MojElektromobil

Elektrifikované vozidlá sú často využívané aj pre porovnanie so svojimi benzínovými či naftovými súrodencami. To platí prakticky niekoľkonásobne pokiaľ sa jedná o športové vozidlá. Tentokrát sa v jednom “drag” závode stretol elektrifikovaný model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, BMW M5 (F90) Mercedes-AMG E63.

Náš tip
ELEKTRICKÝ ŠPORTIAK PORSCHE MISSION E TAYCAN NA NÜRBURGRINGU | VIDEO

DRAG závod | Porsche, BMW alebo Mercedes?

Mercedes-AMG prichádza s pohonom všetkých štyroch kolies AMG Performance 4MATIC+ ponúkne 4 litrový bi-turbo motor AMG V8 s výkonom 604 konských síl. Táto zostava je spriahnutá s 9-stupňovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by mal Mercedes zvládnuť za 3,3 sekundy. BMW M5 prináša 4.4 litrový twin-turbo V8 motor. Ponúkne 600 konských síl a sedemstupňovú automatickú prevodovku špecializovanú priamo pre M5. Na stovku by to malo BMW zvládnuť s pohonom všetkých kolies xDrive za 3,2 sekundy.

Na druhej strane je tu však elektrická sila pod kapotou Porsche. Štandardný twin-turbo V8 motor s výkonom 542 konských síl dopĺňa elektromotor napájaný 14 kWh batériou. Celkový výkon, ktorý dokáže zo seba hybridné Porsche Panamera Turbo S dostať je približne 671 konských síl. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa pohybuje na úrovni 3,4 sekundy. Nechýba pohon všetkých štyroch kolies a technológia 8-stupňovej prevodovky PDK (Porsche Doppelkupplung). Za týmto testom stojí známy Autocar a jeho výsledky si môžete prezrieť na videu vyššie. Vyhrá elektrická sila alebo naopak čisto štandardný pohon v porovnaní troch nemeckých modelov?

Zdroj: insideevs.com

24. júla 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+