MojElektromobil

V uplynulých dňoch sme tu mali hneď niekoľko predstavení elektrický dodávok. Najskôr nám Renault predstavil svoju víziu elektrických dodávok, následne prišiel Peugeot s odhalením plne elektrického modelu Expert. Nie je teda prekvapením, že sa k nim pridávaj aj Citroën, ktorý prichádza s čisto elektrickým modelom Jumper – ë-Jumpy.

ë-Jumpy ako e-Expert

Nový ë-Jumpy do veľkej miery vychádza z už oznámeného e-Expert. Obe dodávky sú postavené na totožnej platforme EMP2, za ktorou stojí koncern Groupe PSA. Preto neprekvapí, že všetky podstatné technické parametre oba modely zdieľajú. Citroën ë-Jumpy preto prichádza v troch rôznych dĺžkach karosérie – XS, M, XL. Od nich sa následne odvíja aj možná kapacita batérie a maximálny dojazd na jedno nabitie.

Pre všetky tri modely karosérie bude k dispozícii batéria s kapacitou 50 kWh, ktorá bude postačovať pre dojazd 230 km, a to podľa normy WLTP. Batéria s vyššou kapacitou 75 kWh, ktorá bude poskytovať dojazd 330 km podľa WLTP, bude možné dodať iba k modelom M a XL.

Samozrejmosťou je záruka na batériou 8 rokov alebo 160 000 kilometrov. Nakoľko nová platforma umožňuje uložiť batériu priamo do podvozku, prepravný objem vozidla nie je žiadnym spôsobom obmedzovaný a zostáva zachovaný v plnej výške. Pre najmenšiu verziu XS ide o objem 4,6 metra kubického, pri verzii XL môžete počítať s objemom 6,6 metrov kubických.

Citroën ë-Jumpy

Dostatok výkonu

Čo sa týka výkonu, výrobca udáva maximum 100 kW alebo 136 koní a krútiaci moment 260 Nm. Maximálna rýchlosť je 130 km / h a to bez obmedzenia vplyvom jazdného režimu. K dispozícii budú tri, a to Eco, Normal a Power. Normálny režim je stred medzi výkonom a maximálnym dojazdom, pri režime Eco počítajte s nižším výkonom motora, nižším krútiacim momentom a obmedzením či úplným vypnutím kúrenia a klimatizácie. Režim Power je možné využiť napríklad pri maximálnom zaťažení pre dosiahnutie stále rovnakej dynamiky dodávky. Najvyššie možné užitočné zaťaženie je 1 275 kilogramov.

Poteší ponuka širokých asistenčných systémov ako pomoc pri rozbiehaní do kopca, stráženie únavy vodiča, výstraha pred opustením jazdného pruhu, výstraha pred kolíziou, automatické prepínanie diaľkových svetiel či parkovacia kamera s pohľadom zhora. O infotainment sa postará 7-palcová obrazovka a s bonusových funkcií môže zaujať aj možnosť ovládanie klimatizácie vozidla na diaľku.

Možnosti rýchleho nabíjania

Dodávka Citroën ë-Jumpy ponúkne rôzne možnosti nabíjania, a to s týmito konkrétnymi časmi pri rôznych výkonoch:

  • Bežná zásuvka – 8 A – úplne sa dobije za 31 hodín (50 kWh batéria) / 47 hodín (75 kWh batéria)
  • Bežná zásuvka – 16 A – úplne sa dobije za 15 hodín (50 kWh batéria) / 23 hodín (75 kWh batéria)
  • Wallbox – 7,4 kW – úplne sa dobije za 7 hodín 30 minút (50 kWh batéria) / 11 hodín 20 minút (75 kWh batéria) s jednofázovou palubnou nabíjačkou (7,4 kW)
  • Z wallboxu s výkonom – 11 kW – úplne sa dobije za 4 hodiny 45 minút (50 kWh batéria) / 7 hodín (75 kWh batéria) s trojfázovou palubnou nabíjačkou (11 kW)
  • Z verejnej dobíjacej stanice – 100 kW – na 80 % sa dobije za 30 minút (50 kWh batéria) / 45 minút (75 kWh batéria)
18. mája 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+