Ikonický Jeep Wrangler azda netreba nikomu podrobne predstavovať. Nadväzuje na legendárny vojenský „džíp“ Willys, ktorého civilná verzia Jeep CJ (civilný Jeep) oslavuje tento rok 80. výročie. Vtedy však išlo o malé autíčko s výbornou priechodnosťou.
Jeho duchovný nasledovník, testovaný Jeep Wrangler v súčasnej generácii JL, je totiž až o polovicu dlhší (3,3 vs. takmer 4,9 metra) a až 2,5-násobne ťažší (prvý Willys vážil menej než jednu tonu). To napovedá, že okrem dizajnu a ambícii v teréne budú mať tieto autá po 80 rokoch spoločného len pramálo. Hoci sa stále vyrába v 3-, aj 5-dverovej verzii, v Európe je dostupná len dlhšia z tejto dvojice, s prívlastkom Unlimited.
Postupom času sa tak z malého a ľahkého autíčka stal poriadny mastodont. Emisná legislatíva však dostala pod kapotu už výlučne benzínové štvorvalce, v našom prípade s doplnkovým plug-in hybridným pohonom. Je to ešte stále poctivý off-road?
Test Jeep Wrangler 4xe Rubicon: Karoséria a dizajn
Karoséria stále obsahuje typické prvky dizajnu, ako napríklad okrúhle predné svetlomety, 7 vertikálnych otvorov v prednej maske, či radikálne vystúpené blatníky a nárazníky z obrysu karosérie.

Tá je sama o sebe poriadne hranatá. Na jednu stranu vďaka tomu Jeep Wrangler pôsobí masívne, na druhú stranu sa to spolu s ďalšími ikonickými dizajnovými prvkami negatívne premieta do aerodynamiky vozidla.
Koeficient odporu vzduchu je totiž na úrovni cx = 0,454, čo z neho robí asi najmenej aerodynamické vozidlo aké sme kedy testovali. Negatíva sa potom prejavia vo vyšších rýchlostiach vo forme zvýšenej úrovne hluku a najmä spotreby.

Imidžové a hranaté detaily ozdobujú auto z každej strany. Na boku vidíme hranaté spätné zrkadlá v tvare lopaty, či hranaté vystúpené kľučky bočných dverí. Tie sa mimochodom v porovnaní s predchádzajúcou generáciou otvárajú podstatne jednoduchšie, keďže už netreba zatláčať tlačidlo, ale stačí len potiahnuť rúčkou.
Zadnej časti dominuje rezervné koleso s koženkovým krytom na dverách batožinového priestoru. Hranaté zadné svetlá taktiež vytŕčajú z obrysu vozidla.

Absencia rámu okna piatych dverí predznamenáva, že sa neotvára spolu s lakovanou časťou. Zatiaľ čo tá sa otvára spolu s rezervou doboku (s čím treba počítať pri pozdĺžnom parkovaní), zadné sklo sa otvára na pneumatických vzperách dohora.
S trochou snahy je z neho kabriolet
Je totiž súčasťou dielu demontovateľnej strechy (tzv. hard-top). Tá môže byť buď lakovaná vo farbe vozidla, alebo v nelakovanom čiernom plastovom vyhotovení, ktoré podľa nás Jeepu pristane viac.

Nemá nosnú funkciu a je možné ju úplne odmontovať. Strecha je v podstate len krytom, aby do vozidla nenapršalo a tuhosť tu zabezpečuje rám kabíny.
Strecha sa v našom prípade skladá z troch častí – najväčší diel siaha od úrovne B-stĺpikov až dozadu a obsahuje aj spomínané zadné sklo. Dva samostatné strešné poklopy nad hlavami spolujazdcov sa dajú odmontovať jednoducho prostredníctvom štyroch páčok, čo sme v lete aj neraz využili.

Pri jazde s otvorenými zadnými bočnými oknami (avšak zatvorenými prednými) sa dá aj pri rýchlosti cca. 50 km/h jazdiť relatívne bez prievanu v kabíne. Na druhú stranu, treba počítať s tým, že slniečko vám praží rovno na hlavu ako v kabriolete.
Odmontovať sa dajú aj bočné dvere, ktoré držia na odhalených pántoch. K dispozícii sú prípadne aj dvojdielne bočné dvere, ktoré oddeľujú lakovanú-plechovú časť od rámu bočného okna.

Zaujímavosťou je, že tento červený džíp prebúdzal veľkú nevraživosť u všetkých psov v jeho okolí. Akýkoľvek aj najroztomilejší pes v blízkosti idúceho auta po ňom vyslovene agresívne štekal. Príčina ostáva záhadou – či z dôvodu sýtej červenej farby, veľkých kolies, hlukovej frekvencie terénnych pneumatík alebo pohonu samotného.
Test Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 2025: Interiér a batožinový priestor
Zatiaľ čo zvonku vplyvom hranatých tvarov Jeep vyzerá, že ide o obrovské auto, interiér vás presvedčí o opaku. Kabína je totiž oproti vonkajším rozmerom podstatne menšia.

Predné sedadlá sú veľmi príjemné aj na dlhšie cesty. Rovnako ako zvyšok interiéru, aj na nich nájdeme odolné, no stále príjemné materiály. Našu vrcholnú verziu Rubicon potom ešte zdobí modré prešívanie a výrazné logo.
Chválime prítomnosť množstva madiel – na stĺpiku každých bočných dverí a pre predného spolujazdca aj na palubnej doske. Tie sú nápomocné nielen pri jazde v ťažkom teréne, ale aj pri nastupovaní do takéhoto vozidla.
V pozdĺžnom smere je dostatok miesta aj vzadu, no keďže ide o vozidlo s rámovou konštrukciou, nohy cestujúcich sú pomerne vysoko. Naopak výhodou tohto riešenia je, že do priestoru kabíny nezasahuje žiadny stredový tunel.

Na prvý pohľad však vidíme ochranný rám, ktorý je v podstate klietkou. Končí za hlavami zadných pasažierov, nezasahuje až úplne dozadu. V mieste nad bočnými dverami sa potom nachádzajú hlavové airbagy, ktoré sú integrované do plastového krytu v ráme.
Práve zadná časť rámu celkom intenzívne zasahuje aj do batožinového priestoru, ktorý tým trochu stráca na využiteľnosti (najmä v pomere k vonkajším rozmerom).

Objem batožinového priestoru plug-in hybridu Jeep Wrangler 4xe je 533 litrov, čo je o 15 litrov menej v porovnaní so spaľovýkom. Po sklopení zadných sedadiel vieme dosiahnuť objem až 2 050 litrov.
Kokpit a infotainment
Za volantom je to potom o príjemnej kombinácii moderného s tradičným. Tu sa inžinierom podarilo skutočne nájsť optimum kombinácie toho najlepšieho z oboch svetov.

Klasicky pôsobiace ručičkové budíky otáčkomera a využitia výkonu v strede dopĺňa 7-palcový farebný displej. Dokáže zobraziť obrovské množstvo parametrov v peknom grafickom spracovaní.

Uprostred prístrojovej dosky nájdeme 12,3″ dotykový displej s navigáciou. Ten podporuje aj bezdrôtové Apple CarPlay, či Android Auto. To sme využívali najmä pre hudbu a navigáciu, keďže tá vstavaná mala dezorientovaný kompas a večne nám ukazovala, ako keby sme išli mimo cesty. Raz za niekoľko sekúnd sa našla, no potom sme opäť podľa nej smerovali úplne mimo.

Na displeji si môžete zobraziť napríklad aj pohľad prednej či zadnej kamery. Má celkom príjemné rozlíšenie, hoci jej kvalita nie je optimálna. Hlavne v teréne vás poteší tlačidlo aktivácie čistenia kamier.
Na druhú stranu asi tretinu pohľadu prednej kamery zaberá predný nárazník. Síce je dobre chránená, no mala by práve ukazovať čo je pred, a najmä pod vozidlom. Toto má Géčkový Mercedes s dvomi prednými kamerami vyriešené podstatne lepšie.

Uvítali by sme aj možnosť bočných kamier, či 360-stupňový pohľad. Nielen kvôli parkovaniu, no najmä pre jazdu v teréne, keďže výhľad z tohto auta je dosť biedny.
Pod centrálnym displejom potom zažívame návrat do starého sveta. Desiatky tlačidiel na ovládanie klimatizácie, jazdného režimu (hybridný, elektrický a šetrenie batérie), či maximálnej intenzity rekuperácie. Sú tu aj kolieskové ovládače hlasitosti, dokonca aj tlačidlá ovládania bočných okien sa nachádzajú v strede – keďže dvere sú odnímateľné.

Okrem toho tu nájdeme ešte aj zapaľovač, či pestré možnosti káblovej konektivity zariadení, vrátane tých postarších (AUX, USB-A, USB-C).
Plug-in hybrid Jeep Wrangler 4xe: Pohonné ústrojenstvo
Kto bol zvyknutý na 2,8-litrový diesel s označením CRD, 3,6-litrový benzín alebo 6,4-litrový V8 HEMI asi pri pohľade do aktuálnej ponuky zostane sklamaný. V ponuke sú len dva varianty, pri čom oba vychádzajú z 2,0-litrového benzínového štvorvalca s turbom. Výkon tohto spaľovacieho motora je však solídnych 200 kW, resp. 272 koní.

Plug-in hybrid vychádza z rovnakého základu, avšak dáva k nemu niečo navyše. Prvý s výkonom 107 kW (145 koní) a krútiacim momentom 245 Nm je pripojený ku spaľovaciemu motoru a slúži na pohon vozidla. Okrem spolupráce so spaľovacím motorom môže v prípade potreby fungovať aj ako generátor. Druhý elektrický generátor inštalovaný na prevodovke a spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou a rekuperáciou ukladá kinetickú energiu do akumulátora na ďalšie použitie.
V našom prípade tak hovoríme o systémovom výkone 280 kW, resp. 380 koní. Maximálny krútiaci moment sústavy je 637 Nm. Z 0-100 km/h zrýchli za 6,5 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 156 km/h. Tu sú limitom hlavne terénne pneumatiky a terénna zadná náprava. „Civilnejšia“ verzia Sahara 4xe dosiahne maximálnu rýchlosť až 177 km/h.

Oproti základnej benzínovej verzii Jeep Wrangler 2.0 Turbo GDI Rubicon je však plug-in hybrid ťažší o rovných 375 kg. Z pohľadu prípustného užitočného zaťaženia však paradoxne PHEV víťazí. Naopak zatiaľ čo s benzínovým Wranglerom utiahnete príves s hmotnosťou takmer 2,5 tony, plug-in hybrid dovolí ťahať len 1 578 kg.
Off-road funkcie a vlastnosti v teréne
Hoci sa to netýka nutne terénu, no hneď na začiatok musíme pochváliť obratnosť vozidla. Budete prekvapení na akom malom priestore sa s ním dokážete otočiť (priemer otáčania 12,28m).

Keďže ide o vrcholný Rubicon, teda verziu určenú do ťažkého terénu, zodpovedá tomu aj jeho výbava. V porovnaní so základnou Saharou dostal navyše A/T pneumatiky so 17″ diskami kolies (oproti celoročným 18-kam), alebo redukčnú prevodovku s prevodovým pomerom 4:1 (oproti 2,72:1 pri Sahare).

Jej volič však najmä v cestnom režime celkom úspešne tlačí vodiča do kolena. Tradičný volič smeru jazdy s historickým Willysom dopĺňa aj klasická mechanická ručná brzda, akú už v cestných autách bežne nenájdeme.

Odlišný prevodový pomer dostala aj zadná náprava (4:1 vs. 3,45:1), v tomto prípade s plávajúcou osou. Nájdeme tu potom aj skutočnú uzávierku predného aj zadného diferenciálu, či elektronicky odpojiteľný stabilizátor prednej nápravy.

Tieto prvky dopĺňajú vlastnosti ako brodivosť až 762 mm, svetlá výška 252 mm, či nájazdový uhol až 36 stupňov. Prejazdový uhol 20,8 stupňa dlhého modelu Jeep Wrangler Unlimited je samozrejme horší oproti krátkej 3-dverovej verzii, zadný nájazdový uhol je potom 31,4 stupňa.

Na nerovnom povrchu sa Wrangler cíti ako doma. Rovnako ako s elektrickým Géčkom, aj tu platí, že auto sa správa oveľa istejšie na rozbitej ceste, než na hladkom asfalte. 50-ka či 60-ka na poľnej ceste sú príjemné cestovné rýchlosti. Na druhú stranu si budete musieť zvyknúť na spevnených povrchoch neustále korigovať smer riadenia, hoci v porovnaní s minulosťou to je o poznanie lepšie.
PHEV Jeep Wrangler 4xe: Batéria a nabíjanie
Kapacita akumulátora plug-in hybridu Jeep Wrangler 4xe je 17,3 kWh, no využiteľná kapacita je len 13,3 kWh. Batéria tak disponuje relatívne veľkým „bufferom“, ktorý umožňuje pracovať aj s naoko vybitým autom, či naopak rekuperovať aj pri „plnej baterke“.

Plug-in hybrid je vybavený aj palubnou AC nabíjačkou s výkonom 7,4 kW. Nabitie takto veľkej baterky z 0 do 100 % podľa výrobcu trvá „menej než 3 hodiny“. Nám sa počas testu z 0 na 93 % vozidlo nabilo za necelé 2 hodiny (na 22 kW / 32 A nabíjacej stanici).
Niekoľkokrát nám však nabíjanie prekazila vlastnosť, ktorá je typická pre niektoré francúzske vozidlá. Ide o to, že v bode, kedy auto odomknete/otvoríte niektoré dvere, sa nabíjanie preruší (auto vypíše chybu nabíjania). Niekoľkokrát sme tak odišli spokojní od auta a vrátili sa k nemu po niekoľkých hodinách s tým, že nabíjanie sa prerušilo hneď na začiatku…

Krátko po úspešnom spustení nabíjania sme si z auta ešte vyberali osobné veci, či bicykel, a od toho bodu sa už auto nenabíjalo. Na toto si treba dávať pozor, je to veľmi nepríjemné vrátiť sa po 2-3 hodinách k nenabitému autu.
Test Jeep Wrangler 4xe Rubicon: Spotreba a dojazd
Jeep Wrangler je ťažký offroad a nikto od neho nečaká, že bude lámať rekordy v nízkej spotrebe. O tom, že o spotrebu sa zákazníci zrejme nezaujímajú svedčí to, že spotrebu elektrickej energie sme v infotainmente nikde nenašli. K dispozícii sú rôzne grafy, štatistiky prejdenej vzdialenosti na elektriku a hodnoty aktuálneho výkonu, no konkrétny údaj v kWh / 100 km vám auto neukáže.

Automobilka udáva pre túto konkrétnu konfiguráciu hodnotu 26,6 kWh / 100 km v kombinovanom cykle WLTP. Podľa výpočtu z využiteľnej kapacity batérie a dojazdu sa spotreba v čisto elektrickom režime počas testu pohybovala okolo 30 kWh / 100 km. S plne nabitým akumulátorom dokážete prejsť prinajlepšom okolo 40 kilometrov. To zodpovedá výrobcom udávanej hodnote elektrického dojazdu na úrovni 38 km.
Na druhú stranu, výrobcom udávaná hodnota WLTP spotreby paliva 4,3 litra na 100 kilometrov je skôr teoretickým výpočtom s vysokým podielom elektrickej jazdy a pre zákazníka nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu. V kombinácii so 65 litrovou palivovou nádržou môžete uvažovať o teoretickom kombinovanom dojazde okolo 600 kilometrov, no treba brať do úvahy, že dynamickejšia jazda vám z očakávaného dojazdu poriadne ukrojí.

Naopak prípadná jazda po meste vie byť aj s vybitým akumulátorom vďaka účinnej rekuperácii relatívne hospodárna a pri minimálnej premávke sme dokázali jazdiť za rovnakých 11 litrov na 100 km. S rastúcim počtom rozbehov a úplných zastavení relatívne ťažkého vozidla vie podstatne narásť.
Na diaľnicu si ho nekupujte
Ako však napovedá koeficient odporu vzduchu cx = 0,454, ťažkosti prichádzajú vo vyšších rýchlostiach. Optimálna cestovná rýchlosť vozidla je približne do 110 km/h. Nad túto hranicu začína byť v kabíne výrazný hluk od kolies a spotreba rastie rýchlo cez 15 l / 100 km. Paradoxne aerodynamický hluk veľmi nepočuť – jednak kvôli dobrej izolácii, no hlavne kvôli veľmi hlučným terénnym pneumatikám.

Celkovo sme počas týždňového testu najazdili takmer 1 000 kilometrov v rôznych režimoch – ani na diaľnici sme sa však ku 130-ke radšej nepribližovali. Výsledná spotreba benzínu sa za tento čas ustálila na na 11,0 l / 100 km. Takýto údaj sa od vozidla takejto veľkosti, tvaru a výkonu dal v danom ročnom období očakávať a nie je pre nás prekvapením – keď tak skôr pozitívnym. Vozidlo sme sa snažili aj nabíjať, no nie vždy sa nám to kvôli vyššie spomenutému podarilo – celkovo sme nabili len okolo 20 kWh. Vďaka plachteniu a rekuperácii sme však s vypnutým spaľovacím motorom prešli takmer štvrtinu vzdialenosti (240 km).
Technické údaje Jeep Wrangler 4xe Rubicon
Rozmery | 4 882 x 1 894 x 1 848 mm, rázvor 3 008 mm |
Svetlá výška | 253 mm |
Maximálna brodivosť | 762 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 383 kg |
Celková hmotnosť | 2 903 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 578 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,454 |
Objem a počet valcov spaľovacieho motora | 1 995 cm3 (R4) |
Palivo | Benzín |
Maximálny výkon spaľovacieho motora | 200 kW (272 koní) |
Krútiaci moment spaľovacieho motora | 400 Nm |
Maximálny výkon elektromotora | 107 kW (145 koní) |
Krútiaci moment elektromotora | 245 Nm |
Kombinovaný výkon sústavy | 280 kW (380 k), pohon oboch náprav (AWD) |
Systémový krútiaci moment | 637 Nm |
Kapacita akumulátora | 17,3 kWh (13,3 kWh využiteľných) |
Kombinovaná spotreba el. energie (WLTP) | 26,6 kWh / 100 km |
Udávaný dojazd na el. pohon (WLTP) | 38 km |
Maximálna rýchlosť pri čisto elektrickom pohone | 130 km/h |
Maximálna rýchlosť | 156 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,5 s |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 7,4 kW |
Objem batožinového priestoru | 533 / 2 050 l |
Cena testovaného vozidla | cca. 85 000 € |
Test Jeep Wrangler 4xe: Cena a výbava
Základná cena Jeep Wrangler štartuje na sume 68 990 eur s DPH. V tomto prípade ide o verziu Sahara so spomínaným benzínovým dvojlitrom s výkonom 200 kW. Terénnejší Jeep Wrangler Rubicon potom začína na cene 71 490 € s DPH.

Plug-in hybrid Jeep Wrangler 4xe aktuálne nemá zverejnený slovenský cenník, túto informáciu sa nám nepodarilo do času publikácie získať ani od slovenského zastúpenia. Vychádzajúc z cien v Českej republike alebo v Rakúsku by mala byť cenovka základného PHEV na úrovni 82-tisíc eur, cena Jeep Wrangler 4xe Rubicon sa pohybuje okolo 85-tisíc eur s DPH. Táto verzia už obsahuje takmer všetky prvky voliteľnej výbavy, najmä tej off-roadovej.
Konkurencia
Tradičnou konkurenciou pre Jeep je napríklad Land Rover Defender 110. Ten v súčasnej generácii vyrábanej v Nitre prišiel o ikonický hranatý dizajn, pôsobí už na prvý pohľad ako moderné auto. V ponuke je za cenu 71 918 € s 3,0-litrovým dieselovým šesťvalcom, nájdeme tu aj verziu s 5,0-litrovým benzínovým motorm V8 s kompresorom. Taktiež sa ale vyrába ako plug-in hybrid s cenovkou od 83 027 eur s DPH.

Rovnako ponúkne 2,0-litrový štvorvalcový benzínový motor s kombinovaným výkonom 221 kW (300 koní). Elektrický dojazd Land Rover Defender PHEV je na úrovni 44-48 kilometrov, porovnateľná je aj 7 kW jednofázová palubná AC nabíjačka, či kapacita akumulátora (15,4 kWh). Veľkou výhodou Defenderu v porovnaní s Jeepom je možnosť rýchleho DC nabíjania výkonom až 32 kW.
Ďalšou klasikou na trhu je Mercedes-Benz triedy G. Ide však o podstatne luxusnejšie vozidlo, ktorého základná cena štartuje na cca. dvojnásobku vyššie spomenutých modelov.

V ponuke je buď s benzínovým alebo naftovým pohonom, koncom minulého roka portfólio rozšíril aj elektromobil Mercedes-Benz G 580 EQ. Plug-in hybridný Mercedes G však v ponuke nenájdeme.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Jeep Wrangler Rubicon 4xe je jedinečné auto a právom mu patrí miesto na vrchole ponuky. Jeho klasický dizajn je rozpoznateľný už z diaľky a rozhodne nikoho neurazí. Chválime aj možnosť demontáže strešných či bočných panelov, ktoré auto v lete premenia na kabriolet, či plážovú buginu.
Toto však nie je auto do mesta a už vonkoncom nie na diaľnicu. To platí dvojnásobne pri verzii Rubicon s terénnymi pneumatikami a kratším prevodovým pomerom. Jej primárne určenie je do terénu, kde exceluje už vo fabrickom vyhotovení bez dodatočných úprav.

V porovnaní s drahšou konkurenciou dokáže zaujať aj rozumnou cenou, navyše jeho hybridný pohon funguje naozaj dobre. Jeho slabinou je ale slabá palubná nabíjačka a malá kapacita akumulátora. Vzhľadom na charakter vozidla to znamená 2-3 hodiny nabíjania na 30-40 kilometrov jazdy. Aj po vyčerpaní tejto energie však dokáže jazdiť efektívne a príjemne.
✅ Klady
- ikonický dizajn
- ľahko demontovateľné strešné panely
- odolné materiály v interiéri
- odhlučnenie od aerodynamického hluku
- výborná obratnosť
- špičkové schopnosti v teréne
- efektívny hybridný pohon
❌ Zápory
- nastupovanie/vystupovanie si vyžaduje určitú dávku cviku
- priestor v kabíne/kufri nezodpovedá vonkajším rozmerom vozidla
- relatívne malý akumulátor s krátkym elektrickým dojazdom
- iba jednofázová AC nabíjačka
- neukazuje spotrebu elektrickej energie
- pri otvorení dverí sa preruší nabíjanie
- vysoká spotreba a úroveň hluku od pneumatík vo vyšších rýchlostiach