Obrovské dotykové displeje infotainmentu nie sú v moderných autách ničím výnimočným a nie sú výsadou len elektromobilov. Niektoré značky idú v tomto smere ešte ďalej a hardvérové ovládacie prvky presúvajú práve na dotykový displej. Nie všetkým používateľom sa to však páči a nie všetky takéto riešenia sú ideálne.
Čo keď nefunguje displej?
Automobilkou, ktorá tento trend pravdepodobne začala, je Tesla. Infotainment hlavným ovládacím prvkom prakticky všetkého, a to vrátane výberu jazdného režimu. Áno, páčky nahradil displej. Naše skúsenosti z testovania síce hovoria, že toto riešenie je pomerne pohodlné a zvyknete si na to rýchlo, no čo ak sa niečo pokazí? Predsalen ide o softvér, ktorý môže mať nejaký problém.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Plug-in hybridy neplnia sľuby. Automobilky profitujú na skreslených emisných testoch
- Praha od nového roka zakáže kolobežky. Nahradí ich tento dopravný prostriedok
- Slovensko na ceste k bezemisnej doprave: Nabíjacia infraštruktúra sa pripravuje na elektrické dodávky a autobusy
![]()
Oficiálna príručka pre najnovšiu Teslu Model Y prezradila, že existuje ešte jedno, náhradné riešenie. Pokiaľ prestane fungovať dotykový displej, prípadne bude existovať iný dôvod, kvôli ktorému nebude možné zaradiť, elektromobil stále nie je o túto možnosť ochudobnený. Náhradné ovládanie sa aktivuje na paneli v stropnej konzole, hneď vedľa tlačidla výstražných svetiel. Nachádzajú sa tam totiž tlačidlá P, R, N a D.

Proces je veľmi jednoduchý. Stačí v oblasti vedľa tlačidla výstražných svetiel podržať prst asi dve sekundy a rozsvietia sa ďalšie tlačidlá, pomocou ktorých bude možné ovládať smer jazdy elektromobilu. Pohodlné riešenie to síce nie je, no v núdzovej situácii sa môže hodiť. Mimochodom, rovnako to má vyriešený aj nový Model 3 Highland a Cybertruck.




