MojElektromobil

Toyota pre americký trh odhalila svoj úplne nový hybridný Prius piatej generácie. V USA budú k dispozícii plug-in hybrid aj klasický hybrid, pričom druhý z nich má po prvýkrát pohon všetkých kolies. V Európe sa zatiaľ bude predávať nový Prius výhradne v plug-in hybridnej verzii.

Obe tieto modely získali podstatne vylepšené špecifikácie. Pre plug-in hybridný model Prius Prime spojila Toyota 2-litrový štvorvalcový benzínový motor (namiesto staršieho 1,8-litrového) s elektromotorom. Ten produkuje oveľa väčší výkon ako predchádzajúci model a to 220 koní oproti iba 121 koní v odchádzajúcej Prime. Je to aj čiastočne zásluhou väčšieho objemu, ale aj elektromotor je o kus výkonnejší ako predtým.

Čo je nové pre rok 2023?

Toyota tvrdí, že s vyšším výkonom sa plug-in Prius rozbehne na 100ku už za 6,6 sekundy. Je to podstatne rýchlejšie ako predtým. Inžinieri tentokrát kládli veľký dôraz hlavne na výkon, ktorý by mal poskytnúť vodičovi oveľa väčší pôžitok.

Zdroj: insideevs.com

Výrobca tiež poznamenáva, že nový model je o 5 cm nižší, o 2,5 cm širší a o 2,5 cm dlhší ako odchádzajúci model a bedrový bod pre cestujúcich je o 2,5 cm nižší. Výsledkom by tak mala byť nižšia, ale zato športovejšia jazdná poloha.

Zdroj: insideevs.com

Úspora energie v reálnom svete

Zväčšila sa aj veľkosť batériového modulu. V tlačovej správe pre USA sa o tom nikde nepíše, ale pre Euro verziu sa uvádza, že sa zvýšila zo starých 8,8 kWh na 13,6 kW, čo je až o 50 percent viac. Premietlo sa to do proporcionálne väčšieho dojazdu ako súčasný model, ktorý má hodnotenie EPA na 40 km.

Síce oficiálne číslo ešte nebolo oznámené, ale na základe našich výpočtov by sa elektrický dojazd mal zvýšiť o približne 20 km čiže na približne 60 km. V Európe, kde sa dojazd EV počíta podľa optimistickejšieho testovacieho cyklu WLTP, by mal nový Prius Prime získať tabuľkový dojazd takmer 96 km. Súčasný model má hodnotu okolo 63 km.

Zdroj: insideevs.com

Interiér, komfort a vybavenie

Medzi ďalšie novinky patrí podpora bezdrôtových aktualizácií, inteligentný hlasový asistent, cloudová navigácia a štandardné bezdrôtové Apple Car Play a Android Auto. Vozidlá základnej triedy SE sú štandardne vybavené cca 43 cm diskami, 20 cm dotykovou obrazovkou, 6timi portami USB-c, koženým volantom a dažďovým senzorom.

Ak prejdete na XSE a veľkosť kolies sa zväčší na 48 cm, vozidlo dostane okrem iného jasné zadné svetlá, sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch, sedadlá z umelej kože, inteligentný kľúč, bezdrôtovú nabíjačku telefónu a predné a zadné parkovacie senzory.

Zdroj: insideevs.com

Najvyššia výbava XSE Premium vám štandardne ponúkne väčšiu 31 cm obrazovku infotainmentu, ktorá je voliteľne dostupná pri nižšej výbave XSE, taktiež prémiový audio systém JBL, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, pevnú panoramatickú sklenenú strechu, digitálny kľúč a elektricky ovládané zadné výklopné dvere. Voliteľne si môžete pridať aj digitálne spätné zrkadlo, vyhrievané zadné sedadlá a dokonca aj solárnu strechu, ktorá dodáva čistú energiu do batérie vozidla.

Ako uvádza portál insideevs.com, úplne nová Toyota Prius Prime by sa mala začať predávať až niekedy v budúcom roku. Čo sa týka ďalších podrobností a cien, tie by mali oznámiť niekedy začiatkom roku 2023.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

18. novembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+