách je taktiež skôr pre nižšie postavy. Zvažujúca sa línia strechy totiž zavadzia na hlavu vyšším cestujúcim.

Kia EV4: Cena a dostupnosť na Slovensku

Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, no môžeme sa pozrieť napríklad do Veľkej Británie. Základná cena Kia EV4 je v prepočte cca. 40 000 eur, resp. 43 700 eur s väčším akumulátorom. Podobné ceny sa očakávajú aj v Nemecku.

Test Volkswagen ID.3 Pure
Volkswagen ID.3 Pure | Zdroj: Filip Spevár

Konkurenciu na trhu elektrických hatchbackov nižšej strednej triedy mu bude robiť napríklad MG4, alebo Peugeot E-308. Bestsellerom v tejto kategórii je potom Volkswagen ID.3, ktorý čoskoro prejde veľkou modernizáciou. Spolu s MG štartuje na cene okolo 30-tisíc eur. To zakladá určité predpoklady pre obchodnú akciu aj na domáci produkt Kie na Slovensku.

Náš tip
Test Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC: Dá sa prísť elektromobilom k moru bez nabíjania?
7. júla 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+