Elektrická vlajková loď Volkswagenu si rýchlo našla svoje miesto na trhu a vyzerá, že s ňou výrobca trafil správne miesto. Za prvý polrok 2025 ide o štvrtý najpredávanejší elektromobil v Európe s minimálnym odstupom od Tesly Model 3. V prvom kvartáli bol dokonca najpredávanejším elektromobilom v Nemecku. Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro S sa však zameria najmä na osobitosti verzie s najväčším akumulátorom. Tá pribudla do ponuky minulý rok. Má zmysel naoko lákavý príplatok za väčšiu batériu?
Test Volkswagen ID.7 Pro S: Karoséria a jazdné vlastnosti
Exteriéru vozidla sa podrobnejšie venovať nebudeme, nakoľko sme už v minulosti podrobne otestovali Volkswagen ID. 7 liftback aj kombi s označením Tourer, oba s menším akumulátorom. Pripomenieme len veľmi dobrý koeficient odporu vzduchu (cx = 0,25 pre kombi, resp. 0,23 pre liftback), ktorý má spolu s nízkou nábehovou hranou prednej časti veľký podiel na nízkej spotrebe a dlhom dojazde vozidla.

Za zmienku stoja aj veľmi dobré (príplatkové) adaptívne LED Matrix svetlomety s označením IQ. Light. Tie vzadu sú potom netradične rozdelené do akýchsi samostatných plôch. Novinkou od modelového roku 2025 sú podsvietené znaky vpredu aj vzadu, ktoré opticky prepájajú svetelný pás naprieč vozidlom.

Jazdné vlastnosti a komfort ale mierne utrpeli na vrub vyššej hmotnosti verzie s najväčším akumulátorom. Vozidlo je pocitovo ťažšie, má väčšie zotrvačné sily. Na rozbitej ceste podvozok napriek menším 19-palcovým kolesám netlmí nerovnosti práve s gráciou, paradoxne verzia s menšou baterkou sa podľa nás správala pokojnejšie.

Podobne ako pri nedávno testovanom ID. Buzze GTX, aj pri ID.7 Tourer Pro S už cítiť hmotnostné limity platformy MEB. Tie sa objavujú aj v ďalšom aspekte, ktorým sú zadné bubnové brzdy.
Hoci výrobca argumentuje ich nižšími nárokmi na údržbu (a absenciou vonkajších emisií prachových častíc pri brzdení), tak hmotnosť, rozmery a výkon tohto vozidla by si zaslúžili brzdy kotúčové. Pravdepodobne najmä z tohto dôvodu je ťažná kapacita brzdeného prívesu obmedzená len na 1 200 kg.

V drvivej väčšine okolností síce plne postačujú, no pri intenzívnom brzdení z vysokých rýchlostí alebo v dlhom klesaní najmä pri plne nabitom vozidle (a teda s veľmi obmedzenou funkciou rekuperácie) pomerne rýchlo vädnú na účinku.
Test Volkswagen ID.7 Pro S: Interiér a batožinový priestor
Podobne aj interiér sme si už niekoľkokrát podrobne rozobrali. Jeho priestrannosť, kvalita spracovania aj ergonómia je na výbornej úrovni, snáď s výnimkou združených ovládačov predných a zadných elektrických okien.

Fyzické ovládače sú iba dva (ľavý a pravý), medzi predným a zadným radom prepínať dotykovou plochou s nápisom „REAR“. Niekedy aj neželane.
Rovnako by sme privítali aj pádla pod volantom na ovládanie intenzity rekuperácie, ako poznáme z koncernových súrodencov a režim one-pedal-drive (teda rekuperácia až do úplného zastavenia).
Volič smeru jazdy bohužiaľ ponúka len režim „D“ (slabá rekuperácia) a „B“ (maximálna rekuperácia). My sme väčšinou jazdili v režime adaptívnej rekuperácie (podľa dopravnej situácie) aktivovanom cez infotainment vozidla.
Jeho stabilitu, rýchlosť odozvy, logiku ovládania a funkcionalitu od 4. generácie softvéru MIB (ktorý bol uvedený s modelom ID7) hodnotíme veľmi pozitívne. Súčasné vozidlá sú potom už vybavené softvérom MIB 5.

Taktiež už tradične pochválime výborné príplatkové sedadlá s masážnou funkciou sedacej časti aj operadla. Opakovane ich považujeme za najlepšie na trhu spolu so sedadlami drahších značiek ako Mercedes-Benz či Volvo.
Aktuálne takéto sedadlá neponúka ani koncernová prémiová značka Audi. Najmä na dlhých trasách predstavujú veľkú konkurenčnú výhodu oproti iným vozidlám. Do rodinného vozidla však skôr zvoľte čierne čalúnenie než biele, z praktických dôvodov.

Základný objem batožinového priestoru predstavuje rovnako ako pri liftbacku hodnotu 545 litrov, no vďaka možnosti sklopenia operadiel zadných sedadiel do kolmejšej polohy (prostredníctvom výklopného oka zámku operadla) je možné ho zväčšiť až na 605 litrov.

Najviac sa kombi líši objemom batožinového priestoru pri sklopení zadných sedadiel, vtedy narastie až na 1 714 litrov. V tomto prípade je “kufor” VW ID7 takmer dva metre dlhý.
Test 2025 Volkswagen ID. 7 Pro S: Batéria a nabíjanie
Spočiatku ponúkal VW ID 7 výlučne 82 / 77 kWh akumulátor (hrubá / využiteľná kapacita). Ponuka sa však po novom rozšírila a s modelovým rokom 2025 prichádza s ešte väčšou batériou s kapacitou 91 kWh (využiteľná kapacita 86 kWh). Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC za 26 minút. Zástavbu tejto najväčšej batérie umožňuje práve dlhý rázvor vozidla, napríklad do kratšieho Enyaqu sa nezmestí.

Rozdiel v hmotnosti oproti variantu Pro so 77-kilowatthodinovou baterkou akceptovateľných 60 kg, ktoré našťastie neubudli z užitočnej hmotnosti. Tá sa stále pohybuje približne v rozmedzí 530 až 536 kilogramov.
Predohrev akumulátora je k dispozícii buď automatický (po zadaní nabíjacej stanice ako cieľa do vstavanej navigácie), alebo manuálne aktiváciou virtuálneho tlačidla v infotainmente.

Pohonné ústrojenstvo verzie Pro S sa od skôr testovaných variantov Pro (s menšou baterkou) nelíši. Modely Volkswagen ID.7 Pro S rovnako disponujú elektromotorom APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a pohonom zadnej nápravy.
Nabíjacia krivka
Nabíjanie sme samozrejme vyskúšali aj my, a to rovno na najvýkonnejšej 400 kW nabíjacej stanici od ZSE Drive s predohriatym akumulátorom. Tam sme absolvovali nabíjanie v takmer celom bežne používanom pásme 4-94 % SoC. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (200 kW) sa nám podarilo mierne prekročiť – dosiahli sme až 201,7 kW.

Výrobcom udávaný čas nabitia Volkswagen ID. 7 Pro S s 91 kWh akumulátorom z 10-80 % SoC na úrovni 26 minút sme však počas tohto merania nedosiahli. Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % nám trvalo 28 minút, pri čom k prúdovému obmedzeniu z 500 na 300 A došlo už v cca. tretine nabitia akumulátora.
Dôvod priamo súvisí s jednou z hlavných nevýhod 400 V architektúry. Na dosiahnutie vysokého nabíjacieho výkonu (kW) totiž kvôli nižšiemu napätiu (V) treba o to vyšší prúd (A). To znamená vyššie straty, aj vo forme tepla. Práve toto veľké teplo sa stalo príčinou dramatického poklesu v nabíjacej krivke, kedy došlo ku obmedzeniu nabíjacieho prúdu pravdepodobne z dôvodu vysokej teploty. Podotýkame, že v čase skúšobného nabíjania (neskoro večer na konci októbra) bola vonkajšia teplota len 11 stupňov Celzia – na obed uprostred leta a bez krytých stojanov bude teplota podstatne väčší problém.

Priemerný nabíjací výkon však na pomery 400 V vozidiel dosiahol v meranom okne 10-80 % slušných 137,7 kW. Čo to znamená v praxi? Na nabíjačku sme zavítali po diaľničnej jazde. Prvých 100 kilometrov dodatočného diaľničného dojazdu sa nám dobilo po 6 minútach nabíjania. Zvýšenie dojazdu o 200 kilometrov zaberie cca. 13 minút a na nabitie +300 diaľničných kilometrov potrebujete 22-minútovú prestávku.
Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro S: Spotreba a dojazd
Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu Volkswagen ID.7 Tourer Pro S kombinovanú spotrebu 14,4 kWh / 100 kilometrov a dojazd až 670 kilometrov. Ani s plne nabitým vozidlom sme však na displeji hodnotu cez 600 km nevideli, to však záleží aj od jazdného štýlu predchádzajúcich jázd.

Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 11,7 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 14 stupňoch Celzia. Podotýkame, že vozidlo už bolo obuté na zimných pneumatikách, ktoré majú negatívny vplyv na spotrebu. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni okolo 735 kilometrov.
| Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - zimné pneu | |||
|---|---|---|---|
| Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
| Dacia Spring | 10,9 kWh / 100 km | 246 km | 4 °C |
| Volkswagen ID.7 Pro S Tourer | 11,7 kWh / 100 km | 735 km | 14 °C |
| Hyundai Inster Long Range | 12,4 kWh / 100 km | 370 km | 5 °C |
| Mini Aceman E | 12,9 kWh / 100 km | 298 km | 4 °C |
| Škoda Elroq 85 | 13,6 kWh / 100 km | 566 km | 17 °C |
| Škoda Elroq 60 | 13,7 kWh / 100 km | 430 km | 9 °C |
| Mini Aceman SE | 13,9 kWh / 100 km | 354 km | 3 °C |
| Škoda Superb Combi PHEV | 14,0 kWh / 100 km | 141 km (plug-in hybrid) | 14 °C |
| Ford Explorer MAX AWD | 14,1 kWh / 100 km | 560 km | 16 °C |
| MG HS PHEV | 14,6 kWh / 100 km | 125 km (plug-in hybrid) | 6 °C |
| Cupra Born VZ | 16,5 kWh / 100 km | 478 km | 3 °C |
| Porsche Macan Turbo | 17,7 kWh / 100 km | 537 km | 3 °C |
| Renault Master E-Tech EV87 | 19,2 kWh / 100 km | 453 km | 17 °C |
| Porsche Panamera Turbo S | 20,5 kWh / 100 km | 106 km (plug-in hybrid) | 13 °C |
| BMW M5 | 21,6 kWh / 100 km | 86 km (plug-in hybrid) | 3 °C |
| Mercedes-Maybach EQS 680 SUV | 21,8 kWh / 100 km | 541 km | 3 °C |
| Audi Q8 e-tron Edition Dakar | 22,8 kWh / 100 km | 465 km | 6 °C |
| Mercedes-Benz EQV 300 | 22,9 kWh / 100 km | 393 km | 2 °C |
| Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology | 26,4 kWh / 100 km | 439 km | 4 °C |
| Audi SQ6 e-tron | 27,0 kWh / 100 km | 351 km | 3 °C |

Samozrejme sme novinku vyskúšali aj na diaľnici, kde bude pravdepodobne hltať najviac kilometrov. Pri obvyklej priemernej rýchlosti 120 km/h bola spotreba VW ID 7 Tourer Pro S na diaľnici na výbornej úrovni 19,9 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd 432 kilometrov.
Technické údaje Volkswagen ID.7 Tourer Pro S
| Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 961 x 1 862 x 1 543 mm, rázvor 2 971 mm |
| Pohotovostná hmotnosť | 2 243 kg |
| Celková hmotnosť | 2 700 kg |
| Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 200 kg brzdený (pri 8 % stúpaní) |
| Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,25 |
| Maximálny výkon elektromotora | 210 kW (286 k), pohon zadnej nápravy |
| Najvyšší 30-minútový výkon elektromotora | 89 kW (121 k) |
| Krútiaci moment | 545 Nm |
| Kombinovaná spotreba (WLTP) | 14,4 kWh / 100 km |
| Kombinovaný dojazd (WLTP) | 670 km |
| Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 6,7 s |
| Kapacita batérie | 91 kWh (86 kWh využiteľných) |
| Maximálny výkon DC nabíjania | 200 kW |
| Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
| Objem batožinového priestoru | 605 l / 1 714 l |
| Cena testovaného vozidla | 62 950 € |
Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro S: Cena a výbava
Základná cena Volkswagen ID.7 s aktuálnym bonusom 5 000 € štartuje na sume 51 290 eur s DPH. Cena za karosériu kombi je len len o 800 eur vyššia v porovnaní s liftbackom.

Taktiež príplatok za akumulátor s väčšou kapacitou (+ 9 kWh), resp. dojazdom (+cca. 85 km) je viac než akceptovateľných 2 900 eur. Akciový model ID.7 Tourer Pro S Limited s lepšou výbavou a bonusom 5 000 € začína od 56 990 eur s DPH. K tomu však ešte pribudlo niekoľko príplatkových položiek. Cena testovaného vozidla VW ID7 Tourer Pro S po započítaní bonusov bola 62 950 eur s DPH.
Konkurencia je v tomto segmente už tradične slabšia. Hoci za uplynulé dva roky pribudlo na trh viacero veľkých elektrických kombi, spravidla ide o vozidlá prémiových výrobcov, ako napríklad Audi A6 e-tron Avant, či BMW i5 Touring.

Podobnú cenovku ako Volkswagen prinesie o triedu menší Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. Ten však neponúkne tak priestranný interiér ani batožinový priestor, na druhú stranu od neho očakávame ešte lepšiu spotrebu a dojazd (až 761 kilometrov).
Galéria
Test Volkswagen ID.7 Tourer Pro S: Záverečné hodnotenie
Volkswagen ID.7 už od svoju vstupu na trh ponúka výbornú hodnotu za požadovanú cenu. Taktiež ide o jediné veľké elektrické kombi spomedzi neprémiových značiek. Hoci jeho dizajn nemusí sadnúť každému, nám sa aj dva roky po premiére stále páči. Vyššia stavba karosérie (kvôli relatívne vysokej baterke v podlahe) vyjde v ústrety aj tým, ktorí sa obzerajú po SUV či crossoveroch.
Verzia s najväčšou baterkou potom znamená skutočnú špičku v rámci 400 V technológie, hoci 800 V elektromobily sú z pohľadu času nabíjania ešte o krok vpred. Snaží sa to oplatiť výbornou efektivitou a nízkou spotrebou, ktorá sa potom odrazí na dlhom dojazde. S minimálnym príplatkom oproti základnej verzii by sa tak mohlo zdať, že variant Pro S s najvyššou kapacitou akumulátora sa oplatí každému. Má však aj svoje nevýhody, najmä vo vyššej hmotnosti, ktorá sa okrem iného na rozbitých slovenských okreskách odráža na zníženom komforte.

Rozhodnutie či ísť do najväčšej baterky alebo nie tak záleží najmä na vašom spôsobe využitia auta. Ak jazdíte často po kvalitnej diaľnici na vzdialenosti viac než 400 kilometrov a nechcete nabíjať, určite siahnite po verzii Pro S. Ak sa však častejšie pohybujete po meste či okreskách, neprekonávate na dennej báze veľké vzdialenosti a v prípade dlhej cesty si aj tak radi spravíte párminútovú prestávku, tento neveľký príplatok radšej investujte do komfortnej výbavy vozidla. V tomto smere naozaj má čo ponúknuť.
✅ Klady
- Kvalitný a priestranný interiér
- Výborné masážne sedačky
- Vstup, tvar a objem batožinového priestoru
- Nízka spotreba elektrickej energie a dlhý dojazd
- Pomer cena/protihodnota
❌ Zápory
- Cítiť vyššiu hmotnosť vozidla na komforte aj jazdných vlastnostiach
- U vodiča iba dva spínače otvárania okien spoločné pre predné a zadné okná
- Chýbajúce pádla pod volantom na ovládanie rekuperácie
- Absencia predného batožinového priestoru










































