Audi Q8 e-tron: Nový názov, efektívnejšia jazda a väčší dojazd

Presne tak ako bolo avizované, Audi po štyroch rokoch od predstavenia svojho modelu e-tron prichádza s jeho nástupcom. Dostal nové meno, mierne upravený dizajn a celkovo prešiel viacerými výraznými vylepšeniami.

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že v rámci modernizácie sa zmeny odohrali prakticky vo všetkých kľúčových ohľadoch. Nové plne elektrické Audi Q8 e-tron prichádza, aby opäť ukázalo, čo dokážu šikovné nemecké ruky. Znížený bol napríklad koeficient aerodynamického odporu z 0,26 na 0,24 cw (Sportback) a z 0,28 na 0,27 cw (SUV). Audi spomína aj kopu ďalších optimalizácií pre dosiahnutie čo najlepšieho dojazdu.

Ako si môžeme všimnúť, veľká zmena nastala v samotnom označení modelu, ktorý teraz patrí do rodiny Q8. Nejde o žiadnu náhodou. Samotná automobilka vysvetľuje, že tento krok podnikla kvôli tomu, aby bolo už na prvý pohľad jasné, že pred nami stojí vrcholový model. Podčiarkuje to aj luxusný interiér, približne 40 asistenčných systémov pre vodiča, prepracovaný infotainment s dvojicou obrazoviek či veľká novinka v podobe funkcia pre diaľkové zaparkovanie vozidla.

Audi Q8 e-tron | Foto: Audi

2 karosérie, 3 varianty a až 600 km dojazd

Novinka bude dostupná v dvoch veľkostných prevedeniach SUV (4915 x 1937 x 1633 mm [d/š/v]) a Sportback (4915 x 1937 x 1619 mm [d/š/v]), pričom na výber sú vždy tri výkonnostné varianty. Celkovo je teda na výber zo šiestich základných modelov, vždy s pohonom všetkých kolies:

  • Audi Q8 50 e-tron – dva elektromotory, 250 kW, 664 Nm, 491 km dojazd, maximálna rýchlosť 200 km/h
  • Audi Q8 Sportback 50 e-tron – dva elektromotory, 250 kW, 664 Nm, 505 km dojazd, maximálna rýchlosť 200 km/h
  • Audi Q8 55 e-tron – dva elektromotory, 300 kW, 664 Nm, 582 km dojazd, maximálna rýchlosť 200 km/h
  • Audi Q8 Sportback 55 e-tron – dva elektromotory, 300 kW, 664 Nm, 600 km dojazd, maximálna rýchlosť 200 km/h
  • Audi SQ8 e-tron – tri elektromotory, 370 kW, 973 Nm, 494 km dojazd, maximálna rýchlosť 210 km/h
  • Audi SQ8 Sportback e-tron- tri elektromotory, 370 kW, 973 Nm, 513 km dojazd, maximálna rýchlosť 210 km/h

Objem batožinového priestoru pri prevedení SUV dosahuje 569 litrov a pri 528 litrov pri prevedení Sportback. Predný kufor, takzvaný “frunk” má ďalších 62 litrov.

Audi Q8 e-tron | Foto: Audi

Batéria a nabíjanie

Základné verzie “50 e-tron” majú osadenú batériu s využiteľnou kapacitou 89 kWh (95 kWh celková) a podporujú maximálny nabíjací výkon 150 kW. Stredné a najvyššie verzie 55 e-tron a SQ8 majú batérie s využiteľnou kapacitou 106 kWh (114 kWh celková) a podporujú maximálny nabíjací výkon až 170 kW. Väčšia batéria sa tak má z 10 na 80% svojej kapacity nabiť za približne 31 minút, čo zodpovedá dojazdu 420 kilometrov.

Podporované je aj AC nabíjanie s výkonom 11 kW v základe, prípadne 22 kW s príplatkovou palubnou nabíjačkou. Nabitie väčšej batérie pri AC nabíjaní má byť otázkou 11 hodín a 30 minút (11 kW), prípadne 6 hodín pri 22 kW. Každý z modelov je vybavený podporou pre funkciu Plug & Charge.

Audi Q8 e-tron | Foto: Audi

Cena a dostupnosť

Informácie pre Slovensko zatiaľ neboli zverejnené, no Audi vo všeobecnosti hlási spustenie objednávok na polovicu novembra 2022. Platí to pre obidva modely Audi Q8 e-tron a Audi Q8 Sportback e-tron, pričom dodávky na kľúčových európskych trhoch majú začať koncom februára, prípadne začiatkom marca 2023.

Aj v prípade ceny pre náš trh si budeme musieť chvíľku počkať. V Nemecku bude základná verzia Audi Q8 50 e-tron začínať na 74 400€, takže orientačne vieme, v akých sférach sa budeme pohybovať.

Audi Q8 e-tron: Fotogaléria

Audi Q8 e-tron | Foto: Audi
Audi Q8 e-tron | Foto: Audi
Audi Q8 e-tron | Foto: Audi
Audi Q8 e-tron | Foto: Audi
Audi Q8 e-tron | Foto: Audi

Súvisiacie články

Audi už zajtra predstaví elektrickú Q8 e-tron

8.11.2022

Ako uvádza portál aranaev.com, Audi začalo presadzovať označovanie a premenovania  modelových radov, aby zjednodušili zostavu a umožnili tak vozidlám o niečo ľahšie identifikovať, do ktorého segmentu patria. Nejde však len o zmenu názvu. V septembri sa Audi na drzovku zúčastnilo na rally elektromobilov po celom Nemecku a použilo Q8 e-tron dúfajúc, že ​​si to ľudia nevšimnú.

Avšak ľudia si to všimli, ale Audi si držalo detaily v tajnosti. Hovorilo sa o aktualizácii zostavy e-tronu, aby bol schopnejší postaviť sa proti rastúcej konkurencii. Nebolo treba dlho čakať a  máme tu oficiálne potvrdenie, že prichádzajú Q8 e-tron a Q8 e-tron Sportback a to už zajtra 9. novembra!

Audi pôvodne plánovalo aktualizovať e-tron a e-tron Sportback až neskôr v tomto roku. Nakoniec ale toto označenie bude určené pre náhradný model, ktorý príde niekedy v roku 2025, možno až 2026.

Čo môžeme očakávať od Q8 e-tron

Nové Audi Q8 e-tron bude disponovať vylepšenou technológiou batérií s údajným dojazdom pre obe verzie viac ako 600 km. Súčasné modely zatiaľ využívajú 95 kWh akumulátor a najlepší dojazd je 436 km pre e-tron 55 Quattro so spotrebou 21,79 kW/100 km. Tzn. že na dosiahnutie dojazdu 600 km s prezentovanou spotrebou 24,1-24,4 kW/100km, by nové akumulátory museli mať kapacitu približne 120 kWh.

To je 30-percentný nárast kapacity batérie a je to presne to číslo, ktoré uviedli inžinieri z Audi. Ak by to bola pravda, Q8 e-tron a Sportback by sa stali lídrami v tomto segmente. A presne toto sa dozvieme už túto stredu a máme sa na čo tešiť.

Dočkamé sa aj Audi Q8 e-tron RS?  Spoločnosť zrýchľuje svoje plány, odhaľuje autá oveľa rýchlejšie, ako to bývalo zvykom. To neznamená nič iné, len že súboj elektrických áut sa len začína. Máme tendenciu si myslieť, že sme uprostred revolúcie, ale toto je stále len začiatok.

Zdroj: Audi

Audi e-tron a e-tron Sportback boli predstavené len v roku 2019, ale už po troch rokoch na trhu už potrebovali výrazný update. A to nie len kozmetický, ten je v skutočnosti len minimálny. Audi sa najviac zameralo hlavne na update hnacieho ústrojenstva.

Technika za posledné tri roky pokročila natoľko, že Audi nezostávalo nič iné, aby udržala krok. Toto sa stane úplne bežným javom, pokým sa vývoj nespomalí.  Domnievame sa že minimálne v najbližších rokoch budeme svedkami modernizácie áut a to každé 2 alebo 3 roky.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.