MojElektromobil

Už dlhšie vieme, že Audi pracuje na najvýkonnejšej verzii svojho elektromobilu e-tron. Jeho celý názov je Audi RS e-tron GT a pôjde o príbuzného Porsche Taycan. Len pred pár týždňami automobilka odhalila prvé obrázky, ktoré teraz doplnila ďalšími zábermi z ciest a prvýkrát priblížila konkrétne špecifikácie.

Aj napriek tomu, že z exteriéru sa nám top verzia Audi RS e-Tron GT odhalila už prakticky naplno, interiér stále zostáva zahalený. Automobilka nezostala iba pri zverejnení nových fotiek a parametrov, no zároveň aj auto dala do rúk niektorým novinárom. Prvé videá sa tak objavili na YouTube, na ktorých môžeme vidieť práve zamaskovaný interiér. Nadiktovali im síce množstvo obmedzení, no umožnili zmerať zrýchlenie.

Postarané o komfort

Z pohľadu komfortu potešia trojkomorové tlmiče pre tri stupne nastavenia svetlej výšky. Auto bude možné posadiť nižšie o 22 milimetrov, no zároveň zdvihnúť o 20 milimetrov, čo vo výsledku prinesie rozsah nastavenia v rozmedzí 5 centimetrov. V mnohých parametroch ide vlastne o Audi verziu Porsche Taycan. Jasné je to predovšetkým z dizajnu, no taktiež aj špecifickými vlastnosťami. Prítomná je tu totiž dvojstupňová automatická prevodovka, ktorá preraďuje tak ako v spomínanom elektromobile od Porsche.

audi rs e-tron gt

Samozrejmosťou je dvojica elektromotorov, pričom ten výkonnejší je umiestnený vzadu, kde sa nachádza aj prevodovka. Predný elektromotor dosiahne výkon 175 kW a zadný zvládne takmer dvojnásobok, teda 335 kW. V špičke sa kombinovaný výkon dokáže dostať až na 475 kW s krútiacim momentom 850 Nm. Táto enormná sila má rozhýbať 2,3 tony vážiacu masu z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. To je údaj, ktorý momentálne Audi komunikuje, no zdá sa, že čísla budú v skutočnosti o niečo nižšie. Vozidlo ešte čaká na certifikáciu, a tak sa finálne hodnoty ešte dozvieme.

Náš tip
Audi e-tron GT s dojazdom 488 km odhalené, poznáme parametre a ceny

Zrýchlenie a dojazd

V tejto chvíli sa ale môžeme vrátiť k spomínaným prvým testom na YouTube. Na základe meraní YouTubera s názvom Automann-TV je zrýchlenie z 0 na 100 km/h presne 3,2 sekundy. Túto hodnotu dosahoval opakovane pri viacerých testoch. Zrýchlenie z 0 – 200 km/h najvýkonnejší Audi e-tron zvládol za 10,7 sekundy. Dobre si viedol aj pri zrýchlení zo 100 na 200 km/h, čo dosiahol za 7,4 sekundy.

Parametrami výkonu ide o akýsi kompromis medzi Porsche Taycan 4S a Turbo S. Základná verzia Taycan 4S má výkon 390 kW, pričom najvýkonnejšia sa zastavuje až na hodnote 560 kW. Všetko ale nasvedčuje tomu, že aj Audi RS e-tron GT bude dostupný vo viacerých verziách, teda aj v nižšej konfigurácii. Na ich predstavenie si ale ešte budeme musieť počkať.

Čo sa týka ďalších parametrov, tak automobilka potvrdila kapacitu batérie, ktorá bude 93 kWh. Z tejto hodnoty je však využiteľných 83,7 kWh. Maximálny nabíjací výkon bude totožný ako v prípade Porsche Taycan, teda 270 kW. Dojazd by sa mal pohybovať niekde nad hranicou 400 kilometrov podľa normy WLTP, čo je opäť podobné číslo ako Taycan.

6. novembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+