MojElektromobil

Plno rečí a chýbajúce skutky? Je práve toto obraz slovenskej podpory elektromobility? Nechávame si medzi prstami prekĺznuť obrovskú príležitosť, čo už čoskoro začneme ľutovať s horkou chuťou v ústach?

Nedávno sme zverejnili blogový príspevok Jaroslava Hercoga, riaditeľa spoločnosti Škoda Auto Slovensko, s názvom „Bez podpory rozvoja elektromobility a pozitívnej osvety sa Slovensko dostane na druhú koľaj“, ktorý pojednával o stave slovenskej elektromobility plnej odvážnych záväzkov, no chýbajúcich činov. Ide o zaujímavé čítanie, ktoré si neberie servítku pred ústa a poukazuje na nepríjemnú realitu našej malej krajiny.

Takéto poukázanie na naše nedostatky a výrazné medzery niekomu nemusí byť vôbec príjemne, no je nutné, ak sa chceme posunúť vpred, aby nám nakoniec nezostali len oči pre plač.

Ako podporu elektromobility zo strany Slovenska vnímajú odborníci?

Reakcie na príspevok na seba nenechali dlho čakať. Na sociálnej sieti LinkedIn sa začali objavovať prvé komentáre od ľudí, ktorí v tomto smere majú čo povedať.

Radoslav Markuš, niekdajší vedúci úseku e-mobility ZSE

Je to pomerne veľká hanba ako sa ako krajina staviame k e-mobilite. Ani jedna z vyspelých krajín nepochybuje kam sa mobilita musí pretransformovať len my si myslíme, že objavíme stratenú Atlantídu v inej technológii. Dúfajme, že zo Slovenska nebude vrakovisko európskych spaľovákov.

S názorom pána Markuša sa stotožňuje aj Peter Kerekeš, Strategy & Development Consultant, ČSOB Leasing:

Súhlas!

Milan Bahna, elektromobilista krvou aj dušou a majiteľ YouTube kanálu Elektromobil v diskusii dodáva:

Rado, vidíš aká je realita v politike. Jedine prezidentka ako tak jasne pomenúva problematiku a zaradila aspoň tie plug-in hybridy do vozového parku. Ale na kopci sedí kopa ľudí neznalých a keď jeden kričí „vodík, vodík, vodík“ nikto z nich mu neoponuje, lebo tomu nerozumejú.

Andrej Babský, Head of Business Development ZSE Drive na margo slovenskej podpory elektromobility vecne doplnil prehľadový obrázok stavu v krajinách Európskej únie, ktorý nevyžaduje ďalší komentár.

Prehľad dotácií na podporu elektromobility naprieč Európou | Foto: ACEA

Peter Pavúk, generálny riaditeľ Direct Parcel Distribution SK

A o chvíľu sa budeme čudovať, prečo nám to nejde a prečo naše HDP tvorené výrobou automobilov klesá. Nemám nič proti vodíku, veď aj ten poháňa nakoniec elektromotor, len by sme nemuseli (keď na to nemáme) byť práve tí priekopníci a radšej nepodporovať nič, aby sme náhodou niečo nepokazili. Ostane to na firmách, ktoré v tom zmysel vidia. Ako InoBat a im podobní…a je to škoda. Mohli sme byť v tom niekde inde. Náš národ pochybuje už asi o všetkom od vakcinácie, cez spor na Ukrajine až po to, že prečo Fialková na olympiáde minula, a nájdeme tu 2,5 milióna odborníkov na všetko..2 milióna sa nevyjadruje a 0,5 milióna maká a stále v tom vidí zmysel.. článok zhrnul podstatu, hádam si ho prečítajú niektorí politici namiesto Žilinkovho prejavu, pomohli by spoločnosti oveľa viac.
Ivan Kasanický z Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR k predošlému komentár dodal:

Veľmi pekne napísané! Len chcem veriť (a zatiaľ verím), že tých odborníkov na všetko je rádovo menej. Bohužiaľ sú ale hluční ako keby ich bolo aspoň 10 miliónov.

Náš tip
Bez podpory rozvoja elektromobility a pozitívnej osvety sa Slovensko dostane na druhú koľaj | BLOG
9. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+