Tesla sa rozhodla zvolať viac ako 12 000 vozidiel kvôli problémom s batériovými kontaktormi, ktoré by mohli spôsobiť náhlu stratu pohonu. Nový problém sa týka vozidiel Model 3 z roku 2025 a najnovších Modelov Y, ktoré boli vyrobené medzi marcom a augustom tohto roka. Spoločnosť zdôrazňuje, že zatiaľ neboli hlásené žiadne nehody spôsobené týmto defektom, ale vzhľadom na možné bezpečnostné riziko sa rozhodla konať rýchlo, informuje na svojom webe.
Chybné kontaktory sú elektromechanické zariadenia, ktoré sa používajú na prepínanie vysokého prúdu, akým je pripojenie trakčnej batérie k pohonnému systému vozidla. Tieto komponenty sa nazývajú „kontaktory“ v aplikáciách s vysokým prúdom, zatiaľ čo v aplikáciách s nižším prúdom sa bežne označujú ako „relé“. Problém spočíva v tom, že cievka, ktorá vytvára magnetickú silu na mechanické ovládanie kontaktu, môže byť zle pripojená, čo dokáže spôsobiť jej nečakané otvorenie.
Problém spôsobili dve firmy
Tesla sa rozhodla vymeniť tieto chybné súčiastky za nové certifikované jednotky, ktoré neobsahujú závadný InTiCa solenoid. Snažia sa tak zabezpečiť bezpečnosť a kvalitu svojich vozidiel. Spoločnosť uviedla, že náhrada bude pre majiteľov vozidiel bezplatná a že sa riadne postará o všetky dotknuté modely, čím sa snaží minimalizovať akékoľvek možné riziká.

Zaujímavé je, že tento problém bol odhalený prostredníctvom servisných záznamov, pričom Tesla začala vyšetrovanie už začiatkom augusta. Vidíme tak, ako spoločnosť efektívne monitoruje výkon svojich vozidiel a rýchlo reaguje na potenciálne problémy. Aj keď ide o veľké množstvo zvolaných vozidiel, Tesla sa týmto vyhýba vážnejším problémom a ukazuje, že je schopná včas riešiť aj nečakané situácie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Rýchlosť výrazne ovplyvňuje dojazd elektromobilov. Kedy strácajú najviac?
- Praha od nového roka zakáže kolobežky. Nahradí ich tento dopravný prostriedok
- Nová základná verzia elektromobilu Mercedes-Benz CLA 200 stojí pod 50-tisíc eur. Má stále čo ponúknuť?
Podľa oficiálneho dokumentu, zverejneného Národnou správou pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), sú za chybnú súčiastku zodpovedné dve firmy – mexická Sistemas Mecatrónicos InTiCa (Tier-2) a taiwanská SongChuan (Tier-1). Tieto spoločnosti vyrábajú komponenty, ktoré následne používajú automobilky ako Tesla, a ich zodpovednosť v tomto prípade spočíva v kvalite použitých materiálov a procesov výroby.