MojElektromobil

Tento týždeň bola v Žiline oficiálne zahájená výroba úplne novej Kia Sportage v najmodernejšom závode spoločnosti Kia. Piata generácia modelu Sportage je poslednou z dlhého radu modelov Sportage, ktoré sa v Kia Slovakia vyrobili od roku 2006. Za toto obdobie sa tu vyrobilo viac ako dva milióny kusov pre zákazníkov z celej Európy.

A teraz, po prvýkrát v bohatej 28-ročnej histórii, bola špecializovaná európska verzia Sportage navrhnutá, vyvinutá a optimalizovaná špeciálne pre európsky vkus. Sportage, postavený na novej architektúre, kombinuje elegantný, ale robustný a moderný dizajn exteriéru so špičkovým prémiovým interiérom s integrovaným zakriveným displejom, ktorý obsahuje najnovšie technológie konektivity.

Najmodernejšie hybridné pohonné jednotky ešte viac zdokonaľujú schopnosti modelu Sportage, čím prispievajú k výraznému zníženiu emisií a zníženiu spotreby paliva. Pokročilý hybridný (HEV) model predstavuje ďalšie prvenstvo pre Sportage a je spojený s mild-hybridným (MHEV) derivátom a novým plug-in-hybridom (PHEV)*. PHEV uprednostňuje výlučne elektrickú jazdu, ktorá dokáže pokryť väčšinu každodenných ciest z domu do práce alebo za každodennými nákupmi. Najnovšie benzínové a naftové motory s vnútorným spaľovaním (ICE) sú dostupné v rôznych výkonových verziách ako aj typoch prevodoviek.

Začiatok výroby plug-in-hybridného (PHEV) derivátu úplne novej Kia Sportage je naplánovaný na február 2022.

V Žiline sa budú montovať všetky štyri typy pohonov Sportage – PHEV, HEV, MHEV a ICE, ktoré demonštrujú pokročilú flexibilitu a modularitu závodu Kia Slovakia. Okrem štandardných nových modelov Sportage s predným náhonom sa na Slovensku budú vyrábať aj varianty s pohonom všetkých kolies, ako aj variant GT-Line. Model Sportage vo výbave GT-Line bude k dispozícii aj s čiernou strechou, ktorá zvýrazňuje športový profil vozidla a dynamický C-stĺpik.

 

7. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+