Elektrická beštia za dva milióny dokončila testy. Zamieri k majiteľom

Rimac Automobili

V nehostinných podmienkach ľadového kráľovstva v blízkosti polárneho kruhu sa počas ostatných dní nepreháňal len plne elektrický prízrak Rolls-Royce Spectre. Svoje schopnosti v extrémnych podmienkach prišiel otestovať aj “najrýchlejší elektromobil sveta”, Rimac Nevera.

Elektrický superšport z chorvátskej dielne si pri severnom polárnom kruhu odkrútil dva týždne intenzívnych jázd, ktoré boli poslednou skúškou predtým, než výrobca túto beštiu odošle priamo do výroby, aby následne, v horizonte niekoľkých mesiacov, mohla doraziť ku svojim majiteľom.

V kontexte predajnej ceny na úrovni 2 miliónov € je na mieste určite otázka, koľko ľudí vlastne prejavilo záujem o Rimac Nevera. Portál Electrek uvádza, že vyrobených bude celkovo 150 kusov, čo môže byť celkom prekvapivé číslo.

Testovacie jazdy mali prebiehať pri teplotách -15 stupňov Celzia, aby sa v praxi overilo, či všetky kľúčové systémy a súčasti pracujú tak ako majú, a to aj v extrémnych situáciách. Záťažové testy pri teplotách hlboko pod nulou sú medzi výrobcami elektromobilov pomerne štandardné. Okrem overenia jazdných vlastností sa počas nich poriadne preklepne aj batéria a tepelný manažment vozidla.

Pripomeňme si, že pod kapotou Rimac Nevera driemu štyri elektromotory s celkovým výkonom 1408 kW, respektíve 1914 koní, ktoré ho z nuly na stovku rozhýbu za 1,85 sekundy. Pre ešte lepšiu predstavu, z 0 na 300 km/h to zvláda za 9,3 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavila až na 412 km/h. Asi preto netreba zdôrazňovať aké je dôležité, aby všetky hlavné aj podporné systémy fungovali stopercentne.

Chorvátsky elektrický superšport Rimac Nevera šokuje výkonom až 1914 koní

2.6.2021

Súvisiacie články

Chorvátsky výrobca elektrických vozidiel Rimac Automobili konečne odhalil sériovú verziu dlho prezentovaného konceptu Rimac Concept Two. Do predaja sa nakoniec dostane pod formálnym názvom Rimac Nevera a svojimi nevídanými parametrami bude lákať hlavne priaznivcov pekelne rýchlej jazdy.

Na stovku pod dve sekundy

Sériovo vyrábaný model prichádza s rovnakými parametrami ako jeho koncepčná verzia. Pod kapotou driemu štyri elektromotory s celkovým výkonom 1408 kW, respektíve 1914 koní, ktoré ho z nuly na stovku rozhýbu za 1,85 sekundy. Pre ešte lepšiu predstavu, z 0 na 300 km/h to zvláda za 9,3 sekundy. Označenie extrémne zrýchlenie je preto úplne namieste.

Maximálna rýchlosť sa zastavila až na hodnote 412 kilometrov za hodinu. A treba povedať, že pritom nejde o žiadne pierko. Hmotnosť elektrického športiaka dosahuje 2150 kilogramov. Z toho všetkého je jasné, že na skrotenie tejto chorvátskej beštie to bude chcieť trochu cviku.

Výrobca v tejto oblasti prichádza na pomoc so svojim pokročilým stabilizačným systémom, systémom trakčnej kontroly, ako aj na mieru ušitou brzdnou sústavou. Systém je napríklad schopný vykonávať viac než 100 výpočtov za sekundu, aby sa za každých okolností dosiahli optimálne jazdné vlastnosti. Prím teda síce hrá rýchlosť, avšak nie za cenu celkovej bezpečnosti. Samozrejmosťou sú rôzne jazdné režimy, kopa technologických asistentov, vrátane zapojenia umelej inteligencie vo forme jazdného trénera.

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac
Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Dojazd až 550 kilometrov

Čo sa týka dojazdu na jedno nabitie, Rimac udáva hodnotu 550 kilometrov podľa metodiky WLTP. Tá bude pravdepodobne vychádzať z veľmi pohodovej jazdy, a keď človek poriadne stúpi na pedál, s rapídnym nárastom rýchlosti sa podobne rapídne zvýši aj celková spotreba. Osadená batéria má kapacitu 120 kWh a podporuje maximálny nabíjací výkon až 500 kW. Na 80% jej celkovej kapacity má postačovať len 19 minút na dostatočne rýchlej nabíjačke.

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac
Rimac Nevera | Zdroj: Rimac

Vyráža dych

Pohľad na technické parametre elektrického športiaku Rimac Nevera nepochybne vyráža dych. Niečo také sa rozhodne často nevidí a vonkoncom nejde o žiaden klasický elektromobil. Prakticky rovnaký efekt ako agresívne parametre ale navodzuje aj oficiálna predajná cena, ktorá sa pohybuje veľmi tesne pod hranicou dvoch miliónov eur – 1 970 484€.

Dôležité je povedať aj to, že pôjde o značne limitovanú sériu. Vyrobených bude len 150 kusov, pričom každý z nich bude upravený presne na mieru pre svojho majiteľa. Vyberať pritom bude z čoho.

Od základnej farby laku, cez materiál a farebné zloženie použité pre interiér až po tie najmenšie detaily. Automobilka uvádza, že žiadne dva kusy, ktoré vyjdú z jej dielne nebudú zhodné. Pri spomínanej cenovke sa s tým jednoducho počíta. Prvé kusy by mali k svojim majiteľom doraziť ešte pred koncom roka 2021.

Rimac Nevera | Zdroj: Rimac
Náš tip
Audi prinesie nádherný elektrický superšport. Má konkurovať novej Tesle Roadster.
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.