Pár rokov dozadu datujeme obdobie, kedy nové modely BMW budili kontroverzné ohlasy. Vôbec nie tým, že by boli zlé, no množstvo automobilových fanúšikov nebolo ochotné pripustiť odvážnejší dizajn, či moderné technológie. Jedným z týchto modelov bolo v roku 2020 aj elektrické SUV, ktoré tento rok na jar podstúpilo omladzovaciu kúru. Test BMW iX po facelifte pre modelový rok 2026 prezradí, čo všetko sa zmenilo.
Okrem množstva pozitívnych zmien sme však odhalili jeden aspekt, na ktorý sa pri modernizácii akoby pozabudlo. Ako sa nám s ním týždeň spolunažívalo a čím nás zaujalo?
Test BMW iX xDrive 45 Facelift 2025: Karoséria a dizajn
Dizajn karosérie od prvého dňa budil pozornosť, a to sa nezmenilo ani po facelifte. Treba však uznať, že jemnými korekciami sa ho podarilo priblížiť ku zvyšku produkcie mníchovskej automobilky a za nás ide o posun vpred.

Prednej časti dominuje obrovská predná maska (v tvare ikonických ľadviniek BMW), ktorá je však samozrejme len dizajnovým prvkom a v skutočnosti je plná. Otvory nájdeme len v spodnej časti predného nárazníka, častokrát zakryté aktívnymi klapkami. Novinku predstavuje možnosť voľby podsvietenia obrysu prednej masky, ako tomu bolo aj v našom prípade.

Od iných modelov sa líši aj použitím panelov z uhlíkových vlákien. Karbón tu nebol použitý na celý monokok ako v prípade menšieho elektromobilu BMW i3, no jeho odhalená štruktúra zaujme pri otvorených bočných dverách. Okrem iného bol totiž použitý v oblasti B-stĺpika či vnútorných prahov.

Už tradične chválime výber šedomodrej metalízy, v ktorej bolo lakované aj minulý rok testované BMW 330e. Táto farba Arctic Race Blue pôsobí veľmi elegantne a nadčasovo. K väčšine modelov BMW sa veľmi hodí a vyniknú na nej aj športové kontrastné prvky, či 22-palcové aerodynamické kolesá s leštenou čelnou plochou.

Ešte viac než spredu sa nám dizajn BMW iX pozdáva zozadu. Horizontálne zadné LED svetlá majú hladkú grafiku a tak ako pri predchodcovi, aj po facelifte sú buď červené v základných verziách, alebo s čierno-bielou grafikou pri vrcholnom variante.
Aerodynamika a jazdné vlastnosti
Samostatnou kapitolou je aerodynamika. Tá je na pomery takto veľkých SUV (skoro 5-metrov na dĺžku) na výbornej úrovni s koeficientom odporu vzduchu cx = 0,25.

Spolu s karbónovou konštrukciou prispieva k pocitu ľahkosti z jazdy, ktorý je pri veľkých elektrických SUV netradičný. Auto veľmi ochotne mení smer, nízke ťažisko dovoľuje relatívne športové nastavenie vzduchového podvozku so zachovaním poriadnej dávky komfortu.

Riadenie je taktiež veľmi presné a BMW iX ako celok pôsobí veľmi agilne. V tejto triede by sme jazdným vlastnostiam BMW iX konkurenciu hľadali len ťažko, zmeniť to môže príchod nového elektromobilu Porsche Cayenne. Zatiaľ má k tomu najbližšie Audi Q6 e-tron postavené na rovnakej platforme PPE, no to je o takmer 20 cm kratšie a nepôsobí tak komfortne.
Elektromobil BMW iX Facelift 2025: Interiér a batožinový priestor
Netradičný a pomerne strohý dizajn pokračuje aj v interiéri, subtilná palubná doska hostí len výduchy ventilácie a hranatý „levitujúci“ panel s integrovanými displejmi digitálneho prístrojového štítu a centrálneho infotainmentu.

Fanúšikov tradičných BMW tu však poteší klasický otočný ovládač iDrive v krištáľovom dizajne. Tento dizajn aplikovali aj na ovládače nastavenia predných sedadiel, ktoré však pri ostrom slnečnom žiarení ho občas dokážu odraziť aj vodičovi do očí.
Výpočet netradičných prvkov môže pokračovať ostrovčekom s lakťovou opierkou – keďže od prvej chvíle išlo o vozidlo koncipované ako elektromobil, nepotrebuje mať po celej dĺžke kabíny stredový tunel. Vďaka tomu pôsobí interiér vzdušnejšie a priestrannejšie.

Príjemný posed zaručujú predné sedadlá, v našom prípade ide o športové z paketu M Sport. Čiernou kožou čalúnená prostredná časť je zboku obkolesená šedou alcantarou. Krížom cez operadlo sa potom tiahne trikolóra divízie BMW M.

Rovnako je to aj na zadných sedadlách, prešívanie koženého čalúnenia je riešené netradične do uhlopriečky. Minimalistický charakter interiéru potom zvýrazňuje absencia členenia zadných sedákov.

Medzi komfortné prvky v kabíne potom môžeme zaradiť vyhrievané sedadlá (vpredu aj ventilované s jednoduchšou masážnou funkciou), vyhrievaný volant aj čelné sklo, či elektrické dovieranie dverí (soft-close).
BMW iX ponúkne batožinový priestor s (v rámci segmentu) pomerne skromným objemom 500 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá batožinový priestor zväčšiť až na objem 1 750 litrov.

O tom, že nejde primárne o nákladný prepravník, ale o prémiové a štýlové auto svedčí aj malý otvor batožinového priestoru. Bohužiaľ pri BMW iX nenájdeme ani predný batožinový priestor (frunk).
Pohonné ústrojenstvo
BMW iX sa po facelifte vyrába v troch variantoch pohonu, vždy však ide o dvojicu elektromotorov, a teda pohon 4×4. Na trh prišla nová základná verzia xDrive45 (ktorá nahradila predchádzajúci základ xDrive40) s maximálnym výkonom 300 kW (408 koní) a krútiacim momentom 700 Nm.

Prostredný variant BMW iX xDrive60 (namiesto xDrive50) posilnil na 400 kW (544 koní) a vrcholná verzia BMW iX M70 (namiesto M60) posilnila o 40 koní na 659 koní, resp. 485 kW. Na pomery elektrických SUV ponúka vysokú maximálnu rýchlosť až 250 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Nami testovaná základná verzia xDrive 45 má potom maximálku 200 km/h a z 0-100 km/h zrýchli za 5,1 s.
Test BMW iX xDrive 45 Facelift 2025: Batéria a nabíjanie
Ešte väčší rozdiel než vo výkone elektromotorov je v kapacite batérie, a to najmä pri základnej verzii. Zatiaľ čo staršie BMW iX xDrive40 ponúklo využiteľnú kapacitu akumulátora 71 kWh, po facelifte je základné iX xDrive45 vybavené batériou s využiteľnou kapacitou 94,8 kWh (hrubá kapacita 100 kWh).

Zaujímavosťou je, že prostredná a vrcholná verzia ponúknu akumulátor s rovnakou hrubou kapacitou 115 kWh, no líšia sa tou využiteľnou. Výkonnejšia verzia BMW xDrive M70 si asi vyžiadala väčšie „buffery“ a tak si musí vystačiť s kozmeticky menšou využiteľnou kapacitou batérie 108,9 kWh. Naopak BMW iX xDrive60 ponúkne využiteľnú kapacitu akumulátora 109,1 kWh a rovnako aj najdlhší dojazd až 701 kilometrov.
Nízke napätie nedovolí vyšší výkon
Za slabinu musíme pri BMW iX označiť jednoznačne DC nabíjanie. Pre nami testovanú verziu BMW iX xDrive 45 výrobca uvádza maximálny nabíjací výkon na úrovni 175 kW, čo už v dnešnej dobe výraznejšie zaostáva za konkurenciou. Samotné nabíjanie z 10 na 80 % SoC má trvať relatívne dlhých 34 minút. Také Porsche Macan Electric to potom s rovnako veľkým akumulátorom zvládne v realite takmer o polovicu rýchlejšie.

Hlavným dôvodom je nízke nominálne napätie akumulátora BMW iX. Zatiaľ čo viaceré špičkové elektromobily v tejto triede pracujú na 800 V architektúre, BMW iX má prevádzkové napätie akumulátora v rozmedzí približne 325 až 355 V. Logicky potom na rovnaký výkon (v kW) treba oveľa vyšší prúd (v A), čo sa podpisuje na vysokých tepelných stratách a pomalšom nabíjaní. K tomu sa ešte vrátime pri meraní nabíjacej krivky.
Verzie s väčšou baterkou sa potom nabíjajú ešte o minútu dlhšie (35 min) aj napriek vyššiemu maximálnemu DC nabíjaciemu výkonu až 195 kW. Vzhľadom na výbornú efektivitu a dlhý dojazd sa to ale dá zniesť.

Veľkú pochvalu si potom zaslúži možnosť voľby palubnej AC nabíjačky s výkonom 22 kW. Vďaka nej je aj toto lacnejšie nabíjanie relatívne rýchle a „menšia“ 100 kWh batéria sa tak nabije za 5 hodín.
Nabíjacia krivka
Nabíjanie sme samozrejme vyskúšali aj my, na 400 kW / 600 A nabíjacej stanici od ZSE Drive na Landererovej ulici. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (175 kW) sa nám tesne dosiahnuť nepodarilo.

Väčší problém je spomínané prehriatie kvôli vysokému nabíjaciemu prúdu. Ten vrcholí na 500 A, čo je v dnešnej dobe štandardom strednej a vyššej triedy. Avšak kvôli nízkemu prevádzkovému napätiu sme zaznamenali maximálny nabíjací výkon 170,8 kW. Už po tri a pol minúte ale došlo k výraznému obmedzeniu nabíjacieho výkonu z dôvodu teploty 70 stupňov Celzia na konektore (väčšinou sa stretávame s obmedzením až pri 80 stupňoch) a následne sa vozidlo nabíjalo maximálne cca. 100 kW výkonom.
Išlo o kryté parkovacie státie a čas medzi deviatou a desiatou hodinou večer bez priameho slnečného žiarenia – na rozpálenom diaľničnom hube v lete na obed to môže byť ešte horšie. Pre porovnanie sme nabíjali naraz s kolegom z inej redakcie, ktorý práve testoval nové BMW iX M70 xDrive a môžeme potvrdiť, že tento jav prebehol u oboch vozidiel v približne rovnakom čase (kvôli vyššiemu napätiu väčšieho akumulátora však M70 čerpala o čosi vyšší výkon).

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám pri BMW iX xDrive45 trvalo 40,5 minúty. To je o 6,5 minúty dlhšie oproti údajom od výrobcu. Priemerný nabíjací výkon medzi 10-80 % nabitia dosiahol 100,4 kW. Nabitie energie na dodatočných 200 kilometrov zaberalo cca. 15,5 minúty.
Test BMW iX xDrive45 Facelift 2025: Spotreba a dojazd
Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu BMW iX xDrive45 kombinovanú spotrebu podľa WLTP na úrovni 19,3 kWh / 100 kilometrov a kombinovaný dojazd 561 kilometrov. Pri nabíjajúcom sa vozidle nám pri 100 % SoC ukázalo odhad dojazdu až 574 km.

Prvý test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime je spotreba BMW iX xDrive45 na veľmi nízkej úrovni 13,1 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 30 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni približne 723 kilometrov.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
Mini Cooper SE | 10,3 kWh / 100 km | 478 km | 28 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Lexus RZ 300e | 10,8 kWh / 100 km | 592 km | 30 °C |
Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Škoda Enyaq 85x | 11,5 kWh / 100 km | 670 km | 18 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
BMW iX xDrive45 | 13,1 kWh / 100 km | 723 km | 30 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |
Mercedes-AMG EQE 43 SUV | 18,0 kWh / 100 km | 503 km | 27 °C |
Rovnako sme ho vyskúšali aj na diaľnici, keď sme s ním absolvovali trasu tam aj späť po diaľnici D4 pri vonkajšej teplote 28 stupňov Celzia. Tu si pri tempomatovej 120-ke v priemere vypýtal 21,3 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd takmer 445 kilometrov.

Počas testu sme dosiahli solídnu priemernú kombinovanú spotrebu 17,5 kWh / 100 km. Ak sa budete pohybovať v rámci rýchlostných limitov, spotrebu cez 20 kWh uvidíte len na diaľnici.
Elektroauto BMW iX xDrive 45 2025: Technické údaje
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 965 x 1 970 x 1 695 mm, rázvor 3 000 mm |
Svetlá výška | 202 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 525 kg |
Celková hmotnosť | 3 100 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 2 500 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,25 |
Maximálny kombinovaný výkon | 300 kW (408 k), pohon oboch náprav (AWD) |
Systémový krútiaci moment | 700 Nm |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 19,3 kWh / 100 km |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 561 km |
Maximálna rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 5,1 s |
Kapacita batérie | 100 kWh (94,8 kWh využiteľných) |
Maximálny výkon DC nabíjania | 175 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 / 22 kW (opcia) |
Objem batožinového priestoru | 500 / 1 750 l |
Cena testovaného vozidla | 108 946 € |
Test BMW iX xDrive 45 Facelift 2025: Cena a konkurencia
Cena BMW iX v základnej verzii xDrive 45 a menším akumulátorom (94,8 kWh) začína na sume 83 500 eur s DPH. Nami testované vozidlo bolo navyše vybavené viacerými položkami príplatkovej výbavy. Tie jeho cenu navýšili na finálnu sumu 108 946 € s DPH.

Nové BMW iX bude opäť konkurovať modelom ako Mercedes-Benz EQE SUV alebo Tesla Model X. Konkurenčné Audi Q8 e-tron sa už od februára nevyrába, naopak očakávame príchod nového elektromobilu Porsche Cayenne.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Facelift BMW iX modelového roku 2026 priniesol mnohé podstatné vylepšenia. Zväčšili sa akumulátory, zlepšila efektivita a dojazd sa podstatne predĺžil. Okrem toho dostal model nové ložiská kolies, nové pneumatiky a úspornejšie LED svetlá, ktoré spolu pomáhajú zvýšiť celkovú efektivitu vozidla až o 10 %. Po tejto stránke je teraz oveľa lepším elektromobilom než pôvodný model. O to viac nás zarazilo, že nedošlo ku nárastu nabíjacieho výkonu, pretože ten je teraz naozaj slabinou inak podareného modelu. Batéria totiž pracuje s nízkym napätím cca. 325 – 355 V, teda nedovoľuje vysoké nabíjacie výkony a pomerne rýchlo sa pri vysokom prúde dokáže konektor prehriať, čo sa potom prejaví na čase DC nabíjania.

Ak však nejazdíte pravidelne dlhé cesty s potrebou čo najrýchlejšieho nabitia, odvďačí sa vám výbornou spotrebou a len ťažko budete na modernizovanom iX hľadať chybu. Napríklad 22 kW palubná AC nabíjačka urýchli lacnejšie a pomalšie nabíjanie na polovičný čas. Taktiež po stránke jazdných vlastností je auto výborné, v pomere k rozmerom aj prekvapivo agilné. Okrem toho ponúka aj vysokú úroveň komfortu na palube.
✅ Klady
- vylepšený dizajn a dobrá aerodynamika
- inovatívna konštrukcia karosérie
- veľkorysý priestor v interiéri
- možnosť voľby 22 kW AC nabíjačky
- nízka spotreba
- dlhý dojazd
❌ Zápory
- pre niekoho stále zvláštny dizajn interiéru a exteriéru
- menší otvor aj objem batožinového priestoru
- na pomery doby a segmentu pomalé DC nabíjanie