MojElektromobil

Belgický prístav Antverpy-Brugy má prvý plne elektrický remorkér v Európe. Plavidlo bolo postavené skupinou Damen Shipyards Group a ide o model Volta 1. Zároveň je prvým elektrickým remorkérom tejto spoločnosti, predtým sa zameriavala na elektrické a hybridné trajekty, ktoré dodávala zákazníkom v Kanade. Na tému upozornil portál Electrive.

Takmer 3 MWh batéria zabezpečí 12-hodinovú prevádzku

Volta 1 obsahuje obrovskú batériu s kapacitou 2,782 MWh, ktorú je možné nabiť naozaj veľmi rýchlo, a to za dve hodiny. Podporuje totiž nabíjanie s výkonom 1,5 MW. Nabíjaciu stanicu v prístave nainštalovala spoločnosť Milence vo februári tohto roka. Pôvodne bola určená pre nabíjanie nákladných vozidiel, no výborne poslúži aj tomuto remorkéru.

nabijacia stanica MW
Zdroj: Prístav Antwerpy

Spoločnosť Milence v prístave vo februári nainštalovala nabíjaciu stanicu MW, ktorá však bola určená pre elektrické nákladné vozidlá. Ide zároveň o prvý elektrický remorkér spoločnosti Damen Shipyards, keďže sa spoločnosť predtým zameriavala na elektrické a hybridné trajekty a dodávala ich viacerým zákazníkom v Kanade.

Nemali by ste prehliadnuť:

O nič horší ako dieselová alternatíva

Ťažná sila 70 ton zaručuje rovnaký výkon ako konvenčný dieselový ťahač a na jedno nabitie dokáže pracovať približne 12 hodín. Plavidlo je dlhé 24,73 metra, má šírku 13,13 m a výšku 6,5 metra. Maximálna rýchlosť je 12 uzlov, čo je približne 22 km/h. Celková hmotnosť lode je približne 70 ton.

„Volta 1 je skvelým príkladom našej stratégie aktívne integrovať udržateľné technológie do našich operácií. Ako globálny prístav preberáme zodpovednosť za zapojenie námorného sektora do energetickej transformácie. Volta 1 spolu s remorkérmi Hydrotug, Methatug a RSD predstavuje hmatateľný krok smerom ku klimaticky neutrálnemu prístavu do roku 2050.“

Jacques Vandermeiren, generálny riaditeľ prístavu Antverpy-Brugy

Cieľom prístavu je stať sa plnohodnotným „viacpalivovým“ prístavom. To znamená, že chce okrem biopalív a konvenčných palív ponúkať aj nízkonákladové alternatívy. Počas uplynulého roka predstavil aj prvé remorkéry na svete, ktoré sú poháňané vodíkom a metanolom.

Náš tip
CATL plánuje do konca roka otvoriť 300 staníc na výmenu batérií pre elektrické nákladné vozidlá
2. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+