MojElektromobil

Prvá Tesla Roadster bola zároveň aj prvým elektromobilom automobilky a na cesty sa dostala v roku 2008. Tesla ním chcela ukázať, že elektromobilita má budúcnosť, no išlo o veľmi drahé a rýchle auto, ktoré si nevedel kúpiť len tak hocikto. Navyše, pred 16 rokmi bola nabíjacia infraštruktúra doslova v plienkach. V roku 2019 bola avizovaná nová generácia, ktorá sa však ešte ani v roku 2024 nepredáva.

O 180 kilogramov ľahšia

V každom prípade, vek sa na pôvodnom Roadsteri samozrejme podpísal. V roku 2008 neboli technológie batérií pre elektromobily ani zďaleka na takej úrovni, ako sú teraz. A z tohto dôvodu je na svete úplne nová batéria pre starý model, ktorá je dokonca o viac ako 180 kilogramov ľahšia.

Tesla Roadster
Zdroj: Robbreport.com

Elektromobil nebol úplne od začiatku postavený ako elektrické vozidlo, založený bol na spaľovacom modeli Lotus Elise. V rokoch 2008 až 2011 bolo vyrobených približne 2 tisíc kusov, kým automobilka prešla na výrobu Modelu S. Aj napriek svojmu veku však Roadstery stále jazdia a majitelia si jazdu v nich užívajú.

Roadster má batériu s neštandardným tvarom

Nová batéria  pochádza od texaského dodávateľa repasovaných akumulátorov Re/cell, pričom hlavným cieľom bolo najmä znížiť celkovú hmotnosť vozidla, čo sa aj podarilo. Roadster nemá batérie uložené v podlahe ako dnešné moderné elektromobily, ale nachádzajú sa vzadu za sedadlami. Tvar batérie si môžete pozrieť na obrázku nižšie.

roadster bateria
Zdroj: Electrek

Toto umiestnenie ťažkej batérie so sebou prináša viacero nevýhod, tou hlavnou je nerovnomerné vyváženie vozidla, čo sa prejaví v horších jazdných vlastnostiach. Výrobca tvrdí, že batéria bez problémov zabezpečí rovnaký maximálny výkon ako pôvodná. Zároveň bude jazda na Roadsteri zábavnejšia, pretože pôvodná hmotnosť vozidla 1305 kg sa zníži o spomínaných 180 kilogramov.

Nemali by ste prehliadnuť:

Na druhú stranu, batéria ponúka nižšiu kapacitu. Z pôvodných 53 kWh sa znížila na 47 kWh (38 kWh využiteľných). Aj napriek tomu by malo vozidlo na jedno nabitie prejsť až do 390 kilometrov pri maximálnom výkone 285 kW. Poriadne vylepšené bolo chladenie batérie, čo bude mať pozitívny vplyv na jej životnosť. Batéria je kompletne uložená v pevnom puzdre s kontrolovanou teplotou.

Za cenu lacnejšieho elektromobilu

No a dostávame sa k najnepríjemnejšej časti, ktorou je cena. Za modernizáciu si majitelia Roadsteru poriadne priplatia, keďže cena novej batérie je až 28 tisíc dolárov. Keďže kompaktnejšia a ľahšia batéria uvoľnila trochu miesta v elektromobile, spoločnosť už rozmýšľa aj nad ďalšími vylepšeniami, ktoré s tým súvisia. Detaily ale ešte nepoznáme.

Náš tip
Francúzsko pripravuje ambiciózny plán. Chce dotácie na elektromobily vo všetkých štátoch EÚ


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

6. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+