MojElektromobil

Volkswagen sa zaraďuje medzi prvých veľkosériových výrobcov, ktorý svojim zákazníkom poskytne univerzálny ekosystém nabíjania jeho elektrických modelov áut. Služba nesie označenie We Charge. Spoločnosť Volkswagen o tom informuje na oficiálnych stránkach výrobcu.

V čom je nové riešenie nabíjania elektromobilov iné

Odpoveď nám pomáha nájsť Silke Bagschik CMO ID. Digital a vedúci marketingu a predaja produktového radu e-Mobility vo Volkswagene. Podľa jeho slov je celkové vylepšenie nabíjacej infraštruktúry nevyhnutné pre urýchlenie nábehu kampane smerovanej na rozvoj elektromobility. V prvom rade je potrebné dosiahnuť, aby bolo nabíjanie jednoduché a integrované do každodenných činností. Prostredníctvom nového softvéru v ID. modeloch Volkswagenu spoločne s riešeniami akým je napríklad aj Plug & Charge prispieva Volkswagen rozhodujúcim spôsobom k penalizácií týchto cieľov.

Nabíjanie doma, ale ja mimo domova

Nový koncept Volkswagenu je kľúčovým pre celkový úspech značky v rámci jej elektrickej ofenzívy. Cieľom je zabezpečiť, aby sa elektromobil stal primárnym autom zákazníka, a to bez akýchkoľvek kompromisov. Aj z tohto dôvodu je aktuálne budovaný komplexný nabíjací ekosystém s riešením rezidenčného nabíjania a rýchlym rozširovaním infraštruktúry rýchleho nabíjania pre nabíjacie stanice. Tento koncept je pripravovaný s kompletným poradenstvom, komplexnými tarifami nabíjania a optimálnymi riešeniami vozového parku pre firemných zákazníkov.

Nabíjanie e-auta v budove The Flow Building (Foto: Tomáš Hocke/Smart4smart)
Nabíjanie elektromobilu v budove The Flow Building (Foto: Tomáš Hocke/Smart4smart)

Spoločnosť má jasný strategický cieľ. Chce docieliť, aby sa batérie v elektrických autách používali v rámci energetického trhu ako flexibilné mobilné zásobníky elektrickej energie. Podobné možnosti uskladňovania energie sú nevyhnutné s ohľadom na zvyšovanie podielu obnoviteľných zdrojov energie. Rovnako však prispieva k tomu, aby každému zákazníkovi zľacnila nabíjanie, pričom títo zákazníci budú môcť dodávať vlastnú energiu do verejnej siete.

Nabíjanie prostredníctvom Plug & Charge

Prostredníctvom nabíjacej karty We Charge získajú zákazníci prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí v Európe. Do tejto siete je už pripojených viac ako 270 000 verejných nabíjacích staníc, a to v mestách, ale aj na diaľkových trasách. Toto číslo sa však neustále rozširuje. Cieľom je, aby Volkswagen do roku 2025 nainštaloval 18 000 rýchlo nabíjacích staníc a ďalších 35 000 nabíjacích miest.

Novou funkciou bude nahradený aj doterajší spôsob autentifikácie na nabíjacích staniciach. Tu sa medzi nabíjacou stanicou a autom spustí šifrovaná a bezpečná komunikácia v momente, kedy zákazník zapojí nabíjací kábel. Proces overenia trvá len niekoľko sekúnd, po ktorých sa nabíjanie začne automaticky. Fakturácia následne prebieha obvykle prostredníctvom We Charge.

Inteligentné a obojsmerné nabíjanie

Nový systém nabíjania Home Energy Management System (HEMS) je schopný rozpoznať požiadavky spotrebiteľov takým spôsobom, aby inteligentne rozložil a riadil nabíjanie. Príkladom je, že vlastníkom fotovoltaických systémov umožňuje ešte efektívnejšie využívať vlastnú energiu.

Navyše je tu možnosť inteligentnej tarify a algoritmov, prostredníctvom ktorých je možné nabíjať auto vyšším množstvo energie z obnoviteľných zdrojov. To v podstate znamená, že napríklad veterné turbíny nebude potrebné odstavovať pre nedostatok dopytu po ich energií. Spomeňme len, že v roku 2019 zostalo v Nemecku nevyužitých približne 6 50 GWh energie, čo by postačilo na pohon 2,7 milióna elektrických áut na celý rok.

Potenciál sa zvyšuje v spojení s obojsmerným nabíjaním. Ide o prelomovú technológiu, ktorá sa pripravuje pre uvedenie na trh. Elektromobily môžu dodávať elektrickú energiu, ktorú nepotrebujú do domácej siete zákazníka. Rovnako je tu možnosť, že v budúcnosti budú dodávať elektrickú energiu na stabilizáciu elektrickej siete. Všetky ID. modely so 77 kWh batériou budú mať túto schopnosť automaticky zabudovanú.

Nový softvér pre všetky ID. modely

Zmenou prejde v blízkej budúcnosti aj nabíjanie modelov ID – aktuálne má VW v ponuke VW ID.3, VW ID.4 a začiatkom roka príde aj VW ID.5. Maximálny výkon batérie 77 kWh sa z výši z pôvodných 125 na 135kW. Prostredníctvom tejto možnosti sa skráti čas nabíjania z 5 na 80 percent o celých 9 minút.  K dispozícií bude rovnako aj režim starostlivosti o batériu, prostredníctvom ktorého sa zaistí maximálna ochrana batérie.

Funkcia Online Route Calculation v navigačnom systéme bude vykonávať inteligentné plánovanie trasy so zastávkami na dlhých cestách tak, aby sa vozidlo čo možno najrýchlejšie dostalo do cieľa. Navigácia bude využívať informácie  o premávke, ale aj požadovanej úrovni poplatkov za clo. Trasa sa bude plánovať aj podľa aktuálnej kapacity nabíjacej stanice a úrovne jej obsadenia.

Nové pohodlné prepojené a udržateľné riešenie výroby obnoviteľnej energie

Volkswagen ako prvý otvorene podporuje rozšírenie energie z obnoviteľných zdrojov prostredníctvom výstavby nových verených a solárnych elektrární v Európe. Cieľom je generovať dostatok zelenej elektrickej energie na pokrytie potrieb všetkých modelov ID. rodiny. Tieto elektrárne by mali ročne vyprodukovať približne sedem terawatthodín dodatočnej zelenej elektrickej energie, čo zodpovedá približne 300 novým veterným turbínam. Volkswagen plánuje v tomto smere do roku 2025 preinvestovať viac ako 40 miliónov Eur.

Prvá veterná elektráreň na Slovensku - veterná elektráreň Cerová
Prvá veterná elektráreň na Slovensku – veterná elektráreň Cerová | Zdroj: Wikipedia

Nové pohodlné, prepojené a udržateľné riešenie nabíjania elektromobilov predstavuje pre Volkswagen skutočne prioritu. Medzi jej cieľmi nachádzame aj plán do roku 2030 produkovať minimálne 70 percent celej produkcie značky v podobe plne elektrických áut. Len v Európe predstavuje tento plán viac ako milión vozidiel.

Volkswagen si jasne uvedomuje, že jeho budúcnosť sa s vysokou pravdepodobnosťou nachádza v plne elektrických automobiloch. Prechod na takúto výrobu však nie je jednoduchý. Značka však na jej realizácií pracuje podľa všetkých indícií už dnes.

 

19. decembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+