MojElektromobil

Volkswagen má za sebou dôležitý krok na ceste k elektrickej budúcnosti, spustil výrobu elektrického modelu ID.3 v závode Zwickau. Na slávnostnej akcii spustenia výroby sa zišlo aj niekoľko významných predstaviteľov značky VW ako napríklad, Dr. Herbert Diess, a nechýbala ani nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Pre hladký chod závodu Zwickau sú však dôležité aj závody Brunswick, Kassel, Salzgitter a Wolfsburg. Tie vyvíjajú kľúčové komponenty pre model ID.3, tým máme na mysli elektromotory a batérie. Volkswagen týmto prispieva k ochrane životného prostredia a súčasne vytvára 100 000 dlhodobých pracovných miest vo svojich nemeckých závodoch.

Závod Zwickau v minulých rokoch prešiel významnou prestavbou, ktorá si vyžiadala investície cez 1,2 miliardy eur.  Vďaka tomu sa tento závod stáva továrňou na elektromobily, kde sa vytvorí 8000 nových pracovných miest.

ID.3 je high-tech automobil z high-tech továrne. S približne 1700 robotmi, automatickými dopravnými systémami a plne automatizovanými výrobnými procesmi ponúka závod v Zwickau moderný pohľad na blízku podobu veľkoobjemovej výroby elektromobilov,“ dodáva Thomas Ulbrich, člen predstavenstva VW zodpovedný za elektromobilitu.

 

„Nemecko musí viesť zmenu a dosiahnuť zdatnosť v celom reťazci elektromobility. Preto vyrábame elektromobily v Nemecku a súčasne sme sa rozhodli vyvíjať a vyrábať elektromotory a batériové články a systémy. V Nemecku sa onedlho objaví veľký boom okolo elektromobilov,“ dodal Herbert Diess.

Aké sú plány?

Vráťme sa ale ešte k samotnému závodu Zwickau, ktorý by mal v priebehu budúceho roku vyrobiť okolo 100 000 elektromobilov. Od roku 2021 sa už produkčné čísla majú pohybovať okolo 330 000 elektromobilov a do roku 2022 chce predbehnúť Teslu a vyrábať viac elektromobilov. V tej dobe by sa malo vyrábať celkom 6 rôznych elektrických modelov na platforme MEB, a to pod tromi značkami z koncernu VW.

8. novembra 2019
Zdroj: Auto.cz

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+