MojElektromobil

Vyzerá to tak, že pretečie ešte relatívne veľa vody, kým sa zdemokratizuje dostupnosť elektrických vozidiel, najmä vo východnej Európe. Napriek tomu, že aj združenie európskych výrobcov automobilov ACEA v minulosti jasne poukázalo na súvislosť medzi HDP a predajom elektrických vozidiel v danej krajine, dostupný elektromobil pre masy je zatiaľ len utópiou. Je to aj preto, že rôzne lobistické združenia v Európe blokujú rozmach vozidiel kategórie L7 (napríklad na Slovensku boli tieto vozidlá v poslednej vlne dotácií zo schémy vylúčené napriek tomu, že ich zákon spomínal…). Ak by to tak nebolo, už teraz by boli k dispozícii elektromobily v cenových reláciách od 15 do 20 000 €, čiže s dotáciou by to bolo naozaj mimoriadne dostupné riešenie…

Koncepčné vozidlo poskytuje predstavu modelu ID. v segmente malých automobilov, ktorý uvedieme na trh v roku 2025 za cenu okolo 20 000 eur.

Takto si teda zrejme ešte chvíľu počkáme. Nakoniec aj najnovšie prezentovaný koncept od Volkswagenu, ktorý má byť predobrazom elektromobilu v cenovej relácii 20 000 €, sa má uviesť na trh až v roku 2025. Spomínaný koncept nesie označenie ID. LIFE a podobne ako Cupra UrbanRebel má ukázať, akým smerom sa bude značka pri dizajne „ľudového“ elektromobilu uberať.

„ID. LIFE je našou víziou plne elektrickej mestskej mobility novej generácie. Koncepčné vozidlo poskytuje predstavu modelu ID. v segmente malých automobilov, ktorý uvedieme na trh v roku 2025 za cenu okolo 20 000 eur. Znamená to, že elektrickú mobilitu sprístupňujeme ešte väčšiemu počtu ľudí,“ hovorí Ralf Brandstätter, generálny riaditeľ značky Volkswagen. „Pri tvorbe ID. LIFE sme sa dôsledne zameriavali na potreby mladších zákazníkov. Veríme, že ešte viac ako dnes bude auto budúcnosti o životnom štýle a osobnom vyjadrení. Zákazník zajtrajška sa nebude chcieť jednoducho dostať z A do B. Bude sa oveľa viac zaujímať o zážitky, ktoré môže auto ponúknuť. ID. LIFE je naša odpoveď na túto otázku.“

ID. LIFE má poháňané predné kolesá, a to rozhodne nie „ľudovým“ maximálnym výkonom. K dispozícii je totiž 175 kW, vďaka čomu auto akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a vďaka akumulátorovej batérii s kapacitou 57 kWh prejde podľa WLTP až 400 km.

6. septembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+