MojElektromobil

Kristián Kratochvil je majiteľom elektromobilu Tesla Model X 100D, ktorý nedávno prekonal hranicu 400 000 najazdených kilometrov. Vzhľadom na to, že jeho práca vyžaduje pomerne časté cestovanie je Kristiána možné zaradiť medzi veľmi aktívnych šoférov.

Veď takto pred rokom sa na počítadle najazdených kilometrov v jeho Tesle objavovala hodnota „len“ 320 000 kilometrov. Už vtedy pre YouTube kanál Out of Spec Reviews podrobne zhrnul svoje skúsenosti a prezradil aj to, v akom stave je batéria elektromobilu Tesla Model X 100D s tristotisícovým nájazdom.

400 000 kilometrov. Koľko stála údržba?

Teraz čerstvo dosiahol nové „okrúhliny“ a podelil sa o prehľad servisných úkonov aj s cenami. Koľko musel investovať do údržby a servisu elektromobilu, s ktorým najazdil 400 000 km?

  • 100 000 kilometrov – výmena oleja v elektromotore na zadnej náprave, 100 €
  • 120 000 kilometrov – výmena hnacích hriadeľov prednej nápravy, 800 €
  • 160 000 kilometrov – kardanový hriadeľ riadenia, 70 €
  • 170 000 kilometrov – výmena infotainmentu za MCU2, 1 500 €
  • 200 000 kilometrov – výmena hnacích hriadeľov a ramien prednej nápravy, 1 600 €
  • 250 000 kilometrov – výmena zadných bŕzd, 600 €
  • 300 000 kilometrov – výmena predných bŕzd, 900 €
  • 300 000 kilometrov – úpravy zadnej nápravy, 3 000 €
  • Spolu 8 570 €, respektíve 0,02 € na 1 km nájazdu

V týchto nákladoch nie je zarátaná napríklad nová 12 V batéria (zabudol pridať do zoznamu), záručné opravy, pneumatiky a nové stierače.

Z ďalších informácií sme sa dozvedeli, že elektromobil je nabíjaný prevažne na DC nabíjacích staniciach (Tesla Supercharger), kde prebieha až 76 % nabíjaní. Pri zvyšných 24 % je využívané AC nabíjanie.

Degradácia batérie podľa odhadov z BMS (Battery Management System) dosahuje približne 11,3 %. Pri nájazde 320 000 kilometrov podľa štandardizovaných meraní degradácia využiteľnej kapacity dosahovala približne 10%. Podľa kontrolných aplikácií to bol interval 9,6 až 10,4 %.

Rok 2023 na Tesla Model X 100D | Zdroj:  Kristián Kratochvil

Chcete si kúpiť alebo vyskúšať Teslu?

Na Slovensku máme viacero firiem, ktoré sa zameriavajú na elektromobily značky Tesla a celý proces objednania, kontroly, nákupu a všetkého ďalšieho vedia vybaviť za vás, dokonca v konečnom dôsledku získate aj lepšiu nákupnú cenu. Dve kľúčové pre prípadných záujemcov sú DriveTesla.sk.sk (pomoc s nákupom, dovozom a všetkým okolo) a NaTesle.sk (testovacie jazdy), ak si chcete dopredu vyskúšať, či je Tesla skutočne tým pravým.

Náš tip
Aká je degradácia batérie na Tesla Model X po 320 000 kilometroch?

2. augusta 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

47 odpovedí na “Kristián na elektromobile najazdil už 400 000 kilometrov. Koľko minul na servis?”

  1. 400000 km ? to v tom aute aj spí?
    ¯⁠⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯:⁠-⁠D:⁠-⁠D:⁠-⁠D:⁠-⁠D
    mám pár nejasností ale autor by asi odpovedať nevedel, výhra je už to že má tento článok diskusiu.

    • Preco by tam spal? 80tkm pri priemerke 100, je to 800h to je 2-3h denne.
      Ja nabeham polovicu a nejazdim kazdy den, a iba do 230km od domu (pol SK).

      • 100kmh priemerka cely rok je uplny nonsens, ak nejazdis medzi velkymi mestami v DE. Jedine, ze by tocil BA-ZA dokola.
        Ked spravim BA-KE , a to iba v noci, dosiahnem cca 103-104kmh priemer, ale to znamena 130-140 na dialnici a cez daktore dediny 70-80-90, okresky 100-120. Cez den toto nemas sancu spravit, jedine to dohnat 160-170kou na dialnici

        • Na SK 80tkm by to slo tazko. Inde sa pise „Majiteľ sa stará o prevádzku elektrární po celej Európe“, takze drviva vacsina tych km je dialnicnych mimo SK a aj pri nizsej priemerke bude to 5-6h za volantom a to je bezny den obchodaka, kuriera, sofera rozvozu … ziadne spanie b aute.

          • Tak iste, bezny kamionak da aj 150tis./rok a este stiha aj vykladat a nakladat tovar a jazdi cez celu EU.
            Neviem si celkom predstavit, o aku prevadzku sa stara, lebo o FV sa starat velmi netreba, ani o vrtule a male vodne a o tie velke sa 1 clovek nepostara, ani nic mudre im neprinesie.

          • Nepredpokladam ze nejaky udrzbar jazdi TMX. Zrejme sa o ne stara manzersky, alebo expertne. A nikto nepovedal ze sa jedna o OZE, mozno obieha jadrovky, alebo uholne. 🙂

    • Ahoj! Je to moje auto a moj zivot, tak sa kludne spytaj. Starat sa o elektrarne obnovitelnych zdrojov, konkretne bioplyn a fotovoltika. Kedysi som sa zaoberal vystavbou, teraz skor optimalizaciou, modernizaciou, rekonstrukciou a castokrat auditmi pre banky, poistovne a investorov. Som vystudovany biolog a procesny inzinier, preto sa montujem pri bioplynkach aj do polnohopodarskej casti, analitickych rozborov substratov a obsahu fermentacnych nadrzi. Vacsina mojich ciest je dlhodobo planovana, cize 2 – 3 krat do mesiaca sa presuniem do nejakeho regionu 700 – 1200 km a tam „obeham“ prevadzky, co je denne 100 – 300 km. Samozrejme vzdy sa vyskytne nejaka nudzova robota, kde treba na otocku behnut do Danska, Francuzska alebo Talianska.

    • Ahoj! Je to moje auto a moj zivot, tak sa kludne spytaj. Starat sa o elektrarne obnovitelnych zdrojov, konkretne bioplyn a fotovoltika. Kedysi som sa zaoberal vystavbou, teraz skor optimalizaciou, modernizaciou, rekonstrukciou a castokrat auditmi pre banky, poistovne a investorov. Som vystudovany biolog a procesny inzinier, preto sa montujem pri bioplynkach aj do polnohopodarskej casti, analitickych rozborov substratov a obsahu fermentacnych nadrzi. Vacsina mojich ciest je dlhodobo planovana, cize 2 – 3 krat do mesiaca sa presuniem do nejakeho regionu 700 – 1200 km a tam „obeham“ prevadzky, co je denne 100 – 300 km. Samozrejme vzdy sa vyskytne nejaka nudzova robota, kde treba na otocku behnut do Danska, Francuzska alebo Talianska.

  2. od 200 do 400 uz ziadna výmena hnacích hriadeľov ? Cize Tesla sa uz naucila tieto diely vyrabat?
    výmena infotainmentu za MCU2, 1 500 € asi nieje oprava-nutny naklad, to len chcel asi lepsiu, ci?
    A úpravy zadnej nápravy, 3 000 € znamena co? Nejaky tuning? Ci to malo byt opravy?

    • „Cize Tesla sa uz naucila tieto diely vyrabat?“ … 200tis km na hnacie hriadele pri 2,5t tazkom aute so 423PS sa ti zda malo?
      btw. na mojom Xku 90D 2017 som presne pri 200tis km aj ja menil poloosi a spodne ramena.

      • Jak 200tis, ved ich menil pri 120 a 200 zasa, cize priemerne 100tis. A neviem, ale take som nikdy na ziadnom aute nemenil, tak asi malo. Ked ma auto 2,5t/423ps asi treba adekvatne diemenzovat diely, ale ved pisem ze sa asi naucili ked dalsie uz vydrzali najmenej 2x tolko. To beriem ako plus. Nic ine nevravim len ze Tesla ako mlada automobilka sa v mechanike a dielenskom spracovani stale este uci. Hlavne je ze napreduje.

    • Porucha hlavnej jednotky MCU, ktorá bola kompletne vymenená vďaka čomu má staršie X-ko dostupné aj najnovšie funkcie z najnovších modelov.

      Chce vylepšiť zadnú nápravu – nový stabilizátor pre lepšie možnosti nastavenia geometrie podvozku, čo má umožniť aby elektromobil jazdil vždy vo veľmi nízkej polohe a znížilo sa opotrebenie pneumatík.

      Toto Kiko spomínal minule, preverím ešte.

    • Ahoj!
      To auto patri mne, cize ti asi budem najlepsie vediet odpovedat.

      Vsetky Model X trpia konstrukcou vadou, kde sa poloosi prednej napravy vyrazne rychelsie opotrebuju. Teda aspo tie povodne od 2016 do 2021. Cim viacej auto chodi so zdvihnutym podvozkom nad uroven LOW a zaroven prudko akceleruje, ozubeny spoj ziska volu a potupne citit pri zatazeni mierne chvenie. Co sa postupne horsuje. Nema to ziaden vplyv na bezpecnost ani vykon, je to „kozmeticka“ vada. Je to otrava mat tiche auto, ktore priakceleracii klepe od prednej napravy. Vedel som, ze bude revidovana verzia, ktora by mala vydrzat dlhsie. Teraz sa uz aj na opravy starych aut pouzivaju poloosi tzv Palladium verzie, ktore su aj v Plaid modeloch. Zatial co povodne bolo citit opotrebenie uz pod 40-60tis km, teraz maju 200.000 km a je to ovela lepsie.

      Spravne, MCU2 som si doplatil na vlastnu ziadost. Ako je zname, MCU1 ma malo pamate a postupne sa opotrebuju, bola mi ponuknuta v ramci zvolavacej akcie oprava, ja som vsak chcel modernejsiu verziu, ktorej sucastou bola aj vymena za Autopilot 3.

      Zadnu napravu som si dal opravit u specialistu AT Zimmermann v Nemecku, lebo standarne X ma zle nastavitelnu geometriu v tejto casti vozidla. Vymena dielov za nim upravene, na ktore dava 5 rocnu zaruku bez obmedzenia kilometrov. Takmer vsetci taxikari na S a X si to davaju tu montovat. Zaroven mi upravil aj gemotriu a vysku podvozku, aby sa co najmenej opotrebovavala predna poloos. Co vidiet a citit.

      • Dik za reakciu. To len potrvrdzuje co si o Tesle myslim, ze mlada automobilka ktora este potrebuje dorast do mechanickej-konstrukcnej kvality/dielenskeho spracovania. Ale podla TMY uz je skoro dospela. 🙂 Este 1-2 modely + zaviest proklientsky pristup/sluzby a uz to bude plnohodnotna skusena automobilka ktora si bude moct narokovat aj tu zatial podla mna nezasluzenu premiovu cenu.

        • Nezabúdaj, mám auto vyrobené v 2017, ktoré je v podstate stav výroby 2016. Do X by som da nebál ist od 2019. Máme ešte aj Y a tie za 70.000 km si vyžadovali len geometriu.

      • Kúpené v júni 2018. Od júla 2017 bolo v Tesla showroome v Nemecku. Vychádza to teda na tých cca 80 000 km ročne. Majiteľ sa stará o prevádzku elektrární po celej Európe, takže jazdí veľa a pravidelne.

        • Dakujem za info.Prekvapila ma ta nizka degradacia baterie vraj 10%.Ja mam auto od Stellantis a po roku a 30.000 mam degradaciu 5%.

          • Ahoj! je to moje auto. Degradacia je teraz 12%. Nic si nerob, najvacsia degradacia je ihned na uvod v prvom roku. Zail kazda bateria je individualna a jej chemia si musi sadnut, ako keby zabehat. Aj na mojom aute bolo za prvy rok 5% a odvtedy to ide velmi pomaly.

          • momentálne na to bežný občan nemá…..
            aj NMT boli zo začiatku len pre bohatých, keď si platil aj prijatý hovor….
            možno časom to bude lepšie….

          • Nechcem Ti brat iluzie, ale ak mas na to, aby si vrazal prachy mesacne do spalovaku „za nic“, asi mas na to aby si mal elektroauto.

            Skor ide o to, aky mas mesacny najazd. Ked chodis len do kostola kludne maj Passerati TDI.

          • elektroauto má vysoké obstarávacie náklady…
            mám momentálne 4 autá , 2 štvorkoly, jedno malé A3 kabrio na plyn a golf 5 1,9 TDI….
            žijem v horách a na zimu potrebujem 4×4
            potrebujeme 2 autá do práce, bývame 5 km od mestra….čiže elektroauto pre nás nedostupné….
            v lete chodíme na bicykli…..

          • Ja som z Oravy, potrebujem 4×4 aj v lete. Potrebujem tazne na aspon 1,5 tony. A vysoke auto. Mal som dve auta, na ktorych som si v podstate vsetko servisoval sam. A do benzinu som vrazal vela, a to mam 1.2 a 1.4, takze nie zrutov, ale „do prace“ mam 25 km a denne chodili dve auta.

            Teraz davam do elektriky 20% toho, co do benzinu. A nabijam zo zasuvky. Vsetko sa snazim riesit jednym autom. Vidim v tom prinos, hlavne financny. 8 rokov zaruka na bateriu a motor. Podla mojich vypoctov ak to pojde ako ma, tak za 8 rokov sa mi to auto vrati len na rozdiele ceny benzinu a elektriny.

            Ale ako som povedal, kazdy ma iny scenar na rozhadzovanie penazi 🙂

          • scenár a možnosti sú 2 rozdielne veci…..
            momentálne nemám love na 4×4 elektro…..a úver zo zásady neberiem…..zostávam naďalej slobodný….

  3. Celkom dost za to dal. Na normalnom aute za 200tis. km ma vysli komplet vsetky naklady so servisom, vymenami naplni, pneu, umyvanim, aj drobnym tuningom na 2500eur za 6rokov.
    S dialnicnymi poplatkami, PZP, STK, pokutami a pod. som na 3800.

    • Myslis na normalnej premiovke kategorie 100+tis eur ako jeho TMX? Snivajte s nami. Na take auto v tych rozmeroch 19+“ len sada slusnych penu stoji aspon 1000e. Len to uz je cez 2500e pri 200tkm. Nemozno TMX porovnavat s udrzbou Fabie, ale adekvatneho spalovaku ako MB GL, BMW X7. Audi Q8 … a ich cenami dielov a sadzbami.

      • V tych 2500 je aj nadbytocny servis po buracke, umyvanie, tuning…samotny bezny servis a udrzba aj nejake opravy mimo buracky su cca 1700.
        Je to normalne auto, nie fabia. X7 by iste vysla drahsie, ale urcite nie 5x viac.

    • Ahoj, toto je moje auto. Musis porovnat porovnatelne. Ja som aj predtym jazdil podobnu kategoriu auta so spalovacim motorom a rovnakym rocnym najazdom. Prevadza bola vyrazne drahsia.

  4. Tak nákladov na servis požehnane.
    Na spaľovaku by to bolo menej.
    Este by ma zaujímala spotreba a cena nabíjania.

    Inak, dobrý km výkon na elektricke auto.

    • Ahoj! Je to moje auto. Predtym som jazdil spalovak v rovnakej kategorii a urcite neboli ani servisne ani prevadzkove naklady nizsie. Dlhodoby priemer mam 23,5 kWh na 100 kilometrov. Cena sa velmi tazko urcuje, pretoze s tymto autom mam este nabijanie na Tesla Supercharger zdarma. Nie som vsak kolenovrtac, ktory kvoli zdarma nabijaniu pojde 20 kilometrovu obchadzku. Nabijam pdla potreby tam, kde mi to optimalne vyjde. Napriklad ak by som nabijal len na Slovensku vo verejnej sieti ZSE, tak by ma 100 kilometrov stalo 4,46 EUR.

      • Bezplatný SUC je dôvod prečo má toto auto 400 000 km? Predpokladám, keby akcia pokračovala, už by si ho vymenil

        • Vzdy som menil auta kazde 2 max 3 roky, jednoducho pri mojom najazde bolo uz dost riskantne ich denne pre mna prevadzkovat. Potrebujem spolahlive, bezpecne a mna odbremenujuce auto. Free SuC je prijemny bonus, avsak nie najdolezitejsi parameter. Vsak aj teraz vela DC nabijani absolvujem na Ionity, ZSE, Greenway, EnbW, Allego a inych. Aj tak ma prevadzka vychadza lacnejsie, nez porovnatelne auto so spalovacim motorom. Auto by malo o nieco viacej kilometrov, ale od aprila 2022 mam aj Model Y, ktory je castokrat beriem radsej na cesty, nez Model X. A tam ziadne Free nabijanie nemam.

  5. … by ma zaujimalo, kolko casu stravil na nabijackach v porovnani s tankovanim 😁 a rovnakym najazdom kilometrov.

    • V priemerne mi to vychadza asi 1 hodina skutocne mrtveho casu za tyzden. Vacsina nabijania sa mi zhoduje s beznou pracou alebo prestavkou. Aj predtym som so spalovacim autom jazdil rovnake kilometre.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+