Elektrické SUV Mercedes EQC prejde v lete drsným testovaním

Podrobné testovanie prototypu nového automobilu pred uvedením do sériovej výroby v rôznych klimatických a terénnych podmienkach je základom pre jeho následný úspech. Kvalitným testovaním sa dá predísť neskorším menším alebo väčším chybám a poruchám. To si samozrejme uvedomuje aj nemecká prémiová automobilka Mercedes. Svoj chystaný terénny elektromobil Mercedes EQC už potrápila v zime v švédskom meste Arjeplog pri – 35 stupňoch a minulý mesiac s ním jazdila v Čiernom lese (Schwarzwald) na juhozápade Nemecka. Pred jeho uvedením do výroby teraz ešte prebieha letné testovanie v horúcom Španielsku, kde teploty dosahujú až k 50 stupňov Celzia. Automobilka z neho teraz zverejnila niekoľko fotografií a poskytla niekoľko informácií o jeho priebehu.

Náš tip
Mercedes-Benz predstavuje svoj elektrický koncept EQA | VIDEO

“Po skončení testov priamej viditeľnosti sme teraz pripravení absolvovať ďalší extrémne náročný testovací program s našimi predsériovými vozidlami. Ale po úspešnom dokončení záťažových testov v zime pri mínus 35 stupňoch sme presvedčení, že tepelné záťažové skúšky potvrdia naplánovaný termín výroby.” – hovorí Michael Kelz, šéf inžinier pre EQC

Nemecká automobilka chce otestovať vplyv vysokých teplôt na batériu elektromobilu.

“Výzvou číslo jedna je pre nás suché teplo. Pretože batéria elektrického vozidla  v chlade “len” stráca energiu, vystavenie veľkému teplu nesie riziko poškodenia batérie. Optimálne zvládnutie týchto fyzikálnych charakteristík je cieľom extrémnych testov v Španielsku. Jedným z hlavných zameraní bude chladiaci okruh batérie. Napríklad ako sa vyrovná s vysokým výkonom pri týchto podmienkach? Ako úplne nabitá batéria reaguje na ďalšie nabíjanie? Aký vplyv má teplo na dojazd? Testy batérií, v ktorých je batéria úplne vybitá, sú taktiež súčasťou testovacieho programu.”

Súvisiacie články

Automobilka už predtým avizovala, že vozidlo EQC bude vybavené 70 kWh batériou s ktorou prejde 500 kilometrov (310 míľ). O výkon sa postarajú dva elektromotory s výkonom 300 kW. Na 100 km/h by mal elektromobil zrýchliť pod 5 sekúnd.

Zdroj: Electrek.co

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.