MojElektromobil

Jedinečná slovenská anketa e-Auto Roka 2017 o najlepšie elektrifikované automobily, ktorej organizátorom je náš portál, už spoznala svojich víťazov. Tí si určite zaslúžia našu pozornosť, a tak si ich v krátkosti predstavíme v našom miniseriály. Ako druhých v poradí spoznáme úspešných zástupcov kategórie “Hybridy – hlavná kategória”, ktorí obsadili prvé tri priečky.

e-auto roka 2017 vysledky hybridy hlavna kategoria

1. miesto: Toyota Prius Plug-in Hybrid

Víťazom kategórie “Hybridy – hlavná kategória” sa stal liftback nižšej strednej triedy – Toyota Prius Plug-in Hybrid, ktorý získal presne štvrtinu hlasov.

Toyota Prius Plug-in Hybrid je jediným automobilom do zásuvky od Toyoty, ktorá je priekopníkom hybridného pohonu v sériovo vyrábaných vozidlách. A ten sa jej skutočne vydaril. Potvrdzuje to aj test ADAC, podľa ktorého je Toyota Prius Plug-in Hybrid najekologickejším testovaným plug-in hybridom. Jej teoretická spotreba je len 1 l/100 km a emisie CO2 23 g/km. Vďačí za to efektivite pohonu, ako aj špičkovému koeficientu odporu vzduchu, ktorý má hodnotu 0,24. Okrem toho ponúka pohonná jednotka veľmi pekný výkon (140 kW) a dojazd (50 km – NEDC). Prednosti Toyoty Prius Plug-in Hybrid si uvedomujú aj zákazníci, keďže tá sa stala svetovo najpredávanejším automobilom do zásuvky za 1. polrok 2017 (26 867 ks).

Náš tip
Toyota Prius PHEV jednoznačne najekologickejším plug-in hybridom v teste ADAC
toyota prius plug-in hybrid spotreba
Toyota Prius Plug-in hybrid
 
  • Typ pohonu: Plug-in hybridný
  • Kapacita batérie: 8,8 kWh
  • Dojazd na elektrinu: 50 km (NEDC)
  • Celkový výkon: 140 kW
  • Cena: od 33 890 €
  • Štátna dotácia: 3 000 €

2. miesto: BMW i8

S 21 % hlasov obsadil 2. priečku plug-in hybridný športovec z budúcnosti, BMW i8.

BMW i8 je exot, ktorým BMW šokovalo celý svet. Stalo sa stelesnením predstáv automobilky BMW o modernom superšportovom automobile, ktorý nemusí ohurovať papierovými údajmi. Podstatou je pôžitok z jazdy a ekologická prevádzka. Napriek na prvý pohľad sterilnému výkonu 266 kW sme na vlastnej koži zažili, že BMW i8 má športové DNA značky. Veď krútiaci moment 570 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4  sekundy, nie sú všednými hodnotami. Rovnako ako spotreba 2,1 l/100 km, emisie CO2 49 g/km a čisto elektrický dojazd 37 km (NEDC). Ponúka excelentné jazdné vlastnosti na kľukatých okresných cestách.  Vďaka relatívne veľkej svetlej výške, krátkym previsom, vhodne tvarovaným nárazníkom a samozrejme elektrickému pohonu sa však nestratí ani v meste. Napriek tvrdšiemu naladeniu podvozka je jazda po našich “kvalitných” cestách komfortnejšia, ako sme čakali. Na našom trhu je BMW i8 oficiálne dostupné od apríla tohto roku.

Náš tip
TEST | BMW i8: Exot s vysokým inteligenčným aj emočným kvocientom

bmw i8 bmw electric now tour

  • Typ pohonu: Plug-in hybridný
  • Kapacita batérie: 7,1 kWh
  • Dojazd na elektrinu: 37 km
  • Celkový výkon: 275 kW/570 Nm
  • Cena: od 143 250 €
  • Štátna dotácia: 3 000 €

3. miesto: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Na bronzovej pozícii sa umiestnil ďalší liftback nižšej strednej triedy, Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid, ktorý získal 11 % hlasov.

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid je najnovším prírastkom do svetovo unikátnej modelovej rady. Model Ioniq je totiž dostupný v troch elektrifikovaných verziách, a to ako elektromobil, hybrid a plug-in hybrid. Nabíjateľný hybrid ponúka skutočne nadštandardný elektrický dojazd, ktorý činí 63 km (NEDC). Stará sa oň 8,9 kWh Li-Ion batéria. Model disponuje aj slušným výkonom 103 kW, bohatou výbavou aj priestorom. Modely Ioniq žnú jeden úspech za druhým. Okrem dvojnásobného úspechu v našej slovenskej ankete, keď nenabíjateľný hybrid obsadil takisto 3. miesto v kategórii “Hybridy – pomer cena/výkon, získal naposledy “hybrid” svetové ocenenie Firemné auto roka 2017. Po elektrickej verzii je zas taký dopyt, že musel Hyundai navýšiť jeho produkciu o 50 %. Najnovšia plug-in hybridná verzia je tak zdá sa “odsúdená” na úspech.

Náš tip
TEST | Hyundai Ioniq Electric: Dobrá reklama pre elektromobilitu
hyundai ioniq plug-in
Hyundai Ioniq Plug-In
 
  • Typ pohonu: Plug-in hybridný
  • Kapacita batérie: 8,9 kWh
  • Dojazd na elektrinu: 63 km
  • Celkový výkon: 104 kW (141 k)
  • Cena: 32740
  • Štátna dotácia: 3 000 € (po uvedení na slovenský trh)

Výrobcom týchto vozidiel samozrejme gratulujeme a želáme im ďalšie úspešné elektrické modely, ktoré sa pričinia o urýchlenie rozvoja elektromobility.

7. novembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+