Elektromobily Volkswagenu spočiatku nepatrili medzi tie najlepšie, no koncern si to našťastie včas uvedomil. Dnes má na trhu množstvo zaujímavých a výborne vybavených modelov, pri ktorých si dal záležať aj na elektrickú časť. Ponúkajú predohrev batérie, rýchle nabíjanie, dobrú spotrebu a konečne aj spoľahlivý a rýchly infotainment.
ID.2 bude najlacnejším elektromobilom v ponuke Volkswagenu
V ponuke sa však stále nenachádza cenovo dostupný elektromobil. Zatiaľ najlacnejším je model ID.3, ktorého cena v základe presahuje hranicu 30 tisíc eur. Zmeniť by to mal model Volkswagen ID.2, ktorý bude najlacnejším v ponuke a ktorý už teraz vzbudzuje veľa pozornosti.

Volkswagen si tiež uvedomuje, že tiež potrebuje priniesť cenovo dostupný a dobre vybavený elektromobil. Na trhu už teraz máme zaujímavé modely, ako napríklad Citroen e-C3 či podarený Hyundai Inster. Práve toto by mali byť najväčší konkurenti novinky.
Továreň už vyrába prvé predsériové diely
Portál Electrek teraz informoval o tom, že výrobné linky sa nielenže pripravujú na príchod nového modelu, ale už aj začali vyrábať jeho niektoré dôležité súčasti. Z liniek napríklad zišli prvé predsériové batériové systémy, ktoré budú použité v tomto elektromobile.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Takto jednoducho dokážu hackeri ovládať vaše auto aj na diaľku
- Xiaomi YU7: Druhý elektromobil výrobcu, ktorý poteší fanúšikov SUV
- Polícia odhalila príčinu požiaru Tesly v Bratislave. Toto bol dôvod
Dva dôležité míľniky oznámil Seat, ktorý patrí do VW group. Spoločnosť už vyrobila prvé diely karosérie na novom lise, ktorý sa použije pre nový model Cupra Raval v roku 2026, po ktorom bude nasledovať sériová výroba Volkswagenu ID.2. Počas predsériovej výroby sa vykonávajú automatizované aj manuálne úlohy, pričom po dokončení továrne budú k dispozícii nielen plne automatizované procesy, ale aj približne 500 pracovníkov.

Továreň v Martorelle bude schopná vyrábať až 330 tisíc batérií ročne, pričom ich sériová výroba začne tiež v roku 2026. ID.2 bude prvým elektromobilom Volkswagenu založeným na novej platforme MEB+ s cenovo dostupnejšou LFP batériou, čo zníži jeho výrobné náklady a umožní nižšiu predajnú cenu.

Volkswagen sa samozrejme nepredstavenou novinkou chváli, pretože vie, že ide o mimoriadne dôležitý model. Má byť „rovnako priestranný ako Golf a rovnako lacný ako Polo.“ Očakáva sa cena niekde na úrovni 25 tisíc eur.