A je to tu. Tesla pripravuje nový variant svojho najpredávanejšieho modelu, ktorý by mal osloviť aj tých najnáročnejších zákazníkov na čínskom trhu. Ide o predĺženú verziu Modelu Y s označením Model Y L, kde „L“ predstavuje skratku pre „Long“. Tento model je zreteľne väčší a priestrannejší, čo z neho robí atraktívnejšiu voľbu pre rodiny alebo ľudí, ktorí potrebujú viac miesta, informuje InsideEVs.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Z osemvalcov prešiel na elektromobily, najazdil s nimi vyše 300 000 km. Na prevádzke šetrí 75 % nákladov | Rozhovor
- Test Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC: Dá sa prísť elektromobilom k moru bez nabíjania?
- Elektromobily v Rakúsku lámu rekordy. Ich predaj stúpol o 42 percent
Rozmery Modelu Y L narástli vo všetkých smeroch. Na dĺžku má takmer 5 metrov, čo je o 17,7 cm viac než štandardný Model Y. Zároveň je aj vyšší a má dlhší rázvor, čo sa pozitívne prejaví na priestore v druhom a po novom aj v treťom rade sedadiel. Novinkou je okrem iného aj šesťmiestne usporiadanie interiéru, ktoré je v Číne veľmi obľúbené najmä medzi väčšími rodinami.

Dizajn vozidla ostáva podobný súčasnému faceliftu Modelu Y, no z profilu sa začína nápadne podobať na drahší Model X. Pod kapotou nájdeme dvojmotorovú konfiguráciu s výkonom až 340 kW (456 koní), čo znamená výkon porovnateľný so starším Modelom Y Performance. To nám hovorí, že Tesla nechce urobiť kompromisy v dynamike aj napriek viditeľne väčším rozmerom.
Tesla Model Y L: Príde aj do Európy?
Pohon zabezpečujú batérie od LG Energy Solution, čo je jedna z najväčších firiem, ktoré vyrábajú batérie elektromobilov na svete. Mali by ponúknuť slušný dojazd, hoci presné špecifikácie zatiaľ nie sú známe. Váha vozidla by mala jemne prekročiť 2 000 kilogramov. Zaujímavé bude sledovať, ako sa tento model zaradí medzi konkurenciu, keďže čínsky trh je dnes preplnený modernými a technicky vyspelými elektromobilmi domácich značiek.

Model Y L má prísť na čínsky trh na jeseň tohto roka. Nie je zatiaľ jasné, či sa predĺžený Model Y dostane aj mimo Ázie. V USA by však mohol zaujať vďaka obľube veľkých SUV a záujmu o elektromobily s väčšou prepravnou kapacitou. Rovnako by vedel osloviť aj zákazníkov v Európe, kde je 6 a 7 miestnych modelov zatiaľ relatívne málo. Pre Teslu to môže byť dôležitý krok v snahe zastaviť pokles predaja a prilákať nových zákazníkov.