Belgický prístav Antverpy-Brugy má prvý plne elektrický remorkér v Európe. Plavidlo bolo postavené skupinou Damen Shipyards Group a ide o model Volta 1. Zároveň je prvým elektrickým remorkérom tejto spoločnosti, predtým sa zameriavala na elektrické a hybridné trajekty, ktoré dodávala zákazníkom v Kanade. Na tému upozornil portál Electrive.
Takmer 3 MWh batéria zabezpečí 12-hodinovú prevádzku
Volta 1 obsahuje obrovskú batériu s kapacitou 2,782 MWh, ktorú je možné nabiť naozaj veľmi rýchlo, a to za dve hodiny. Podporuje totiž nabíjanie s výkonom 1,5 MW. Nabíjaciu stanicu v prístave nainštalovala spoločnosť Milence vo februári tohto roka. Pôvodne bola určená pre nabíjanie nákladných vozidiel, no výborne poslúži aj tomuto remorkéru.

Spoločnosť Milence v prístave vo februári nainštalovala nabíjaciu stanicu MW, ktorá však bola určená pre elektrické nákladné vozidlá. Ide zároveň o prvý elektrický remorkér spoločnosti Damen Shipyards, keďže sa spoločnosť predtým zameriavala na elektrické a hybridné trajekty a dodávala ich viacerým zákazníkom v Kanade.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Čína ako magnet pre elektromobily. Hyundai rozširuje ponuku, má nový model Elexio
- Volkswagen ID.2 je na ceste. Začala jeho predsériová výroba
- Polícia odhalila príčinu požiaru Tesly v Bratislave. Toto bol dôvod
O nič horší ako dieselová alternatíva
Ťažná sila 70 ton zaručuje rovnaký výkon ako konvenčný dieselový ťahač a na jedno nabitie dokáže pracovať približne 12 hodín. Plavidlo je dlhé 24,73 metra, má šírku 13,13 m a výšku 6,5 metra. Maximálna rýchlosť je 12 uzlov, čo je približne 22 km/h. Celková hmotnosť lode je približne 70 ton.
„Volta 1 je skvelým príkladom našej stratégie aktívne integrovať udržateľné technológie do našich operácií. Ako globálny prístav preberáme zodpovednosť za zapojenie námorného sektora do energetickej transformácie. Volta 1 spolu s remorkérmi Hydrotug, Methatug a RSD predstavuje hmatateľný krok smerom ku klimaticky neutrálnemu prístavu do roku 2050.“
Jacques Vandermeiren, generálny riaditeľ prístavu Antverpy-Brugy
Cieľom prístavu je stať sa plnohodnotným „viacpalivovým“ prístavom. To znamená, že chce okrem biopalív a konvenčných palív ponúkať aj nízkonákladové alternatívy. Počas uplynulého roka predstavil aj prvé remorkéry na svete, ktoré sú poháňané vodíkom a metanolom.