MojElektromobil

Pre čínskych výrobcov už nie je európsky trh len doplnkovým. Presviedča o tom čoraz väčší počet značiek, dovážaných na starý kontinent. Na IAA Mobility sa k nim pridali aj dve značky výrobcu Great Wall Motor (GWM), ktorých modeli si postupne predstavíme

Coffe 01 je trochu atypickým plug-in hybridom. V jeho útrobách sa totiž skrýva akumulátorová batéria s kapacitou až 41,8 kWh.

Prvou značkou je WAY, tá má patriť k prémiovým automobilkám. Jej prvým trhom sa prekvapivo nestáva Nórsko, ktoré je teraz u čínskych výrobcov v mimoriadnej obľube, ale na prémiových producentov pomerne citlivý nemecký trh. Jedným z dôvodov uprednostnenia Nemecka pred Nórskom môže byť aj fakt, že model Coffe 01, predstavený na IAA, nie je čistý elektromobil, ale je to plug-in hybrid. Príchod prvých dodávok tohto automobilu je naplánovaný na prvý polrok 2022.

Coffe 01 je trochu atypickým plug-in hybridom. V jeho útrobách sa totiž skrýva akumulátorová batéria s kapacitou až 41,8 kWh a jeho zadné kolesá poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 135 kW (183 k). Už ten samotný dokáže posunúť vozidlo z 0 na 100 km za 7 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je 135 km/h. Veľká akumulátorová batéria umožňuje dojazd čisto na elektriku až 150 km.

K dispozícii je však aj benzínový agregát s Millerovým cyklom spaľovania, ktorý vďaka prepĺňaniu dosahuje výkon 150 kW (204 k). Systémový maximálny výkon auta je tak 350 kW (476 k) a krútiaci moment 847 Nm. Vďaka tomu auto s hmotnosťou cez 2,2 tony a pneumatikami 265/45 R21 zrýchli z 0 na 100 km za 5 sekúnd a dosiahne rýchlosť 235 km/h. Rozmery vozidla sú 4870 x 1960 x 1690 mm  (d x š x v) a disponuje aj impozantným rázvorom 2910 mm.

Zdroj: GWM

9. septembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+