MojElektromobil

Situácia nie je vždy ideálna. Niekedy je nabíjacia stanica obsadená, inokedy blokovaná, no a občas sa môže stať, že napriek dostupnosti nabíjanie nefunguje. Všetko na prvý pohľad vyzerá v poriadku, avšak ani po niekoľkých najlepších snahách sa nabíjanie nespustí. Čo teda robiť v prípade, že nabíjacia stanica nefunguje?

Základnou možnosťou je kontaktovanie technickej podpory, teda zákazníckej linky a požiadanie o poskytnutie pomoci. Tá s najväčšou pravdepodobnosťou prebehne tak, že prevádzkovateľ na diaľku reštartuje nabíjaciu stanicu. Napriek tomu sa stále môže stať, že porucha na nabíjacej stanici je vážnejšia, prípadne technickej povahy, čo znamená, že reštartovanie jednoducho neprinesie očakávaný efekt. Výsledok je teda taký, že nabíjanie stále nefunguje. 

Ďalšou dostupnou možnosťou je preto vyskúšanie iného konektora či druhej stanice, pokiaľ je to v danej situácii možné. Do rovnakej kategórie patrí vyskúšanie vlastného kábla alebo viacerých káblov v kombinácii s nabíjacím stĺpikom, ak ho prevádzkovateľ v danej lokalite má. Ak nepomáha ani toto riešenie, tak sa podľa všetkého budete musieť zmieriť s tým, že v danej lokalite svoje vozidlo nenabijete. Prevádzkovateľa na túto skutočnosť opätovne upozornite, možno, že sebe už nepomôžete, no tomu, kto príde po vás možno áno.

To v praxi znamená, že sa budete musieť presunúť na najbližšie miesto s inou nabíjacou stanicou, respektíve miesto iného prevádzkovateľa. Celá situácia je samozrejme nepríjemná, hlavne v prípade, že ste si už naplánovali vybavovanie vecí v okolí pôvodnej lokality, prípadne vás tak trochu tlačí čas. Takéto veci sa, bohužiaľ, stávajú a v rámci života s batériovým vozidlom s nimi treba počítať. Pokrytie nabíjacích staníc je väčšinou dostatočné na to, aby ste nezostali úplne nasucho. 

V kritických okamihoch je tu stále možnosť využiť nabíjanie z bežnej zásuvky pre získanie aspoň minimálnych dojazdu pre presun k ďalšej stanici. To síce asi bude vyžadovať kúsok dohadovania a hľadania človeka, ktorý pomôže, no v princípe by s tým nemal byť veľký problém. 

Ak nastane skutočne extrémny prípad, tak môžete siahnuť po asistenčných službách, prípadne môžete skúsiť šťastie v komunite majiteľov elektromobilov na sociálnych sieťach či priamo v komunitných (facebookových) skupinách daného mesta či regiónu. Vlastnú nabíjaciu stanicu majú majitelia elektromobilov doma, prípadne vedia o nabíjačke v okolí, ktorá nie je verejne známa, no jej majiteľ je dostatočne ochotný a umožní jej využitie. Celé to závisí od konkrétnej situácie a od toho, či budete mať šťastie. 

Pri vyhľadávaní alternatívneho miesta pre nabíjanie si môžete pomôcť mapami nabíjacích staníc, ktoré typicky obsahujú lokality všetkých prevádzkovateľov, ako aj stanice firiem či ubytovacích a reštauračných zariadení. Ak nabíjacia stanica nefunguje, tak začnite od technickej podpory prevádzkovateľa a podľa potreby postupne siahajte po ďalších spomínaných možnostiach.

Kontakt na zákaznícku podporu slovenských prevádzkovateľov nájdete umiestnený priamo na stanici, na ich webových stránkach, prípadne si ho môžete uložiť do kontaktov vo svojom smartfóne. V prípade našich troch najväčších prevádzkovateľov sú kontakty nasledovné:

  • ejoin –  +421 424 111 111
  • ZSE Drive – 0800 555 800
  • GreenWay – +421 2 330 56 236
Náš tip
GreenWay mení cenník. Od 1. novembra 2022 bude nabíjanie drahšie
20. októbra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+