MojElektromobil

Slovákom dobre známa spoločnosť Avia sa pustí do elektromobilov. V jej najbližších plánoch totiž figurujú plne elektrické dodávky, ako aj ťahač. Do elektromobilov sa pustí spolu s poľským strategickým partnerom.

Že sú elektromobily budúcnosťou automobilového priemyslu, nie je dnes už pochýb. Uvedomujú si to samozrejme aj automobilky, ktoré sa púšťajú do viac či menej ambicióznych projektov v tejto oblasti. A na vavrínoch nechce zaspať ani Avia. Spoločnosť s bohatou históriou sa po pomerne dlhej dobe vrátila do českých rúk, pričom začala pripravovať na výrobu niekoľkých elektromobilov.

Náš tip
Škoda predstavila elektrický autobus, ktorý bude jazdiť aj v slovenských mestách
avia elektromobily
Avia radu D Initia. Zdroj: Avia
 

Avia nie je žiadnym nováčikom

Avia nebude v tejto oblasti plným nováčikom, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. V minulosti totiž spolupracovala na vývoji elektrického nákladného automobilu americkej spoločnosti Smith. Výsledkom spolupráce bol elektromobil Smith Newton, ktorý bol postavený na platforme modelu Avia radu D. Vyrábal sa v dvoch verziách, a to so 160 a 250 km dojazdom.

Náš tip
Airbus, Rolls-Royce a Siemens budú vyvíjať elektrifikované lietadlo, ktoré má vzlietnuť už v roku 2020
Smith Newton
Smith Newton. Zdroj: Jan Kubík / Wikimedia Commons
 
Na svojich nových elektromobiloch bude spolupracovať tentokrát s poľskou spoločnosťou H. CEGIELSKI-POZNAŃ (HCP). Spoločnosti sa zamerajú na vývoj novej generácie úžitkových elektromobilov pre prepravuje niekoľkotonového nákladu v rámci mestských aglomerácií. Poľská spoločnosť bude vyvíjať a vyrábať elektrické pohonné jednotky, Avia zas dodá podvozkovú platformu. Avia chystá aj elektrický ťahač, na ktorom by mohla participovať so sesterskou spoločnosťou TATRA, ktorá patrí rovnako ako Avia pod holding CZECHOSLOVAK GROUP. Ten by mal vychádzať z modelu Avia Initia.

Zdroje: tlačová správa, oenergetice.cz     

5. decembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+