MojElektromobil

Výrobca nákladných ťahačov Freightliner zo skupiny Daimler Trucks vyrobil prvé dva elektrické ťahače eCascadia. Začne ich dodávať prvým zákazníkom do konca roka.

Daimler: Tesla Semi porušuje fyzikálne zákony

Daimler AG je z najväčších výrobcov nákladných vozidiel na svete. Po tom, čo Tesla predstavila svoj elektrický ťahač Tesla Semi, Daimler pociťoval tlak. Na margo Tesla Semi hovorí, že ak sú tvrdenia Tesly o jej ťahači pravda, sú v rozpore s fyzikálnymi zákonmi.

Nemecký výrobca odpovedal na Teslu vývojom vlastnej rady elektrických nákladných vozidiel.

Tesla Semi
Tesla Semi

 

Skôr na trhu, no s polovičným dojazdom

Ťahač Daimleru – Freightliner eCascadia konkuruje Tesle Semi veľkosťou a kapacitou, má však len polovičný dojazd: 400 km vs. 800 km. Daimler na rozdiel od Tesly už do konca roku 2019 dodá zákazníkom flotilu elektrických ťahačov. Tesla to plánuje na konci roku 2020.

Program elektrických nákladných vozidiel Daimler vyvíja vo svojom výskumnom a vývojovom centre v Portlande. eCascadia je už druhým elektrickým nákladiakom a spoločnosť plánuje okrem nich priniesť na trh aj elektrický školský autobus a menšiu dodávku.

Daimleru - Freightliner eCascadia
Elektrické vozidlá Freightliner – hlavný výrobca nákladiakov Daimleru

Elektrické ťahače majú za úlohu otestovať integráciu batérií do prevádzky v nákladnej doprave.

„Freightliner eCascadia je založený na modele Cascadia, najúspešnejšom nákladnom diaľkovom vozidle (trieda 8) na severoamerickom trhu. Pod charakteristicky dlhou kapotou sa generuje 730 koní. Batérie s kapacitou 550 kWh sa dokážu dobiť na 80% kapacity v priebehu 90 minút.” povedal Roger Nielsen, riaditeľ Daimler Severná Amerika.

 

Penske Truck Leasing a spoločnosť NFI si prevezmú prvé e-ťahače od Daimleru. Tieto spoločnosti otestujú ťahače v rámci svojich bežných logistických aktivít. Po osvedčení Daimler plánuje uviesť eCascadiu do sériovej výroby v roku 2021.

14. augusta 2019
Zdroj: Electrek, CNET

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+